(n. 29.10.1939, Vinga – Arad)

Compozitor român și profesor universitar doctor, s-a născut la granița a două provincii istorice românești (Ardeal și Banat), la Vinga (județul Arad), în nordul Banatului, într-o familie de bulgari catolici. Din anul 1969 este căsătorit cu muzicologul prof. univ. dr. Carmen Stoianov.

COLECȚII AUDIO

Studii muzicale

După absolvirea liceului sanitar din Arad, s-a format ca muzician prin studii intensive cu compozitorul și dirijorul Filarmonicii arădene Nicolae Brânzeu și cu Doru Șerban – dirijor al corului aceleiași Filarmonici.

A continuat cu studii universitare la actualaUniversitate de Arte “George Enescu din Iași: Anton Zeman – armonie și Vasile Spătărelu – contrapunct, definitivându-le la București, actuala Universitate Națională de Muzică, ca student la clasa de compoziție Anatol Vieru, studiind cu mari maeștri: Florin Eftimescu (Decanul Facultății) Armonie, Nicolae Buicliu și Dinu Ciocan – contrapunct, Tudor Ciortea – forme și analize muzicale, Octavian Lazăr Cosma – istoria muzicii românești, Emilia Comișel – folclor, George Bălan – estetică muzicală, Aurel Stroe – teoria instrumentelor și orchestrație, Constantin Bugeanu – dirijat orchestră, Marin Constantin – dirijat coral, Vinicius Grefiens – citire de partituri, Grete Gabriel Ionescu – pian etc.

A obținut două licențe în muzică: Pedagogie muzicală (1970) și Compoziție muzicală (1972).

Este Doctor în muzică al Academiei de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca cu teza „Noduri și Semne. Posibile elemente de structură pe scara unui model modal” (București, Editura Muzicală, 2003), realizată sub îndrumarea compozitorului și muzicologului prof. univ. dr. Valentin Timaru. Fiind un doctorat în compoziție muzicală, în Teză este detaliată și susținută cu exemple din propriile lucrări baza tipului de modalism creat (ca extensie a modalismuui lui Wilhelm G. Berger și a măsurării temporalității din creația lui Anatol Vieru) prin folosirea proporționalității șirului Fibonacci extins la îmbinarea duratelor și a frecvențelor sonore sub forma a ceea ce Petru Stoianov numește „sunetul de frecvențe și durate determinate”.

Pe lângă susținerea teoretică a principiilor expuse în teză, a fost susținută și o exemplificare practică, audiindu-se și analizându-se lucrarea ce a dat numele tezei: NODURI ȘI SEMNE – MUZICĂ DE CONCERT PENTRU ANSAMBLU INSTRUMENTAL, lucrare pe un pretext poetic semnat de NICHITA STĂNESCU, o veritabilă simfonie de cameră.  

Activitate didactică

Cariera didactică de patru decenii (1972-2011) s-a conturat pe întreaga verticală a învățământului muzical românesc, de la cel preuniversitar (1972-1994, Școala de Arte nr. 2) și Colegiul Național Dinu Lipatti – București) la cel superior (1994-2011), Universitatea de Vest Timișoara (1994-2004), Universitatea Națională de Muzică și Universitatea „Spiru Haret” (2004-2011) din București, predând disciplinele: pian (complementar), citire de partituri (citirea în chei/studiul transpoziției), teoria instrumentelor și orchestrație.

Pentru a completa lipsa materialelor didactice necesare (la fel ca profesorul său, Vinicius Grefiens la nivelul anului 1964), a elaborat un tratat pentru Citire de Partituri în care, alături de explicațiile necesare abordării studiului acestei discipline și alături de exercițiile recomandate, a introdus, ca noutate, date despre compozitorii, titlurile și formele muzicale abordate: Citirea în chei.

A deținut funcții de îndrumare și conducere (1986-2011):

  • Director Scoala de Muzică și Arte nr. 2 (1986-88);
  • Inspector de specialitate pentru școlile și liceele de Artă la Inspectoratul Școlar al Municipiului București (1990-1998);
  • Inspector de specialitate în cadrul Direcției Generale Învățământ Superior – Departamentul Arte la Ministerul Educației și Cercetării (1999-2000). A militat pentru reînființarea Secției teoretice și pentru stabilirea statutului de cadru didactic a profesorului de corepetiție din școlile și liceele de muzică. Totodată, a revigorat Olimpiadele școlare, extinzându-le și la nivelul teoretic.

Pe lângă activitatea de predare în învățământul superior musical în calitate de conferențiar universitar și apoi, după susținerea Tezei de Doctorat, ca profesor universitar, a fost ales:

  • Prodecan la Facultatea de Muzică, Universitatea de Vest – Timișoara (2ooo-2004);
  • Prodecan și Decan la Facultățile de Muzică și, ulterior, la Facultatea de Arte, Universitatea „Spiru Haret” – București (2004-2011).

Activitate de revigorare a vieții muzicale

Încă de la înființarea în România, a fost ales Vicepreședintele Comitetului Român „Jeunesses Musicales” (din 1993), organism cu statut de membru (din 1995) la Federația Internațională „Jeunesses Musicales” cu sediul la Bruxelles, afiliată la UNESCO, care își desfășoară activitatea sub auspiciile ONU, actualmente rebranduit jmEvents. Sub această egidă a fondat primul Concurs Internațional de Interpretare Muzicală (jmEvents/Jeunesses International Music Competition – Romania, din 1994), venind în sprijinul tinerilor foarte talentați din România și a creat astfel un prilej oportun prin care să se poată dovedi și evalua eficiența invățământului muzical românesc față de ceilalți concurenți din țări de pe alte continente.

  • Director artistic al EUROPAFest, Festival  Internațional de interpretare Muzicală;
  • Consilier la edițiile 1992, 1993, Director (1994), director executiv și consilier la edițiile 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999 ale Festivalului Internațional de Muzică contemporană „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, 23 – 30 mai, București, România;
  • Președinte și membru în numeroase jurii naționale la concursuri de interpretare muzicală;
  • A participat la festivaluri și concursuri naționale și internaționale de compoziție, la simpozioane de muzicologie, congrese, emisiuni de radio și televiziune, a scris articole și studii în presă și în publicații de specialitate;
  • Membru definitiv al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România, organism în cadrul căruia a fost ales și își desfășoară activitatea de îndrumare și evaluare a creației în calitate de membru al Secției de Muzică vocală și corală;
  • Membru al Secțiunii Naționale Române a Societății Internaționale de Muzică Contemporană (ISCM / SNR-SIMC);
  • MEMBRU în Consiliul Director al UCMR-ADA (2004-2014).

