Compozitoare, pianistă, dirijoare

Născută la 12 septembrie 1961, în București. S-a stins din viață la 1 august 2017.

COLECȚII AUDIO

BIOGRAFIA ARTISTICĂ

S-a născut la Bucureşti în 1961. Creaţia sa cuprinde peste 70 de opusuri simfonice, camerale şi muzică asistată, de ordinator. Lucrările sale sunt prezentate în premieră în Bucureşti, NewYork, Boston, Sandford, Viena (Wien Modern 1992 – 1994), Paris (Radio France, Theatre de la Ville), Londra (Royal Festival Hall), Nancy, Alicante, Baden-Baden, Darmstadt, Basel, Moscova, Belgrad etc. în interpretarea unor ansambluri celebre: „Soliştii Orchestrei Naţionale a Franţei” (Paris), Kronos Quartet (San Francisco), 20 Jahrhundert Ensemble (Viena), Filarmonica „George Enescu”, Orchestra Naţională Radio, Orchestra de Cameră Radio, Ars Nova, Hyperion.

În 1995, opera radiofonică ‘On the Abolition of the Soul’ pe texte de Emil Cioran, comandă, Radio France, este editată, în „Antologia Prix Italia 1949 – 1995”, dublu CD Radio France. Muzica sa este editată, de ARTGallery, Radio France (Paris), ReR Megacorp (Londra), MusicWorks (Toronto), Banannafish ( Los Angeles), Electrecord (Bucureşti) şi Edition Modern (Londra – Paris). În 1992, apariţia volumului „Roumanie, terre du neuvieme ciel” un amplu interviu cu muzicologul francez Harry Halbreich. Contribuţii muzicologice importante: ‘Ana-Maria Avram and Iancu Dumitrescu’ – Music works nr.71, ‘Being composer’ – MusicWorks nr.76 (2000); ‘Ana-Maria Avram: an adventure in experimental music’, Banannafish, Los Angeles nr.15 (2001). În 1994 i se decernează Marele premiu al Academiei Române. Este membru al SACEM- Paris, UCMR- Bucureşti, Membru al Ansamblului Hyperion, pe care îl dirijează, împreună, cu Iancu Dumitrescu. 

LUCRĂRI (selectiv):

MÉTABOLES (I) (1986) for flute (12’)
Prima audiţie: 1986, Bucureşti, Ateneul Român, solist Virgil Frâncu
Prima înregistrare: Artgallery – Paris ESL 009-ED MN 1007

MUSIQUE POUR MALLARMÉ (1987) for piano (11’)
Prima audiţie: 1987, Bucureşti, Casa Radio, solistă Ana-Maria Avram
Prima înregistrare: LP, ELECTRECORD, 1988 ST-ECE 16790/88

COSMOPHONIE (1988) for orgue (14’)
Prima audiţie: 1988, Bucureşti, Ateneul Român, solist Dan Racoveanu

MÉTABOLES (II) (1991) for bass clarinet (13’)
Prima audiţie: 1992, Paris, Radio France, „Présences ’92” Festival, solist Didier Pernoît

REFLETS (1992) for percussion (10’)
Prima audiţie: 1993, Cluj-Napoca, Festivalul Internaţional de Muzică Nouă ”Cluj Modern”, Ansamblul „Ars Nova”, dirijor Cornel Ţăranu

ARCHAE (I) (1992) for solo voice (13’)
Prima audiţie: 1992, Bucureşti, Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi, Ateneul Român, solistă Elena Vassilieva (Franţa)
Prima înregistrare: Edition MODERN ED MN 1004

QUATRE ÉTUDES D’OMBRE (1992) for bass flute (14’ 30”)
Prima audiţie: 1994, Paris, solistă Isabelle Hureau
Prima înregistrare: Artgallery – Paris ESL 009-ED MN 1007

