
Muzicolog
Născută pe 2 decembrie 1950, în București
BIOGRAFIA ARTISTICĂ
1965-1969 – Liceul de Muzică nr.1 din Bucureşti, unde studiază pianul cu Florino Delatolla, perfecţionându-se în paralel cu Dan Mizrahi (pian), Lucia Anghel şi Cecilia Dumitriu Mizrahi (canto);
1969-1973 – Conservatorul „Ciprian Porumbescu” din Bucureşti, Secţia Teoretică, specializarea Muzicologie, având ca profesori pe Ovidiu Varga (muzicologie), Grigore Constantinescu (critică muzicală), Dumitru Bughici (compoziţie), Constantin Bugeanu şi D. D. Stancu (dirijat orchestră, respectiv – cor academic), Gh. Ciobanu şi Sebastian Barbu-Bucur (muzică bizantină), Aurel Stroe (teoria instrumentelor şi orchestraţie), Liviu Comes (contrapunct), Florian Eftimescu (armonie), Grete Gabriel Ionescu (pian), Emilia Comişel (folclor muzical), Octavian Lazăr Cosma (istoria muzicii româneşti şi conducătorul tezei de licenţă).
Doctor în muzicologie al Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti (1998) cu teza Repere în neoclasicismul muzical românesc (teză condusă de prof. dr. Octavian Lazăr Cosma).
Masterat în Studii Culturale Ebraice la Universitatea din Bucureşti (1999 – 2001) disertatie condusă de acad. prof. dr. Dan Horia Mazilu – feb 2001 cu tema „Argumente privind diversitatea şi permanenţa simbolismului CASEI la nivelul oglindirii BEIT-BAIT; Transgresie din paleosinaitic în scrierile sfinte”.
Profesor de pian la Şcoala de Muzică şi Arte Plastice nr. 2 din Bucureşti (1973 – 1990), lector, apoi conferenţiar la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti (1990 – 2000), profesor asociat la Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Litere (1999 – 2002), decan (conferenţiar, apoi profesor) la Facultatea de Muzică a Universităţii Spiru Haret din Bucureşti (din 2000), director al redacţiei muzicale la Televiziunea România de Mâine (2002), realizator (colaborator) la Televiziunea România de Mâine (din 2002).
– membră fondatoare a cenaclului tinerilor muzicologi „George Breazul”;
– membru fondator al Fundaţiei „Melos”;
– membră fondatoare la „Jeunesses Musicales” România;
– membră a Colegiului Criticilor şi Realizatorilor Muzicali „Mihail Jora”;
– membră a Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România, a Secţiunii Naţionale Române a Societăţii Internaţionale de Muzică Contemporană (ISCM);
– membră ARFA (Asociaţia Română a Femeilor în Artă).
Participă la sesiuni şi cercuri ştiinţifice studenţeşti şi ale cadrelor didactice în cadrul facultăţii sau la nivel naţional. Formată în spiritul muzicologiei practicate de Octavian Lazăr Cosma, s-a preocupat de reevaluarea creaţiei româneşti din secolele XIX şi XX, cu accent pe analiza opusurilor muzicale, ca şi pe interdisciplinaritate cu extensii în zona sociologică, paleografie, analiză intertextuală sau sfera corespondenţelor cu literatura, matematica ori filosofia.
A participat la conferinţe, sesiuni ştiinţifice, mese rotunde, simpozioane naţionale şi internaţionale, în domeniile muzical, istoric sau literar (George Enescu – 1984, Universitatea Naţională de Muzică – 1991 – 2000) Universitatea Spiru Haret ( 2001, 2001, 2003, 2004), Universitatea din Bucureşti (2000, 2001, 2002, 2003), Aula Palatului Cantacuzino, al analizei intertextuale sau al aspectelor psiho-sociale – Universitatea Spiru Haret (2002, 2003) precum şi al studiilor culturale ebraice cu lucrări publicate, atât în ţară cât şi peste hotare – Montpellier (2000), Bucureşti (2001, 2002, 2003); preşedintă de comisie de doctorat (Paris – Ecole de Hautes Etudes en sciences sociales – 2002). A iniţiat şi realizat cicluri de emisiuni de televiziune (Portret în sunet, Cu şi despre muzică, Urmaşi ai lui Grigoraşi Dinicu, Oaspeţi la TvRM, Maeştri ai culturii româneşti – în colaborare cu Valeriu Râpeanu etc.
A scris articole, recenzii, cronici, în revistele Muzica, Actualitatea muzicală, Melos, Scânteia Tineretului, Flacăra, România literară, Opinia Naţională, studii şi coordonare ştiinţifică la Studii de Muzicologie ( vol X, XIV, XVI), redactare de caiet-program la Festivalul Internaţional Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi – Bucureşti 23-30 mai 1992, 1996, articole în caietele-program ale SIMN 1992 – 2004), Zilele muzicii Contemporane – Bacău (1994 – 1998), Întâlnirile Muzicii noi – Brăila (2000) etc.
Premii naţionale de Critica şi Teoria artei – Sibiu – 1973; Bucureşti, Scânteia Tineretului, Supliment Literar Artistic – 1981 şi de Muzicologie – Premiul UCMR – 1980.
Premiu internaţional (în colectiv) al Fundaţiei Goldstein Goren pentru studiul publicat în volumul 3 de Studia Hebraica, Bucureşti, Universitatea din Bucureşti, 2004.
PUBLICAȚII (selectiv):