Premii, diplome

  • Premiul Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România – 2006;
  • Premiul Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România – 2013;
  • Laureat al Concursului Internațional de Compoziție Ancona, Italia 1980;
  • Locul III la Concursul Internațional de Compoziție de la Alcoy, Spania, 1993;
  • Premiul II la Concursul de creație „A ta este Împărăția și Puterea”, ediția I 1997, București, organizat de Asociația pentru Pace a Religiilor din România;
  • Câștigătorul primei ediții a Concertului-Concurs organizat de Societatea Română de Radiodifuziune și Radio România Muzical „George Enescu” (20 ian. 2004) cu lucrarea Noduri și Semne – muzică de concert pentru ansamblu instrumental – în interpretarea Ansamblului de Muzică Nouă „ARCHAEUS”;
  • Diplomă de recunoștință a Mitropoliei Banatului, 2002 pentru muzica filmului Poveste de Crăciun;
  • Diplomă de onoare cu ocazia împlinirii a 125 de ani de la înființarea Societății Filarmonice din Timișoara (1996);
  • Diplomă jubiliară cu ocazia împlinirii a 10 ani de existență a Facultății de Muzică din cadrul Universității de Vest din Timișoara (2001);
  • În anul 1997 i s-a comandat piesa impusă pentru violoncel, categoria de vârstă D ( peste 18 ani ) la Concursul „Jeunesses Musicales”, ediția V, concurs pentru care a compus „Pe un cadran solar” III pentru violoncel solo; premiul pentru cea mai bună interpretare în concurs a unei piese românești a revenit violoncelistei din Franța – Sarah Iancu, multiplu laureată a unor prestigioase concursuri de interpretare și deținătoarea locului II la competiția desfășurată la București în perioada 9 – 15 mai 1998.

Pentru festivitățile prilejuite de decernarea titlului de Doctor Honoris Causa al Universității „Spiru Haret” din București sanctității Sale, Papa Ioan Paul II (București, 28 octombrie 2003, Aula Magna a Universității „Spiru Haret”), a fost solicitat să compună poemul Exiști, Doamne, pe versuri de Carol Woytila în traducerea lui Nicolae Mareș.

Lucrări de specialitate

Petru Stoianov s-a dedicat atât activității didactice cât și celei creatoare în calitate de compozitor și muzicolog, activități concretizate în îngrijiri de ediție, volume, studii, articole, participări la sesiuni științifice, mese rotunde, dezbateri, emisiuni radio, tv. etc. A făcut parte din board-ul editorial (assistant editor)  al revistelor Analysis and Metaphysics, Linguistic and Phiolosophical Investigations, Review of Contemporary Philosophy, editate de  Denbridge Press New York, publicații a căror secțiune Musicology and Folklore a coordonat-o alături de Carmen Stoianov (2006-2008); a făcut parte din colectivul de traducere, redactare și consultanță științifică în amplul proiect de traducere și editare în limba română a operei profesorului Richard Swinburne de la Universitatea din Oxford, membru al Academiei Britanice, proiect editat de Cartea Universitară (Introducere în filosofia religiei – 2006, Există Dumnezeu?,  Minte, timp și dovezi – 2007, Credință și rațiune – 2008).

Creația muzicală:

S-a format în spiritul creației muzicale practicate de maestrul său, Anatol Vieru, dar și de mentorul său Wilhelm Georg Berger, pe al căror parcurs temporal și modal și-a constituit propriul sistem de compoziție.

A avut și are permanent în vedere reconsiderarea cadrului modal de esență diatonică, specific tradiției românești, în opusuri din cele mai diferite genuri, de la cel coral/al creației didactice la teritoriul cameral, concertant și simfonic, lucrările sale figurând pe afișe ale unor prestigioase festivaluri și evenimente artistice, în țară și străinătate.

A compus mult pe creații poetice românești, mai ales texte (muzică corală) sau pretexte poetice (muzică instrumentală, concertantă) semnate de Karol Wojtyla, Nichita Stănescu, Mihai Eminescu, Marius Robescu, Grete Tartler, Vasile Voiculescu, George Daragiu, Ion Nicolescu, Eugen Barbu, Nicolae Dan Fruntelată, Valentin Petculescu, Zigmund Tauberg, Ștefan Augustin Doinaș etc.

În creația ultimului deceniu, o idee fundamentală o reprezintă încifrarea în muzică a gândului la milioanele de destine cărora le-a fost refuzat, în mod brutal și inexplicabil dreptul la viață și readucerea în memoria contemporanilor a cutremurătoarei tragedii trăite de semenii noștri în plin secol XX, Holocaustul: a compus lucrarea THRENODY – IN LOVING MEMORY OF THE HOLOCAUST VICTIMS, alături de sondarea valențelor poetice ale PSALMILOR biblici și cântarea cetății eterne Ierusalimului în HETEROPSALMIA (motto sugestiv din Psalmul 122:6, 8), omagierea magnitudinii unor personalități nepereche: Psalm 4, LUMINA FEȚEI TALE, DOAMNE – lucrare corală In Memoriam Majestatea Sa Regele Mihai I al României, HaOR IIPoem Luminii -pentru orchestră de coarde, In memoriam Anatol Vieru, Noduri și Semne/Knots and Signs – concert music for instrumental ensemble In memoriam Nichita Stănescu, PROPORȚII 5Timpul Amintirilor – pentru Cvintet de Coarde, In memoriam Wilhelm G. Berger ș.a.