SWARMS (I) (1993) for 8 superposed violins (11’)
Prima audiţie: 1994, Bucureşti, solist Ioan Marius Lăcraru

AXE (II) (1998) for cello (14’ 30”)
Prima audiţie: 1998, Bucureşti, Filarmonica „George Enescu”, solist Andrei Kivu
Prima înregistrare: 2000 Edition Modern ED MN 1013

FLASHES (I) (2000) for trombone (11’ 30”)
Prima audiţie: 2000, Bucureşti, solist Victor Arsene

PENUMBRA (I) (2003) for tenor saxophone (12’ 30”)
Prima audiţie: 2003, Tokyo, Asashi Hall, solişti Trio Kya – Robert Reigle
Prima înregistrare: Edition Modern ED MN 1019, 2003

APOKATASTASIS (II) (2003) for percussion (16’ 30”)
Prima audiţie: 2004, San Diego (USA), UCSD, Gustavo Aguilar

GALAXY-REFLECTION (2004) for percussion (11’)
Prima audiţie: 2004, San Diego (USA), UCSD Spring New Music Festival, solist Gustavo Aguilar
Prima înregistrare: Edition Modern ED MN 1020, 2005

UMBRE (II) (2003) for clarinet (10’)

AXE (VII) (2004) for doublebass (12’)
Prima audiţie: 2004, Paris, „Instants Chavirés”(Montreuil), solist Jean-Pierre Robert

SEVEN ROMANIAN FOLKSONGS FROM BELA BARTOK’s COLLECTIONS (2005) for piano (21’)

STRING TRIO (1986) for violin, viola, violincello (11’)
Prima audiţie: 1986, Bucureşti, Ateneul Român, „Trio Romantica”

CUVINTE PESTE POARTA DIN URMĂ (1986) for soprano and piano (13’)
Prima audiţie: 1986, Bucureşti, Casa Radio, Georgeta Stoleru (soprană), Ana-Maria Avram (pian)

CANCIONES DE LA SOLEDAD (1987) for mezzosoprano bassoon and percussion (14’)
Prima audiţie: 1988, Bucureşti, Festivalul Internaţional „George Enescu”
Solişti: Steliana Calos (voce), Mihai Tănăşilă (fagot), Ana-Maria Avram (percuţie)
Prima înregistrare: LP ELECTRECORD, 1988 ST-ECE 16790/88

NOMOS (1987) for soprano, flute, piano, percussion and strings trio (14’)
Prima audiţie: 1987, Bucureşti, Ateneul Român
Solişti: B. Manoleanu (soprană), V. Frâncu (flaut), V. Ciurilă (percuţie) Ana-Maria Avram (pian) & „Trio Romantica”

TWO SONGS (1987) for barytone and prepared piano on poems by N. Stanescu (9’)
Prima audiţie: 1987, Cluj-Napoca, Gheorghe Rosu (bariton) & Ana-Maria Avram (pian)

DIALOGURI CONCERTANTE (1987) for doublebass and percussion (14’)
Prima audiţie: 1988, Cluj, Ansamblul „ARS NOVA”, dirijor Cornel Ţăranu, solist Dorin Marc

CANCIONES DE LA SOLEDAD (1988) for mezzosoprano and b.cl (14’)
Prima audiţie: 1989, NEW-YORK, Steliana Calos, Leontin Boanta (bcl)

SIGNUM GEMINI (I) (1988) for clarinet and percussion (12’)
Prima audiţie; 1988, Bucureşti, Ateneul Român, Aurelian Octav Popa (clarinet), Viorica Ciurilă (percuţie)

SIGNUM GEMINI (II) (1989) for clarinet, prepared piano, 2 percussion gropus and electronic tape (14’)
Prima audiţie: 1989 PARIS, Radio France, Ansamblul HYPERION, dirijor Ana-Maria Avram
Prima înregistrare: Edition Modern ED MN 1002 (1992)

