Muzicolog

Născută la 30 octombrie 1986, la Bistrița

COLECȚII AUDIO

EXPERIENȚĂ PROFESIONALĂ

12.02. 2016 – prezent Asist. univ. dr.
Academia de Muzică „Gheorghe Dima”, Cluj-Napoca
Discipline: MuzicologieTehnica cercetării și redactării științificeTeorie – Solfegiu – Dictat

01.09.2016 – prezent Redactor la revista „Actualitatea muzicală”
UCMR, redactor șef Prof. univ. dr. George Balint
Responsabilități: editarea materialelor pentru publicare ( www.ucmr.org.ro/Revista-AM.html )

06.06.2012 – 17.12. 2012 Bibliotecar
Biblioteca Județeană „Octavian Goga”, Cluj-Napoca (www.bjc.ro)

01.12. 2012 – prezent Redactor „Lucrări de muzicologie / Musicology Papers” (www.musicologypapers.ro)
Redactor șef: Prof. Univ. Dr. Elena Chircev

01.09.2009 – 31.08.2010 Profesor de Educație muzicală
Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Turda (www.cnmvturda.licee.edu.ro)
Școala Gimnazială „Teodor Murășanu”, Turda (www.tmturda.ro)

01.07.2004 – 31.01.2014 Profesor de Vioară
Organizația Music Camp International (www.musiccampinternational.org)
Dezvoltarea abilităților muzicale la aprox. 550 elevi și pregătirea pentru evenimente artistice în București, Bistrița, Brașov, Sibiu, Cluj-Napoca, Kiev

EDUCAȚIE ȘI FORMARE

01.10.2012 – 31.09.2015 Studii universitare de Doctorat
Academia de Muzică „Gheorghe Dima”, Cluj-Napoca
Conducător științific Prof. Univ. Dr. Gabriel Banciu
Titlu tezei: Periegeză, exegeză și hermeneutică în critica muzicală

01.10.2014 – 31.01.2015 Mobilitate de formare prin programul Erasmus+
Instituția: Universität für Musik und darstellende Kunst, Viena (www.mdw.ac.at/)
Discipline: Forschungsseminar Musikwissenschaft – Prof. Univ. Dr. Cornelia Szabó-Knotik
Musikkritik: Geschichte, Theorie und Praxis – Lect. Univ. Dr. Fritz Trümpi

01.10.2009 – 30.06.2011 Studii de Masterat
Academia de Muzică „Gheorghe Dima”, Cluj-Napoca

01.10.2005 – 30.06.2009 Studii de Licență
Academia de Muzică „Gheorghe Dima”, Cluj-Napoca


STAGII DE CERCETARE

21.12.2015 – 23.12.2015: Biblioteca de Filosofia, Geografia e HistoriaUniversitat de Barcelona – Barcelona, Spania
26.11.2015: Biblioteca Universității Naționale de Muzică – București, România
01 – 04.04.2015: Biblioteca de Facultat de Filosofia i LletresUniversitat Autonòma de Barcelona – Barcelona, Spania
07.01.2015 – 20.01.2015: Universität WienBibliothek – Viena, Austria
01.12.2014 – 15.12.2014: Konservatorium WienBibliothek – Viena, Austria
01.11.2014 – 30.11.2014: Österreichische Nationalbibliothek – Viena, Austria
01.10.2014 – 31.10.2014: Universität für Musik und darstellende Kunst, Bibliothek – Viena, Austria
04 – 18.04.2013: Biblioteca Civica Musicale „Andreea Della Corte” – Torino, Italia
12 – 26.02.2013: Conservatorio Statale di Musica „Giuseppe Verdi” – Torino, Italia
18 – 22. 05. 2011: Westminster Library – Londra, Anglia
01.10 – 01.12.2010: State Library of Western Australia – Perth, Australia

PREZENTĂRI LA CONFERINȚE / SIMPOZIOANE

22.10.2018: Chameleonic faces hidden in music criticism: the case of ”Muzica” Journal during communism, Conferința internațională: „Cultural change and music criticism”, Vilnius, Lituania ( www.lmta.lt/en/lithuanian-46-oji-tarptautine-baltijos-muzikologu-konferencija/ )