  • Variațiuni pentru orchestră (1971)
  • Mișcare simfonică (1972)
  • Hiperboreeana – Cântul I, poem pentru orchestră de coarde (1993) p.a.a. București, 28 mai, 1994, Orchestra de Cameră Radio (dirijor Cristian Brâncuși), Studioul „Mihail Jora” al Societății Române de Radiodifuziune, Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”; în: HIPERBOREEANA, Poem for strings orchestra, București, Editura Muzicală, 2018
  • HaOR – transcripție pentru orchestră de suflători, 1999, p.a.a. București, 23 mai 1999, Studioul „Mihail Jora” al Societății Române de Radiodifuziune, Orchestra de suflători a Filarmonicii „George Enescu”, dirijor Aurelian Octav Popa, Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”; în: HaOR – Trei ipostaze de culoare, Timișoara, Editura Marineasa, 2003
  • HaOR – transcripție pentru orchestră de coarde, 2001, p.a.a. Timișoara, 16 octombrie
    2001, în Concertul Extraordinar al Orchestrei Filarmonicii „Banatul”, dirijor
    Gheorghe Costin; în: HaOR – Trei ipostaze de culoare, Timișoara, Editura
    Marineasa, 2003
  • HaOR II – Poem Luminii – pentru orchestră de coarde, In memoriam Anatol Vieru, p.a.a. București, 21 mai 2023, Orchestra Concertino a Universității Naționale de Muzică din București, dirijor Bogdan Vodă, Sala „George Enescu”, UNMB, Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”
  • Lecție despre colind – Zece variațiuni pentru Pian, 1970, p.a.a. 1972, București, Nicolae Licareț, Sala „George Enescu”, Conservatorul „Ciprian Porumbescu”; versiune revizuită Cinci variațiuni pentru Pian, p.a.a. 2010, Kuala Lumpur, Ilinca Dumitrescu; în: Litografia Conservatorului, Ed. îngrijită de Lavinia Coman, București, 1986
  • Proporții I, pentru un instrument solist, 1977 – Clarinet –  p.a.a. București, 29 mai 2009, , Ansamblul CLARINO (clarinet in B), Sala „George Enescu”, UNMB, Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”; transcripție pentru Flaut –  p.a.a. București, 2 decembrie 2013, Alexandru Hanganu – Grupul de Muzică Nouă TRAIECT, Sala „Studioul de Operă”, UNMB, Festivalul Internațional „Meridian – Zilele SNR-SIMC”, ed. IX, 2013”; în: Lucrări camerale (I), București, Editura Muzicală, 2004
  • Proporții II, pentru două instrumente soliste – Clarinet (1978), p.a.a. Ancona-Italia, 9 decembrie 1980, Florian Popa (cu suport electronic: preînregistrare); transcripție pentru Flaut (1978), p.a.a. București, 18 aprilie 1978, Nicolae Maxim și Pal Deneș, Sala Auditorium; în: Prinos, București, Editura Muzicală, 1989, Lucrare laureată la Concursul Internațional de Compoziție, Ancona, Italia, 1980
  • Patru afirmații în sprijinul realului – Muzică de concert pentru 5 instrumente soliste: Clarinet, Pian, Vioară, Violă, Violoncel (1982 – 1983), p.a.a. Cluj-Napoca, 25 martie 1986, Ansamblul Ars Nova (conducerea muzicală Cornel Țăranu), Toamna Muzicală Clujană
  • Pe un cadran solar I – Poem pentru vioară solo (1984), pretext poetic: Nichita Stănescu (din volumul ANTIMETAFIZICA de Aurelian Titu Dumitrescu), p.a.a. București, 1993, Sala „George Enescu”, UNMB, Marius Lăcraru
  • Pe un cadran solar II – Balada pentru un instrument solist (Vioară) și recitator, versuri: Nichita Stănescu (1985), p.a.a. Bacău, 22 aprilie 1995, Tescani, Centrul de cultură  „George Enescu”, Festivalul internațional  „Zilele Muzicii Contemporane”, Marius Lăcraru (Vioară) și Geo Popa (actor)
  • „2+2”, Proportions pour Emphasis –  pentru Saxofon Sopran, Alto, Tenor și Bariton, 1993, p.a.a. mai 1993, Ansamblul Emphasis (Franța), Studioul de concerte „Mihail Jora” al Radiodifuziunii Române „ Zilele Muzicii Contemporane”
  • Pentachoralia – pentru ansamblu instrumental, 1992, p.a.a. Bacău, 23 aprilie 1993, sala Ateneu, Ansamblul ARCHAEUS, conducere muzicală Liviu Dănceanu
  • Introspectiv 47 pentru ansamblu instrumental: Clarinet în Si b, Fagot, Percuție, Pian-Sintetizator, Chitară, Vioară, Violoncel, 1990, p.a.a. București, 9 martie1991, Studioul T8 al Radiodifuziunii Române, Ansamblul ARCHAEUS (conducerea muzicală Liviu Dănceanu)
    * Locul III la Concursul Internațional de Compoziție, Alcoi, Spania, 1993
  • 2+1+1”, Proportions pour Saxophone Soprano, Alto, Tenor, Baryton, 1994, p.a.a. București, mai 1996, Sala Auditorium, Stockholm Saxophone Quartet (Suedia), Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”
  • Pe un cadran solar III, pentru violoncel solo, pretext poetic: Nichita Stănescu, 1997, p.a.a. București, : 24 mai 2000, Sala ArCub, Laura Buruiană (violoncel), Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”; în Lucrări camerale I, București, Editura Muzicală, 2004 (Lucrare impusă la categoria D, etapa a II-a a Concursului International de Muzica „Jeunesses Musicales”, București, ediția a V-a,1998; premiu special: Sarah Iancu,Franța)
  • HaOR – pentru opt instrumente soliste (dublu cvartet de Saxofoane): Saxofon Sopran, Alto, Tenor, Bariton, 1998, p.a.a. 8 octombrie 1998, Riga (Lituania), în interpretarea dublului cvartet de saxofoane: „Stockholm Saxophone Quartet” (Suedia) și „Cvartetul din Riga” în cadrul Festivalului Internațional de Muzică Nouă, în: HaOR, „Poem Luminii” – Trei ipostaze de culoare, Editura Marineasa, Timișoara, 2003
  • Noduri și Semne – Muzică de concert pentru ansamblu instrumental, pretext poetic: Nichita Stănescu, 2001, p.a.a. București, 28 mai 2002, Studioul Mihail Jora al Radiodifuziunii Române, Ansamblul ARCHAEUS, conducerea muzicală Liviu Dănceanu; Câștigătorul primei ediții a Concertului-Concurs organizat de Societatea Română de Radiodifuziune și Radio România Muzical „George Enescu” (20 ian. 2004);în: Timișoara, Editura Marineasa, 2003; București, Editura Muzicală, 2018
  • Invizibilul Soare, Cântec sau altfel spus, TRIO pentru CONTRASTE, pretext poetic: Nichita Stănescu, p.a.a. 24 mai 2004, Aula Palatului „Cantacuzino” , Trioul „Contraste” , Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”; în Lucrări camerale I, București, Editura Muzicală, 2004; INVIZIBIULUL SOARE / THE INVISIBLE SUN – for FLUTE, PERCUSSION, and PIANO, București, Editura Muzicală, 2018
  • Axios! Axios! – pentru ansamblu instrumental (Flaut, Clarinet, Percuție, Cello), 2006, p.a.a. Sibiu, 2006
  • Povestea Florilor de nufăr – pentru Pian solo – 2010,  p.a.a. Berna (Elveția), Dorina Arsenescu, 2018; în: POVESTEA FLORILOR DE NUFĂR / THE STORY OF THE WATER LILIES, București, Editura Muzicală, 2018
  • Cântece fără cuvinte – peentru instrument solo (Flaut / Clarinet in B); Cuprinde: De ce te ascunzi în tăcere…..;Pribegesc prin amintiri cântând; Să vii în seara care cîntă; Știu c-ai să treci), 2012, p.a.a. 11 mai 2020, Elida Târțopan – flaut, Berna (Elveția)
  • Threnody – pentru ansamblu instrumental (Flaut / Oboi, Clarinet, Fagot, Pian, Vioară, Violă, Violoncel) – In Loving Memory of the Holocaust Victims – „Quasiresponsa” to Pentachoralia, 2021, p.a.a. București, 27 iunie 2021, Ansamblul PROFIL, dirijor: Tiberiu Soare, Sala „George Enescu”, UNMB, Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”
  • Proporții 3 „Chemări”, pentru trei instrumente soliste: Oboi, Vioară, Violoncel, 2024, p.a.a. București, 25 mai 2024, Ansamblul DEVOTIOMODERNA, dirijor Carmen Cârneci, Sala „George Enescu”, UNMB,  Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”
  • Proporții 5 „Timpul amintirilor”, pentru cvintet de coarde, In memoriam Wilhelm G. Berger, 2024
  • Numele Patriei – pentru cor pe voci egale a cappella și soliști, versuri: Dan Mutașcu; în:  Două madrigale închinate patriei, coruri pe voci egale, versuri Dan Mutașcu (1980) – 1. Numele Patriei 2. Creanga de aur; în: ALBUM CORAL, Tipografia Universității de VestTimișoara, 1999; ALBUM CORAL, coruri pe voci egale a cappella; coruri mixte a cappella, București, Editura Muzicală, 2018
  • Creanga de aur – pentru cor pe voci egale a cappella și soliști, versuri:; Dan Mutașcu; în:  Două madrigale închinate patriei, coruri pe voci egale, versuri Dan Mutașcu (1980) – 1. Numele Patriei 2. Creanga de aur; în: ALBUM CORAL, Tipografia Universității de VestTimișoara, 1999; ; ALBUM CORAL, coruri pe voci egale a cappella; coruri mixte a cappella, București, Editura Muzicală, 2018