MOMENTE (1990) for trombone and ensemble (14’)
Prima audiţie: 1991, ALICANTE, Ansamblul HYPERION, solist Victor ARSENE, dirijor Iancu Dumitrescu

MÉTABOLES (III) (1990) for clarinet and prepared piano (13’)
Prima audiţie: 1991, ALICANTE, A. O. Popa (clarinet) şi Ana-Maria Avram (pian)

OUÏR DANS SA CHAIR PLEURER LE DIAMANT (1991) for ensemble (14’)
Prima audiţie: 1991, Bucureşti, Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi,
Ansamblul HYPERION, dirijor Ana-Maria Avram

ARCHAE (II) (1992) for soprano, saxophone and ensemble
(fl,1 cl, 1pec, 1violin, viola, cello, doublebass) (12’)
Prima audiţie: 1992, Bucureşti, Ateneul Român, Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi,
Solişti: Elena VASSILIEVA (soprană), Claude DELANGLE (saxofone), Ansamblul HYPERION, dirijor Ana-Maria AVRAM

IRMOS (1992) for solo saxophone and saxophones ensemble (15’)
(3 s-nino sax. muta in 3 s-no, 3 alto sax., 3 tenors, 3 barytones)

ASSONANT (III) (1993) for flutes, percussion and piano (12’)
Prima audiţie: 1993, PARIS, Isabelle HUREAU (fl.),nr. 15 (perc.)
Prima înregistrare: Artgallery – Paris, ESL 009-ED MN 1007

ASSONANT (II) (1993) for saxophones and percussion (12’)

SWARMS (II) (1993) for string quartet (11’)

IKARUS (II) KRONOS QUARTET (1994) for string quartet (14’)
Prima audiţie: 17 octombrie 1994, Paris, „Théâtre de la Ville”, Kronos Quartet
Prima înregistrare: EDITION MODERN ED MN 1008, 1997

LE JARDIN DES SENTIERS QUI SE BIFURQUENT (1996) for flute, clarinet, piano, percussion, violin, cello, electronics and tape (12’)
Prima audiţie: Cluj, Ansamblul „Ars Nova”, dirijor Cornel Ţăranu

ARCANA MAGNA (1997) for string quartet, clarinet, saxophone and prepared piano (16’)
Prima audiţie: 17 martie 1998, Londra, Royal Festival Hall, Ansamblul HYPERION, dirijor Iancu Dumitrescu

ANANDA ASUR ELY (I) (1997) for saxophone and strings (11’)
Prima audiţie: 1997, Filarmonica „George Enescu”, Ansamblul HYPERION

AXE (I) (1998) for cello and percussion (14’)
Prima audiţie: 1998, Paris, Andrei Kivu şi Thierry Miroglio
Prima înregistrare: EDITION MODERN ED MN 1010

NOUVEL AXE (1998) for viola, two cellos and doublebass (14’)
Prima audiţie: 17 mai 1998, Nancy, Ansamblul HYPERION, dirijor Ana-Maria Avram
Prima înregistrare: ReR Megacorp – Londra, DACH01-1999

NEW ARCANA (1998) for solo bass clarinet, clarinet, bassoon, trombone, precussion, 2 violas, 2 cellos, 2 doublebasses (13’)
Prima audiţie: noiembrie 1998, Filarmonica „George Enescu”, Ansamblul HYPERION, solist Tim Hodgkinson, dirijor A.M. Avram
Prima înregistrare: EDITION MODERN: EDMN 1015

ASCENT (1999) for bass clarinet, bassoon, trombone, percussion, viola, 2 cellos, 2 doublebasses. (15’)
Prima audiţie: martie 1999, Filarmonica „George Enescu”, Ansamblul HYPERION, dirijor Ana-Maria Avram
Prima înregistrare: EDITION MODERN: EDMN 1014