25.05.2018: Paradigme hermeneutice în raportul text-muzică din oratoriul „Patimile și Învierea Domnului” de Paul Constantinescu – Simpozion Național, Iași ( www.consilr.info.uaic.ro/~mld/monumenta/simpozionMLD.html ).
Programul simpozionului: www.consilr.info.uaic.ro/~mld/monumenta/ProgramSimpozionMLD2018.pdf

11.05.2018: „Impressions of childhood” by George Enescu. Semantic Encodings and Decodings – International Congress of Musical Signification (XIXth edition) cu tema: Music as Cultural Heritage and Novelty, organizat de Academia de Muzică „Gheorghe Dima”, Cluj-Napoca

30.04.2017: The Music Critic Between Role and Responsibilities – în cadrul conferinței „From ancient to modern” organizată de Universität für Musik und darstellende Kunst, Viena

19.10.2016: Musical Criticism from Romania (1916-1950). A Cultural or Political Instrument? – în cadrul conferinței „Music Criticism 1900-1950” organizată la Institut d’Estudis Catalans, Barcelona, Spania ( www.luigiboccherini.org/images/Program%20Music%20Criticism.pdf )

17.05.2016: The „Muzica” Journal (1916-2016). Socio-Political Aspects in Musical Criticism – Festivalul Internațional „Sigismund Toduță”, organizat de Academia de Muzică „Gheorghe Dima”, Cluj-Napoca

26.11.2015: Dinu Lipatti: critic muzical – Simpozionul Internațional de Muzicologie „Dinu Lipatti ” personalitate plurivalentă a muzicii românești și internaționale”, organizat de Universitatea Națională de Muzică, București

20.08.2015: Béla Bartók and ”Romanian Folk Dances” – Prezentare în cadrul „ISA Science”, International Summer Academy, organizat de Universität für Musik und darstellende Kunst, Viena la Reichenau, Austria

30.05.2015: Hermeneutica timpului în critica muzicală – Conferința Națională „Muzică și Filosofie”, organizată de Prof. Univ. Dr. Pavel Pușcaș la Academia de Muzică „Gheorghe Dima”, Cluj-Napoca

16.05.2015: The ”Muzica” Journal in Contextus: C-E-P-T factors – Conferință în cadrul Festivalului Internațional „Sigismund Toduță”, Cluj-Napoca

18.05.2013: Coordinates of Value in Musical Criticism – Conferință în cadrul Festivalului Internațional „Sigismund Toduță”, Cluj-Napoca

MODERATOR CONFERINȚE

17.08.2016: The Ph.D. Day – Conferință în cadrul Festivalului Internațional „IsaScience”, Reichenau an der Rax, organizat de Universität für Musik und darstellende Kunst, Viena

11.05.2018: International Congress of Musical Signification (XIXth edition) cu tema „Music as Cultural Heritage and Novelty”, organizat de Academia de Muzică „Gheorghe Dima”, Cluj-Napoca

AFILIERI

08.04. 2018 – prezent Membru RIdIM
Organizația Répertoire International d’Iconographie Musicale
Președinte Antonio Baldassarre

01.12. 2016 – prezent Comitetul științific MAEK ( www.maek.at/ )
Instituția Universität für Musik und darstellende Kunst, Viena
Președinte Mag. Adriana Paler Nicolescu

13.07. 2016 – prezent Centro Studi Opera Omnia Luigi Boccherini-Onlus
Instituția Centro Studi Opera Omnia Luigi Boccherini, Lucca, Italia ( www.luigiboccherini.org/ )
Președinte Fulvia Morabito

04.12. 2015 – prezent, Membră în Societatea Română Mozart
Internationale Striftung Mozarteum, Salzburg
Președinte: Prof. Univ. Dr. Adriana Bera

01.04. 2013 – prezent, Membră în Comitetul științific și comitetul organizatoric al Festivalului Internațional „Sigismund Toduță”
Academia de Muzică „Gheorghe Dima”, Cluj-Napoca