  • Țara noastră – pentru cor mixt a cappella (1986), versuri: Ion Nicolescu; în: ALBUM CORAL, coruri pe voci egale a cappella; coruri mixte a cappella, București, Editura Muzicală, 2018
  • Brâul grâului – pentru cor mixt a cappella, versuri populare, 1986, pa.a. Corala Academică „DIVINA ARMONIE”, dirijor Marius Firca; în: ALBUM CORAL, coruri pe voci egale a cappella; coruri mixte a cappella, București, Editura Muzicală, 2018
  • Această țară de vis – Poem pentru cor mixt a cappella și soliști, versuri: – Nichita Stănescu, 1986
  • Vară românească – pentru cor pe voci egale a cappella, versuri: Gheorghe Daragiu, 1986, p.a.a. București, 11 nov. 2004, concertul omagial cu ocazia decernării titlului de Doctor Honoris Causa maestrului Victor Giuleanu – Universitatea Spiru Haret, Amfiteatrul Studio, în: ALBUM CORAL, Tipografia Universității de Vest, Timișoara, 1999
  • Tinerețe – Madrigal pentru cor mixt a cappella, versuri: Eugen Barbu, 1987
  • Cuvinte și strigături – Suită
    pentru cor mixt a cappella și soliști, versuri: Nichita Stănescu, 1987 – 1. Ce? 2. Respirarea aerului de sub aripă 3. N-ai să vii 4. Scrisori 5. Dezîmblânzirea 6. Pomule, copacule 7. Cântec de scos apa din urechi 8. Strigături, p.a.a. (fragment: 6 piese). București, 30 mai 2004, Corala ANTIFONIA, dirijor Constantin Rîpă, Sala Auditorium, Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”; (integral) – București, Studioul de concerte  „Mihail Jora” al Radiodifuziunii Române, dirijor Dan Mihai Goia Studioul de concerte „Mihail Jora” al Radiodifuziunii Române, Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, 2007; în ANTOLOGIE CORALĂ, alcătuită de Damian Vulpe, vol IV, Tipografia Universității de Vest, Timișoara, 1994; ALBUM CORAL, Tipografia Universității de Vest, Timișoara, 1999; CUVINTE ȘI STRIGĂTURI,București, Editura Muzicală, 2003; CUVINTE ȘI STRIGĂTURI, București, Editura Muzicală, 2003; ALBUM CORAL, coruri pe voci egale a cappella; coruri mixte a cappella, București, Editura
  • Țara în toamnă – Triptic pentru cor mixt a cappella și soliști, versuri: Marius Robescu, 1987 – 1. Mierea și norul 2. Viziune 3. Măr cojit, p.a.a. București, 2007, ANTIFONIA, dirijor Constantin Rîpă, Sala Auditorium, Festivalul Internațional „GEORGE ENESCU”; în: ALBUM CORAL, Tipografia Universității de Vest, Timișoara, 1999; ȚARA ÎN TOAMNĂ, București, Editura Muzicală, 2003; ALBUM CORAL, coruri pe voci egale a cappella; coruri mixte a cappella, București, Editura Muzicală, 2018
  • Colindă de țară – Diptic pentru cor mixt a cappella, versuri: Nichita Stănescu, 1988 – 1. Frunză verde de albastru 2. Colindă de țară, p.a.a. Cluj-Napoca, iunie 2009, Corala ANTIFONIA, dirijor Constantin Rîpă; în: COLECȚIE DE CORURI, vol. I alcătuită și îngrijită de Adriana și Ovidiu Drăgan, București, Editura Fundației „România de Mâine”, 2002; ALBUM CORAL, coruri pe voci egale a cappella; coruri mixte a cappella, București, Editura Muzicală, 2018
  • Amfora luminii – cor mixt a cappella cu solo sopran, versuri: Vasile Voiculescu, 1988
  • Noi suntem români – Cor pe voci egale, versuri: Ion Nicolescu,1988
  • Ghicitori muzicale, 15 piese pentru cor de copii, versuri: Valentin Petculescu, 1988 – 1. Pianul 2. Trompeta 3. Cornul  4. Clarinetul 5. Fagotul 6. Violoncelul 7. Toba Mare 8. Violina 9. Viola 10. Oboiul 11. Contrabasul 12. Timpanul 13. Flautul 14. Xilofonul 15. Trombonul
  • Școala de muzică – Suită pentru cor de copii, versuri: Grete Tartler, 1989 – 1. Arcușul 2. Extemporal 3. Concurs de melci 4. Calul minune 5. Trei iezi cu diezi
  • Omagiu eroilor neamului, poem pentru cor mixt a cappella cu soliști, versuri: Eugen Barbu, 1989
  • Slavă Ție, Doamne – Poem pentru cor mixt a cappella și soliști, 1998 – Premiul Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor pe anul 2006 pentru lucrare corală amplă; în: ALBUM CORAL, Tipografia Universității de Vest, Timișoara, 1999; ALBUM DE MUZICĂ CORALĂ RELIGIOASĂ, București, Editura Muzicală, 2001; COLECȚIE DE CORURI, vol. I alcătuită și îngrijită de Adriana și Ovidiu Drăgan, București, Editura Fundației „România de Mâine”, 2002; SLAVĂ ȚIE, DOAMNE,  București, Editura Muzicală, 2003; ALBUM CORAL, coruri pe voci egale a cappella; coruri mixte a cappella, București, Editura Muzicală, 2018
  • A te sprijini pe propriul tău pământ, cor mixt a cappella, versuri: Nichita Stănescu, 1990
  • Rugă – Poem pentru cor pe voci egale cu soliști, versuri: Ștefan Mitroi, 1991
  • Zori de-aș fi, poem madrigal pentru cor mixt a cappella, versuri: Eugen Barbu, 1991, în: ALBUM CORAL, Tipografia Universității de Vest Timișoara, 1999; ALBUM CORAL, coruri pe voci egale a cappella; coruri mixte a cappella, București, Editura Muzicală, 2018
  • Exiști, Doamne – Poem pentru cor mixt a cappella și recitator pe versuri de Carol Woytila, 2003, p.a.a. București, 26 octombrie 2003, Corul Universității „Spiru Haret” cu ocazia decernării titlului de Doctor Honoris Causa Sanctității Sale Papa Ioan Paul II
  • Basmul Trenului-Destin – Poem pentru cor mixt a cappella, versuri: Nicolae Dan Fruntelată, 2009, p.a.a. București, Corul PRELUDIU, dirijor Luminița Guțanu, Premiul Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor pe anul 2013 pentru lucrare corală amplă; în: ALBUM CORAL, coruri pe voci egale a cappella; coruri mixte a cappella, București, Editura Muzicală, 2018
  • Melancolie – Madrigal pentru cor mixt a cappella și soliști, versuri: Nichita Stănescu, 2010, p.a.a. 28 mai 2010, Corul ACCOUSTIC, dirijor Daniel Jinga, Aula Palatului Cantacuzino, Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”; în: ALBUM CORAL, coruri pe voci egale a cappella; coruri mixte a cappella, București, Editura Muzicală, 2018
  • Lumina Feței Tale, Doamne – pentru cor mixt a cappella și soliști, versete din Psalmul 4, 2018; în: RECITIND PSALMII DAVIDICI, București, Editura Muzicală, 2021
  • Cei drepți vor privi Fața Lui – pentru cor mixt a cappella, versete din Psalmul 11, 2018; în: RECITIND PSALMII DAVIDICI, București, Editura Muzicală, 2021
  • REX GLORIAE – pentru cor mixt a cappella și soliști, versete din Psalmul 24, 2018; în: RECITIND PSALMII DAVIDICI, București, Editura Muzicală, 2021
  • Dulcea mea antichitate – pentru cor mixt a cappella și soliști, versuri: Nichita Stănescu, 2024
  • „La țărm” – lied pentru Voce  și Pian, versuri: Ștefan Augustin Doinaș (1971)
  • …Și dacă – lied pentru Voce și Pian, versuri: Mihai Eminescu, 2008, p.a.a. Timișoara, 29 martie 2009, Cosmina Stitzl (Germania), Festivalul Internațional „Timișoara Muzicală Academică”; versiune: București, 8 noiembrie 2017, Duo Diana Dembinski și Claudia Codreanu, Aula Palatului Cantacuzino, Festivalul Internațional „Meridian” – Zilele SNR-SIMC; în: LIEDURI PE VERSURI DE MIHAI EMINESCU, București, Editura Muzicală, 2021
  • Lacul – lied pentru Voce și Pian, versuri: Mihai Eminescu, 2014, p.a.a. 19 septembrie 2017, Duo Diana Dembinski și Claudia Codreanu, Aula Palatului Cantacuzino, Festivalul Internațional „GEORGE ENESCU”; în: LIEDURI PE VERSURI DE MIHAI EMINESCU, București, Editura Muzicală, 2021
  • O stea cândva regină – lied pentru Voce și Pian, versuri: Zigmund Tauberg, 2021, p.a.a. 23 mai 2022, Duo Diana Dembinski și Claudia Codreanu, Sala Auditorium, UNMB, Festivalul Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”
  • Poveste de Crăciun – regia Cosmin Pleșa, 2002 (Diploma de Recunoștință a Mitropoliei Banatului)
  • Sus, sus, sus la munte sus – Proiect UNESCO – corala academică Divina Armonie, dirijor Marius Firca
  • Et in Hiperboreea ego…. Thalassa recording, 2000
  • Camerata Academica Timisiensis, dirijor Damian Vulpe, Timișoara, 2002
  • Corul de cameră Fortis – Culori corale de toamnă-iarnă, dirijor Adriana Drăgan – 2002
  • Opusuri corale tradiționale moderne și contemporane, dirijor Adriana Drăgan – 2002
  • ANTOLOGIA MUZICII ROMÂNEȘTI: Romanian music today II– proiect SNR-SIMC, 2007
  • ANTOLOGIA MUZICII ROMÂNEȘTI: Romanian Coral Music – 11, proiect UCMR, 2011
  • ANTOLOGIA MUZICII ROMÂNEȘTI: Creații Corale – 15, proiect UCMR, 2022
  • ANTOLOGIA MUZICII ROMÂNEȘTI: Creația de lied – 16, proiect UCMR, 2023