DORYPHORIES (I) (2000) for bass clarinet, bassoon, trombone, 2 percussion groups, viola, cello , 2 doublebasses (11’)
Prima audiţie: 29 mai 2000, Casa Radio, Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi, Ansamblul HYPERION, dirijor Ana-Maria Avram
Prima înregistrare: EDITION MODERN: EDMN 1016

DORYPHORIES (II) (2000) for bass clarinet, bassoon, trombone, 2 percussion groups, viola, cello, 2 doublebasses (10’)
Prima audiţie: mai 2000, Belgrade, Festivalul Internaţional Ring-Ring, Ansamblul HYPERION, dirijor Ana-Maria Avram

TRACES, SILLONS, SILLAGES (II) (2000) for ensemble
(1fl, 1cl, 1bass, 1trb, 1perc, pno, 2 violas, 2 cellos, 2 doublebasses). (13’)
Prima audiţie: mai 2000, Festivalul Internaţional Ring-Ring, Ansamblul HYPERION, dirijor Ana-Maria Avram

ANANDA ASUR ELY (II) (2000) for clarinet and viola (10’)
Prima audiţie: mai 2001, Bucureşti, Casa Radio, Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi, solişti Aurelian Octav Popa şi Sanda Crăciun

AXE (III) (2001) for clarinet and cello (11’)
Prima audiţie: noiembrie 2002, Casa Radio, Tim Hodgkinson (clarinet) şi Andrei Kivu (cello)

TWO ROMANIAN FOLKSONGS FROM BELA BARTOK’s COLLECTIONS (2001) for four bassoons (7’)
Prima audiţie: decembrie 2001, Bucureşti, Filarmonica „George Enescu”, Ansamblul „Acolade”

TEXTURES (I) (2002) for ensemble (1cl,1bass,1trb, pec, piano, 2 viola, 2 cellos ,2 doublebasses) (10’)
Prima audiţie: iunie 2002, Bucureşti, Ansamblul HYPERION, dirijor A M Avram

ASANA (2002) for clarinet, viola, cello, doublebass (9’)
Prima audiţie: 2002, Bucureşti, Filarmonica „George Enescu”, Ansamblul HYPERION

SEVEN ROMANIAN FOLKSONGS FROM BELA BARTOK’s COLLECTIONS (2003) for viola and piano (21’)
Prima audiţie: noiembrie 2003, Bucureşti, Filarmonica „George Enescu”, Cornelia Petroiu (violă) şi Ana-Maria Avram (pian)

ESQUISE (I) (2003) for panpipe and 8 bassoons (7’)
Prima audiţie: octombrie 2003, Casa Radio, Yumika Nozaki (panpipe) & Ansamblul „Acolade”, dirijor Ana-Maria Avram

NOUVEL AXE (VII) (2004) for nine strings (2 violins I, 2 violins II, 2 violas, 2 cellos, 1 doublebass) (12’)
Prima audiţie: iunie 2004, Bruxelles, „La Bellone”, „Musiques Nouvelles” Ensemble, dirijor Jean-Paul Dessy

ASCENT (II) London Sinfonietta Version (2004) for ensemble (16’)
(alto fl, bass fl, cl, bcl, bassoon, hr, bass trp, trbone, tuba, 3 perc, 2 v-lins, viola, cello, d-bass)

ASSONANT (IV) (1993- 2005) for oboe, percussion and piano (12’)
Prima audiţie: mai 2005, Bucureşti, Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi, Trio „SurPlus”

SEVEN ROMANIAN FOLKSONGS FROM BELA BARTOK’s COLLECTIONS (2006) for violin / or cello/ and piano (21’)
Prima audiţie: august 2006, Braşov, Sherban Lupu (vioară), A.M. Avram (pian)