COMPETENȚE LINGVISTICE – COMPETENȚE INFORMATICE

Engleză: C1 B2 C1 C1
Germană: A2 A2 A2 A2

CREAȚIA (selectiv):

Periegeză, exegeză și hermeneutică în critica muzicală
Editura Risoprint, Cluj-Napoca, 2016, ISBN 978-973-53-1708-9 și ISMN 979-0-9009880-2-7

Făuritorul de ritmuri: Maestrul Grigore Pop
Editura Risoprint, Cluj-Napoca, 2016, ISBN 978-973-53-1726-3

Viorel Cosma: Florilegiu enescian, vol.1 (Studii, eseuri, comunicări științifice, interviuri), Editura Pim, Iași, 2016, nr. pag. 750, ISBN: 978-60-13-3343-1 (culegere digitală, tehnoredactare, corectare text, note explicative, index, cronologie, nota editorului).

„Musicology Today” – ( www.musicologytoday.ro )
In Memoriam Dinu Lipatti – 60 (ed. Alin Ionescu ) Book Review, Volume 8 / Issue 1 (29) / January-March 2017, pp.45-49
www.musicologytoday.ro/29/bookreviews.php )

„Studia Musica” UBB ( studia.ubbcluj.ro/serii/musica/# )
The C-O-S-T of the Compromise with Communist Regime. The ”Muzica” Journal Between (1916-1989) în „STUDIA Musica”, nr.2/2016 ( www.studia.ubbcluj.ro/index_en.php )

„Musicology Papers” ( musicologypapers.ro/index.php?l=en )
1. The Critical act viewed from a Mathematical Perspective. Objectivity versus Subjectivity in the ”Muzica” Journal (1916-2016)
a. vol. 32, nr.1/2017, ( /www.ceeol.com/search/article-detail?id=684433 )
2. Hermeneutics of Time in Musical Criticism
în „Musicology Papers”, vol.31, nr.1, Editura MediaMusica, Cluj-Napoca, 2016
3. Dinu Lipatti – Music Critic
în „Musicology Papers”, vol.30, nr.2, Editura MediaMusica, Cluj-Napoca, 2015, ISSN: 2068-8601, pp.81-90
www.musicologypapers.ro/articole/MP_ISSN_2068-8601_2015_vol_30_issue_2_pg_no_080-089.pdf )
4. Is There a Theory of Musical Criticism?
în „Musicology Papers”, vol.29, nr.1, Editura MediaMusica, Cluj-Napoca, 2014, ISSN: 1222-894X, pp.95-125
www.musicologypapers.ro/articole/MP_29_1_095-125%20CRISTINA%20BERENGEA.pdf )

„Intermezzo” ( http://www.revistaintermezzo.ro/ )
Interviu cu maestrul Grigore Pop în revista „Intermezzo”, nr.3/2014

„Actualitatea muzicală” ( www.ucmr.org.ro/revista-am.html )
Congresul internațional de semnificație muzicală la Cluj, în „Actualitatea muzicală”, nr.7/2018, p.22
DHC în 3D: Doctor Honoris Causa la Academia de Muzică din Cluj, clujene, în „Actualitatea muzicală”, nr.7/2018, p.22-24
Viorel Cosma sau opera în șapte acte a unui MAESTRU, în „Actualitatea muzicală”, nr.8/2017, p.4
Oratoriul „Lăutarul”. Interviu cu academicianul Cornel Țăranu”, în „Actualitatea muzicală”, nr.2/2017, p.5
O D-ecern- A-R- E a unui medalion aniversar: Intelligenti pauca sufficiunt, Gabriel Banciu!, în „Actualitatea muzicală”, nr.1/2017, p.34
Omul sfințește locul – Adrian Pop 65, în „Actualitatea muzicală” nr.11/2016, pp. 2-3
Gânduri, Cuvinte, Fapte. Dialog cu Ștefan Angi (II), în „Actualitatea muzicală” nr.10/2016, p.24-25
Gânduri, Cuvinte, Fapte. Dialog cu Ștefan Angi (I), în „Actualitatea muzicală” nr.9/2016, p.2-4