1. Cărți (volume)

  • Noduri și Semne. Posibile elemente de structură pe scara unui model modal, București, Editura Muzicală, 2003 (245 p.)
  • Simbolism și expresie numerică în universul creației lui Anatol Vieru. Vol. I: 1. Scene nocturne; 2. Lupta cu inerția, București, Editura Muzicală, 2004 (182 p.)
  • Noi modalități de prelucrare a folclorului în creația muziclaă românească, București, Editura Muzicală, 2004 (164 p.)

2. Studii

  • Creația de muzică ușoară a compozitorului Laurențiu Profeta (coautor: Carmen Stoianov), în: Muzica, București, serie nouă, an III, nr. 2, februarie 1992;
  • Despre sculptarea Sunetului prin Tăcere și a Tăcerii prin Sunet în „Concertul pentru violoncel și orchestră nr. 1” de Anatol Vieru (coautor:  Carmen Stoianov), în: Simpozion de muzicologie „Anatol Vieru” 1999, București, Ed. Muzicală, 2001;
  • Un compozitor – Anatol Vieru și viziunea sa asupra raportului poezie-muzică; în: Analele Universității „Spiru Haret”, seria Filologie, Limba și literatura română, nr. 8, 2007,  nr. 9, 2008;
  • Monumentalitatea în viziunea lui Anatol Vieru în: Proceedings of the 1st World Congress on Science, Economics, and Culture, 25-29 August, 2007, New-York-Bucharest, Romanian contributors, București, Edit. Cartea Universitară, 2008;
  • The experience to listening the music, în: Proceedings of the 2nd World Congress on Science, Economics, and Culture, 25-29 August, 2008, New-York-Bucharest, Romanian contributors, București, Edit. Ars Academica, 2008;
  • Incursiune în universul creației lui Anatol Vieru: pasiunea pentru număr, în Ipostaze ale muzicii moderne în sec. XIX-XXI, Stilistică interpretativă, Timișoara, Edit. Eurostampa, 2008;
  • Un compozitor – Anatol Vieru și viziunea sa asupra raportului poezie-muzică, în Analele Universității „Spiru Haret”, seria Filologie – Limba și literatura română, nr. 8, 2007, nr. 9, 2009, București, Edit. Fundației România de Mâine, 2009;
  • Note privind opusul componistic ca sistem, în: Proceedings of the 3rd World Congress on the Advancement of Scholarity Research in Science, Economics, Law, and Culture, New York, August 25-29, 2009, Romanian Contributors, Addleton Academic Publishers, New York, 2009;
  • Opusul componistic ca sistem față în față cu două dintre coordonatele sale majore: principiul unității și principiul diversității, în: Proceedings of the 3rd World Congress on the Advancement of Scholarity Research in Science, Economics, Law, and Culture, New York, August 25-29, 2009, Romanian Contributors, Addleton Academic Publishers, New York, 2009;
  • ANATOL VIERU și aura poeticului muzical, în: RevART, nr. 1-2, Edit. Aegis, Timișoara, 2009;
  • ANATOL VIERU – Omagiul discipolului, în: Anuar științific: Muzică, Teatru, Arte Plastice, nr. 1-2 (8-9) 2009, Chișinău, Notograf prim, 2009;
  • Absența ni-l aduce mai aproape: dor de Nichita, în: Actualitatea Muzicală, nr. 3 / 2023, p. 18.