TEXTURES (I) (2006) for soloists and ensemble (12’)
(solo: bcl, ten.sax, hr, perc. Ens: 1.0.2.1.0.0.2.0.str: 0.0.1.1.2 , 1 pno, perc.
Prima audiţie: 3 mai 2006, Festivalul „Acousmania”, Ansamblul HYPERION, solişti T.Hodgkinson, Robert Reigle, D. Simandy, G; Aguilar, dirijor A.M. Avram

QUATRE ETUDES ORPHIQUES (2006) for female voice and bass clarinet
Prima audiţie: 18 noiembrie 2006, Paris, Festivalul SPECTRUM XXI, Janet Pape (voce), Tim Hodgkinson (clarinet & bass clarinet)

ZODIAQUE (I) (1990) for prepared piano and electronic tape (16’)
Prima audiţie: aprilie 1990, Juvisy-sur-Orge France, solistă Ana-Maria Avram (pian)

NOTTURNO (I) (1990) for oboe and electronic tape (14’)
Prima audiţie: aprilie 1990, Juvisy-sur-Orge France, solist Adrian Petrescu (oboi)

ZODIAQUE (II) (1991) for percussion and tape (16’)
Prima audiţie: 1990, Bucureşti, Filarmonica „George Enescu”, solist Thierry Miroglio (perc.)

ZODIAQUE (III) (1991) for prepared piano, percussion and tape (17’)
Prima audiţie: mai 1991, Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi, Ana-Maria Avram (pian) şi Doru Roman (percuţie)
Prima înregistrare: EDITION MODERN ED MN 1002 (1992)

SYMETRIES (1992) on texts by G. Astalos, (with Iancu Dumitrescu) (25’)
Solist: Pierre Lamy (speaker)
Prima înregistrare: EDITION MODERN EDMN 1004

DE L’ABOLITION DE L’ÂME (1995) broadcasting work on texts by E.M. Cioran for female voice, speaker, bass flutes, percussion, trombone, doublebass, prepared piano and electronic tapes. (19’ 05”)
Radio France Commission & Realisation
Prima audiţie: 14 februarie 1996, Paris, Radio France, Festivalul „Présences”
Prima înregistrare: Radio France double CD/ Prix Italia 1949-1995

IKARUS (III) (1997) for vioda bassa and electronic tape (16’)
Prima audiţie: martie 1997, I. M. Lăcraru, Londra, Royal Festival Hall

IKARUS (VI) (1997) for viola and tape (15’)

LABYRINTHE (I) (1997) for string ensemble and tape (2 violins, 2 violas, 2 cellos, 2 doublebasses) (16’30”)
Prima audiţie: mai 1997, Bucureşti, Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi, Ansamblul HYPERION, dirijor Ana-Maria Avram,
Prima înregistrare: Edition Modern ED MN 1009

DE L’ABOLITION DE l’AME (III) (1998) for ensemble and tape (20’)
Prima audiţie: 18 mai 1998, Nancy, Festivalul Internaţional „Musique Action”, Ansamblul HYPERION, dirijor Ana-Maria Avram

NOUVEL ARCHAE (II) (1998) for live and computer assisted voices (14’11”)
Prima audiţie: 1 iunie 2001, Londra, Royal Festival Hall, Luminiţa Fara & Ana-Maria Avram

ASSONNANCES (III) (2000) for voice, bass flute and electronics (17’)
Commission and Realisation of the tape UPIC Studios, Paris

TRACES, SILLONS, SILLAGES (I) (2000) for Ansamblul and computer assisted sounds (1cl, 1bass., 1 trb., perc., piano, 2 violas, 2 cellos, 2 Db).(13’)
Prima audiţie: iunie 2000, Hannover, Ansamblul HYPERION, dirijor Ana-Maria . Avram
Prima înregistrare: EDITION MODERN EDMN 1016

TELESMA (2001) for computer assisted sounds and two percussion groups (14’20”)
Prima audiţie: 1 iunie 2001, Londra, Royal Festival Hall, Luminita Fara & Ana-Maria Avram (percuţie)