3. Lucrări cu caracter didactic

  • Citire de partituri. Citirea în chei, București, Editura România de mâine, ed I – 2000, ed. II-  2002;
  • Istoria muzicii românești (coautor: Carmen Stoianov), București, Editura România de mâine, 2005;
  • Curs practic pentru citire de partituri; citirea în chei – În: Sinteze – vol III, Facultatea de Muzică a Universității „Spiru Haret”, Edit. Fundației România de Mâine, 2004;
  • Studiul transpoziției – În: Sinteze – vol IV, Facultatea de Muzică a Universității „Spiru Haret”, Edit. Fundației România de Mâine, 2005;
  • Istoria muzicii românești (coautor: Carmen Stoianov) – În: Sinteze – vol III, Facultatea de Muzică a Universității „Spiru Haret”, Edit. Fundației România de Mâine, 2004.

HETEROPSALMIA

  • 02.10.1991 – Opera Națională Română – foyer ( program „Muzică Românească tradițională și contemporană”)
  • 08.10.1991 – Quetigny, Amfiteatrul Liceului agricol, Musique Roumaine Traditionelle et Contemporaine
  • 11.10.1991 – Dijon, Cercle laigne dijonnais, (program „Semaine d’amitie Franco-Roumaine”)
  • 04.02.1992 – București, Radiodifuziunea Română, Studioul T8
  • 10.04.1992 – Chișinău, Sala cu orgă, Festivalul Internațional al Muzicii Noi, ed. II
  • 23.04.1992 – Bacău, Ateneu, Festivalul „Zilele Muzicii Contemporane”, ed. VI
  • 10.05.1992 – București, Biserica „Sf. Vasile” (Calea Victoriei), Program de muzică bizantină (Asociația „Puterea Duhului Sfânt”)
  • 26.09.1992 – Arad, Palatul Culturii (program „Concert de muzică bizantină românească tradițională și contemporană”)
  • 01.10.1992 – Torino, Tempio valdese, Antidogma Musica, ed. XV (program „Muzică bizantină românească tradițională și contemporană de inspirație bizantină”)

INTROSPECTIVE 47

  • 09.03.1991 – București, Radiodifuziunea Română, Studioul T8
  • 28.04.1991 – Bacău, Ateneu, Zilele Muzicii Contemporane, ed. V
  • 19.06.1994 – București – Ateneul Român
  • 26.06.1994 – Sofia – Bulgarian National Radio, Second International Days for contemporary music – Musica Nova’94
  • 20.09.1994 – Arad, Palatul Culturii, Zilele muzicii românești, ed. II

NODURI ȘI SEMNE

  • 28.05.2002 – București, Radiodifuziunea Română, Studioul Mihail Jora, Săptămâna internațională a Muzicii Noi, ed. XII
  • 20.01.2004 – București, Radiodifuziunea Română, Studioul Alfred Alessandrescu, Concert Concurs I (lucrarea este declarată câștigătoare a ediției)

PENTACORALIA PER ARCHAEUS

  • 14.12.2001 – București, Aula UCMR, Festival Internațional ARCHAEUS, ed. IV
  • 23.04.1993 – Bacău, Ateneu, Zilele internaționale ale muzicii contemporane ed. VII
  • 10.10.1993 – Timișoara, Liceul de Artă „Ion Vidu” (program „Concert de muzică contemporană românească”)

PE UN CADRAN SOLAR II

  • 27.04.1995 – Tescani, Centrul de cultură „George Enescu”, Festivalul Internațional „Zilele muzicii contemporane”, ed. IX ( program „Ziua muzicii internaționale”)
  • 30.05.1995 – București, Academia de Muzică, Săptămâna Internațională a Muzicii Noi, ed. V
  • 12.06.1996 – Deva, Casa de cultură (program „O istorie a muzicii europene”)
  • 25.10.1996 – Timișoara, Muzeul Banatului, (program „125 de ani de la înființarea Societății filarmonice din Timișoara”)
  • Grigoriu, Theodor – Portrete de tineri compozitori: Petru Stoianov. În Muzica, București, nr. 8, 1978
  • Sava, Iosif – Vartolomei, Luminița – Dicționar de Muzică, București, Editura științifică și Enciclopedică, 1979
  • Tartler, Grete – Mobilitate ascensională. În Luceafărul, București, an XXIII, nr. 33(955), 16 august 1980
  • Brînduș, Nicolae – Prime audiții. În Contemporanul, București, nr. 9, 27 februarie 1981
  • Hoffman, Alfred – Savuroase prime audiții – În România Literară, București, 1981, p.18
  • Popovici, Doru – Muzică românească. în Săptămâna, București, serie nouă, nr. 531, 6 februarie 1981
  • Silvestru, Valentin – Prime audiții. În Informația Bucureștiului, 14 februarie, 1981, p.1
  • Botez, Tita – Muzică, școală, educație. În dialog cu Petru Stoianov. În Luceafărul bulgar, București, an IV, nr.6 (36), 1983, p.4
  • Grigoriu, Theodor – Muzica și nimbul poeziei, București, Editura Muzicală, 1986
  • Popovici, Fred – Patru afirmații în sprijinul realului. În Tribuna, Cluj, 1 aprilie 1986
  • Popescu, Mihai – Repertoriul general al creației muzicale românești, vol. II, Creația camerală – București, Editura Muzicală, 1990
  • Balint, George – O sărbătoare a muzicii contemporane la Bacău. În Actualitatea Muzicală, an II, nr. 29, 11.05.1991
  • Lodola, Francesco – Archaeus Ensemble. În Antidogma Musica, Torino, 1992
  • Popa, Carmen – Insolit și instructiv. În Actualitatea Muzicală, an III, nr. 48, martie.1992
  • Căliman, Călin – Schiță de cronică. În Deșteptarea, Bacău, 30.04.1992
  • Păcuraru, Ion – Festival de Muzică Nouă. În Literatura și Arta, Chișinău, nr. 17 (2437), 23.04.1992
  • Petculescu, Valentin – Interferența artelor și interferența stilurilor. În Ateneu, Bacău, 24.04.1992
  • Stoianov, Carmen – în Caietul – Program ale ediției II a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Editura Muzicală, 1992
  • xxx – Donație muzeului Enescu – În Libertatea, București, nr. 712, 12/13.05.1992
  • xxx – Gaida et Archaeus ont seduit. În Journal de Dijon, Dijon, nr. 23, 12.10.1992
  • Sandu-Dediu, Valentina – Săptămâna Internațională a Muzicii Noi, În Muzica, București, nr. 3/1993, p.152
  • Stoianov, Carmen – în Caietul – Program ale ediției III a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Editura Muzicală, 1993
  • Anghel, Irinel – Săptămâna Internațională a Muzicii Noi: Creația – Cantitate și calitate. În Actualitatea Muzicală, București, an V(1994), nr. 123 (II/iunie), p.4
  • Ciobanu, Maia – Întâlnirile muzicii noi, Brăila, 2001. În Muzica, București, an V, 1994, nr. 103, p.4
  • Codreanu, Petre – Bacău, Zilele muzicii Contemporane. În Actualitatea Muzicală, București, an V, 1994, nr. 102, p.5
  • Cosma, Mihai – Preambul la Săptămâna Internațională a Muzicii Noi. În Actualitatea Muzicală, an V(1994), nr. 102 (I/iunie), p.5
  • Secară, Constantin – Orchestra de Cameră Radio. În Muzica, București, serie nouă, an V, nr. 3/1994, p.140
  • Stoianov, Carmen – în Caietul – Program ale ediției IV a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Editura Muzicală, 1994
  • Stoianov, Petru – Archaeus la Musica Nova. În Actualitatea Muzicală, an V(1994), nr. 107 (II/august), p.3
  • Stoianov, Petru – Zilele muzicii contemporane. În Actualitatea Muzicală, an V(1994), nr. 112 (I/noiembrie), p.3
  • Tutev, Gheorghi – Petru Stoianov, Introspectiv 47. În Caietul Festivalului Internațional Musica Nova, Sofia, 1994
  • Balint, George – O sărbătoare a muzicii contemporane la Bacău. În Actualitatea Muzicală, an VI, 1995, p.5.
  • Petculescu, Valentin – Constantul profesionalism. În Actualitatea Muzicală, an VI, 1995, nr. 121, martie
  • Botez, Tita – Nichitiana. În Ecran magazin, Brașov, an VI, nr. 237, 2-8 octombrie 1995, p.2
  • Brumaru, Ada – Proiecție saturată. În Actualitatea Muzicală, București, an VI, 1995, nr. 25, (I/iunie), p.7
  • Codreanu, Petre – Integrarea în universalitate. În Actualitatea Muzicală, an VI, 1995, nr. 125, p.1
  • Codreanu, Petre – Bacău, Zilele muzicii Contemporane. În Actualitatea Muzicală, București, an VI(1995), nr. 130 (I/august), p.6
  • Mihalache Popa, Carmen – Marele premiu „George Apostu”. În Vitralii, Bacău, nr. 8, 1995
  • Stoianov, Petru – Marele premiu „George Apostu”. În Vitralii, Bacău, nr. 8, 1995
  • Cosma, Octavian Lazăr – Universul muzicii Românești, București, Actualitatea Muzicală, an VII, 1996, nr. 150. iunie
  • Popescu, Mihai – Repertoriul general al creației muzicale românești, vol. III, Creația corală – București, Editura Muzicală, 1995
  • Sandu-Dediu, Valentina – Archaeus. În Muzica, București, serie nouă, an VI, nr. 3/1995, p.127
  • Stoianov, Carmen – În Caietul – Program ale ediției V a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Editura Muzicală, 1995
  • Stoianov, Carmen – „Zilele muzicii contemporane”, Caiet-program, Bacău, ed. VI, 199
  • Baltazar, Loredana – Performanțe interpretative: corul „Antifonia”, În Muzica, București, serie nouă, an VII, nr. 3/1996, p.142
  • Ciobanu, Maia – Devotamentul inteligent. În Actualitatea Muzicală, an VII(1996), nr. 151, (II/ iunie)
  • Frank, Arthur – Tagung uber Musik. În Allgemeine Deutsche Zeitung fur Romanien, București, nr. 780, 1996, p.4
  • Grajdian, Maria – Primul cerc al muzicii contemporane. În Opus, București, nr.1, mai 1996
  • Popescu, Mihai – Repertoriul general al creației muzicale românești, vol. IV, Noi lucrări, București, Editura Muzicală, 1996
  • Stoianov, Carmen – în Caietul – Program ale ediției VI a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Editura Muzicală, 1996
  • Firca, Ștefan – Saxofonia. În Muzica, București, serie nouă, an VIII, nr. 3/1997, p.138
  • Grigorescu, Olga – Tenta națională. În Actualitatea Muzicală, București, an VIII (1997), nr. 175, (II/iunie), p.6
  • Riegler, Gabriela – Milan Kucan ne felicită. În Cotidianul, București, an VII, nr. 138 (1789), 19 iunie 1997, p.7
  • Stoianov, Carmen – în Caietul – Program ale ediției VII a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Editura Muzicală, 1997