ZODIAQUE ANTIQUE (2001) for prepared piano, percussion and electronic tape (17′)
Prima audiţie: 1 iunie 2001, Londra, Royal Festival Hall, Luminiţa Fara (percuţie) & Ana-Maria Avram (pian)

TELESMA (II) (2001) for bass clarinet and computer assisted sounds (15’)
Prima audiţie: noiembrie 2001, Bucureşti, Filarmonica „George Enescu”, Tim Hodgkinson
Prima înregistrare: EDITION MODERN EDMN 1017

TELESMA (IV) (2002) for percussion and computer assisted sounds (14’)
Prima audiţie: 2003, UCSD, San Diego, Gustavo Aguilar

APOKATASTASIS (I) (2002) for trombone and computer assisted sounds (13’)
Prima înregistrare: EDITION MODERN EDMN 1017

QUINCONCE (I) (2002) for viola and computer assisted sounds (13’)
Prima audiţie: mai 2003, Bucureşti, Casa Radio, Festivalul Internaţional al Muzicii Electronice şi de Computer „Acousmania”, solist C. Petroiu
Prima înregistrare: EDITION MODERN EDMN 1018

TRANSMUTATIONS (2002) for bass clarinet, ensemble and computer assisted tape (1cl, 1 bass, 1 trb, 1 perc, 2 violas, 2 cellos, 2 d-b) (13′)
Prima audiţie: noiembrie 2002, Casa Radio, Bucureşti, Ansamblul HYPERION & Tim Hodgkinson (bass clarinet), drijor Ana-Maria Avram
Prima înregistrare: EDITION MODERN EDMN 1019

LABYRINTHE INTÉRIEUR (2004) for bass flute, percussion and computer assisted sounds. (15’)
Prima audiţie: mai 2004, Bucureşti, Casa Radio, Festivalul Internaţional al Muzicii Electronice şi de Computer „Acousmania”, solişti Lisa Cella (flaut) şi Morris Palter (percuţie)

LUX ANIMAE (I) (2004) for ensemble and computer assisted sounds
(0.1.2.0,0.0.0.0, crds:1.1.1.1.) (11’)
Prima audiţie: 19 iunie 2004, Bucureşti, Filarmonica „George Enescu”, Ansamblul HYPERION, dirijor Ana-Maria Avram

LUX ANIMAE (II) (2004) for ensemble and computer assisted sounds
(1.0.2.1,0.0.1.0, crds 0.2.1.1.), perc (13’)
Prima audiţie: Bucureşti, SIMN 2004, Ansamblul HYPERION, dirijor Ana-Maria Avram
Prima înregistrare: EDITION MODERN EDMN 1020

FLASHES (II) (2005) for horn and electronics. (11’)

FLASHES (III) (2005) for wind soloists, wind ensemble, percussion and computer assisted sounds. (14’)
Prima audiţie: mai 2005, Bucureşti, Casa Radio, Festivalul Internaţional al Muzicii Electronice şi de Computer „Acousmania”, Ansamblul HYPERION
Solişti Tim Hodgkinson, Robert Reigle, Denis Simandy, Chris Cutler, dirijor Ana-Maria Avram

QUINCONCE (II) (2005) for viola and computer assisted sounds (13’)
Prima audiţie: august 2005, Bruxelles, Dominica Eyckmans (violă)

THE ENDLESS BURNING FIRE (2005) for bass clarinet, prepared piano, percussion, harp and computer assisted sounds. (15’)
Prima audiţie: mai 2005, Vandoeuvre-les-Nancy, Festivalul „Musique Action”
Solişti Tim Hodgkinson (bass clarinet), Chris Cutler(percussion), Rhodri Davies (harp), Iancu Dumitrescu(doublebass), Ana-Maria Avram (prepared piano, conducting), Ellio Martusciello (sound projection)