  • Baltazar, Loredana – Contraste. În Muzica, București, serie nouă, an IX, nr. 3/1998, p.149
  • Stoianov, Carmen – în Caietul – Program ale ediției VIII a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Editura Muzicală, 1998
  • Cordun, Veronica – Timișoara. Festival Internațional la a XXXVI ediție. În Muzica, București, serie nouă, an X, nr.3, 1999
  • Odăgescu, Irina – prefață, Petru Stoianov – Album coral, Timișoara, Universitatea de Vest, 1999
  • Secară, Constantin – Orchestra de suflători a Filarmonicii „George Enescu”. În Muzica, București, serie nouă, an X, nr. 3/1999, p.123
  • Stoianov, Carmen – în Caietul – Program ale ediției IX a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Editura Muzicală, 1999
  • țiplea Temes, Bianca – Antifonia in extenso, Cluj Napoca, Ed. Media Musica, 1999
  • Carabenciov, Rafaela – Timișoara, concert aniversar. În Actualitatea Muzicală, București, an XI (2000), nr. 251(I/august), p.7
  • Dediu, Dan – Un pluton de violonceliști. În Actualitatea Muzicală, București, an XI (2000), nr. 248 (I/iulie), p.2
  • Secară, Constantin – Violoncellissimo. Sub semnul excelenței. În Muzica, nr. 3/2000, p.140
  • Stoianov, Carmen – prezentare C.D. Et in Hiperboreea ego…., Thalassa recording
  • Stoianov, Carmen – în Caietul – Program ale ediției X a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Editura Muzicală, 2000
  • Todea, Eugen – Competiție. În Actualitatea Muzicală, București, an XI(2000), nr. 252 (I/septembrie), p.6
  • Bratu, Lava – Omagiu. În Focus Vest, Timișoara, an III, nr. 43(104), 2001, p.1
  • Pungogi, Daniela – Întâlnirile Muzicii Noi, În Actualitatea Muzicală, București, serie nouă, nr. 41, sept. 2001, p.15
  • Stoianov, Carmen – în Caietul – Program al Festivalului Internațional Întâlnirile Muzicii Noi, Brăila, ed. 5, 2001.
  • xxx – Facultatea de Muzică la 10 ani, Album omagial, Timișoara, 2001
  • C. Mihai (Cosma) – TRAIECTorii italiene. În Actualitatea Muzicală, București, serie nouă, nr. 1 (VIII), ian. 2002, p.12
  • Marinescu, Mihaela – Perpetuum, Musica Nova II. În Muzica, București, an XIII, nr. 3, 2002, p.149
  • Marinescu, Mihaela – Ansamblul Archaeus. În Muzica, București, an XIII, nr. 3, 2002
  • Petecel Theodoru, Despina – Trei ansambluri. În Actualitatea Muzicală, București, an XIV, nr. 7, 2002, p.6
  • Sandu-Dediu, Valentina – Muzica românească între 1994 – 2000, București, Editura Muzicală, 2002
  • Schrieger, Christine – Carmen Sylva. În Badische neuste Nachrichten, iulie 2002
  • Stoianov, Carmen – în Caietul – Program al Festivalului Internațional Întâlnirile Muzicii Noi, Brăila, ed. 6, 2002.
  • Stoianov, Carmen – Caietul – Program ale ediției XII a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Editura Muzicală, 2002
  • Stoianov, Petru – Corul de cameră Carmen Sylva. În Actualitatea Muzicală, București, serie nouă, nr. 10, 2002, p.20
  • Vulpe, Ariana – Vulpe, Damian – Corala camerata academica timisiensis, Timișoara, 2002
  • xxx – New Music Calendar – În Contemporary Music, Romanian Newsletter, București, nr. 1, 2002
  • Colțea, Vasile – Tehnici vechi și noi în creația și interpretarea chitaristică, București, Ed. Regis, 2003
  • Petculescu, Valentin – Atelier coral la Universitatea „Spiru Haret”, În Actualitatea Muzicală, serie nouă, (XXVI), nr. 7, iulie 2003, p.12
  • Petecel Theodoru, Despina – De la Mimesis la Arhetip, București Editura Muzicală, 2003, p.16
  • Stoianov, Carmen – în Caietul – Program ale ediției XIII a Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, București, Editura Muzicală, 2003
  • Stoianov, Carmen – Cuvinte și strigături, București, Editura Muzicală, 2003 (prezentare)
  • Stoianov, Carmen – Slavă Ție, Doamne, București, Editura Muzicală, 2003 (prezentare)
  • Stoianov, Carmen – Țara în toamnă, București, Editura Muzicală, 2003 (prezentare)
  • Stoianov, Carmen – în Caietul – Program al Festivalului Internațional Întâlnirile Muzicii Noi, Brăila, ed. 7, 2003.
  • Stoianov, Petru – Noduri și semne. Posibile structuri pe scara unui model modal, București, Editura Muzicală, 2003
  • xxx – New Music Calendar – În Contemporary Music, Romanian Newsletter, București, nr. 2, 2003
  • xxx – Conferirea titlului academic DOCTOR HONORIS CAUSA al Universității Spiru Haret Sanctității Sale Papa Ioan Paul al II – lea – Ceremonia – În Opinia Națională, București, Ediție specială, nr. 370, 16 octombrie 2003, p.3
  • Baltazar, Loredana – Un regal coral . În Muzica, București, an XV, serie nouă, nr. 3 (59), iulie – septembrie 2004, p.150
  • Grigorescu, Olga – Trio Contraste. În Muzica, București, an XV, serie nouă, nr. 3 (59), iulie – septembrie 2004, p.138-139
  • Iordănescu, Mihai – Concertul omagial. În Opinia Națională, București, nr. 403, 22 noiembrie, 2004, p.8
  • Petecel Theodoru, Despina – În Actualitatea Muzicală, București, an XVI, nr. 7, 2004
  • Stoianov, Carmen – Laudatio pentru magistru. În Turism și afaceri. Tourism&Business, București, nr. 59, nov. 2004, p.8
  • Stoianov, Carmen – În scăpărări de stea, colinda… În Opinia națională, București, nr. 407, 20 decembrie 2004, p.8
  • Petecel-Theodoru, Despina – Proporție, măsură, armonie, în Concertul Orchestrei de cameră Radio – În Actualitatea Muzicală, București, an CLXLI, nr. 6, 2017, p. 18-19
  • Baltazar, Loredana – Lansare de carte și recital de lieduri Radio – În Actualitatea Muzicală, București, an CLXLVII, nr. 12, 2017, p. 6-7
  • Constantinescu, Teodora – Neconvențional la puterea a doua, în: Actualitatea Muzicală, serie nouă, iunie 2022 (CCLI), nr. 6, p. 3-4
  • Stănescu, Mădălin Alexandru – Sonuri românești cu ansamblul devotioModerna, în: Actualitatea Muzicală, serie nouă, iunie 2022 (CCLI), nr. 6, p. 11-12
  • Petecel-Theodoru, Despina Proiecții metafizice ale materiei sonore în concertul Ansamblului Profil,în: Actualitatea Muzicală, serie nouă, iulie 2022 (CCLII), nr. 7, p. 22-23
  • Manea, CarmenConcert simfonic în sala „George Enescu a UNMB,  în:Actualitatea Muzicală, serie nouă, iunie 2023(CCLXIII), nr. 6, p. 3-4
  • Costea, Norela-Liviana – 12 lieduri și o operă, în: Actualitatea Muzicală, serie nouă, iunie 2024 (CCLXXV), nr. 6, p. 6-7
  • Popa, Carmen – Implicare, profunzime, eleganță, în: Actualitatea Muzicală, serie nouă, iunie 2024 (CCLXXV), nr. 6, p. 10-11
  • Caietele – Program ale Festivalului Internațional „Săptămâna Internațională a Muzicii Noi”, Meridian SNR-SIMC, Festivalul Internațional Zilele Muzicii Contemporane, Bacău.