LUX ANIMAE (III) (2005) for ensemble and computer assisted sounds
(1fl, 2cl, 1bass, trb, perc, strings) (13’)
Prima audiţie: Bucureşti, Casa Radio, Festivalul Internaţional „George Enescu”, Ansamblul HYPERION, dirijor Ana-Maria Avram

VOICES OF THE DESERT (2006)
For ensemble, soloists and computer sounds (16’)
Prima audiţie: 20 noiembrie 2006, Paris, Auditorium Saint Gérmain, Ansamblul HYPERION
Solişti: TimHodgkinson, Gustavo Aguilar, Denis Simandy, Robert Reigle, dirijor Ana-Maria Avram

LUX ANIMAE (IV) for saxophone, ensemble and computer sounds (14’)
Prima audiţie: 21 noiembrie 2006, Paris, Auditorium Sain Germain, Claude Delangle (-nino sax.), Ansamblul HYPERION, dirijor Ana-Maria Avram

IKARUS (I) (1994) (14’)
Producător: Hyperion Studios
Prima înregistrare: EDITION MODERN EDMN 1006

HORRIDAS NOSTRAE MENTIS PURGA TENEBRAS (1999) for computer assisted sounds. (9’30”)
Prima audiţie: 2002, Festivalul Internaţional al Muzicii Electronice şi de Computer „Acousmania”
Prima înregistrare: EDITION MODERN EDMN 1015

NOUVEL ARCHAE (II) (1998) for live and computer assisted voices (14’11”)
Prima audiţie: 1 iunie 2001, Londra, Royal Festival Hall, Luminiţa Fara & Ana-Maria Avram

ETUDE (I) (2001) for computer assisted sounds (11’)
Prima înregistrare: BANANAFISH – San- Francisco (USA) Nr. 15 / 2001

IYDAM (2005) for computer assisted sounds.(6’30”)
Prima audiţie: iunie 2005, Bourges, Festivalul Internaţional „Synthèse”

LUX ANIMAE (VII) (2005) for computer assisted sounds. (15’21”)
Prima audiţie: «Musica Nova 2005 international Festival»

FOCUL VIU (2005) for computer assisted sounds (11’20”)
An International Institute for Electronic Music Bourges – IMEB commission
Prima audiţie: 5 iunie 2006, Bourges, Festivalul Internaţional „Synthèse”

LA CURŢILE DORULUI (1985) for mezzosoprano and ensemble
(1-1-1-1, 1-0-0-0, 3 perc. gr., p-no, strings 1-1-1-1-1). (15’)

DOUĂ CÂNTECE (1987) for barytone and ensemble (1-1-1-1, 2-0-2-0, 3 gr perc, pno, 1-1-1-1-1) (10’)

THRENIA (II) (1990) for voices, chamber choir and ensemble (1-1-1-1, 1-1-2-0, 1perc, pn, strings: 4-3-2-1-1) (16’)
A Commission of Juvisy-sur-Orge Town
Prima audiţie: octombrie 1990, Juvisy-sur-Orge, Ansamblul şi Corul de la „Conservatoire National de Région”, dirijor Jean-Louis Vicart.

EKÂGRÂTA (II) (1993) for large ensemble (1-1-1-1, 1-2-2-0, pn, 2 perc. gr., strings: 4-3-2-1-1) (14’)
Prima audiţie: noiembrie 1993, Konzerthaus – Vienna, Festivalul „Wien Modern”, „20 Jahrhunderdt” Ensemble, dirijor Peter Burwik

INSTANTS ORPHIQUES (2003) for Ensemble and Soloists (14’)
(1.1.1.1, 0.0.0.0, 1perc, Crds)
Prima audiţie: mai 2003, Bucureşti, Casa Radio, SIMN
Solişti: Robert Reigle (saxofon), Keiko Hatanaka (soprană), Ansamblul HYPERION, dirijor Ana-Maria Avram
LPS and COMPACT DISCS

„Musique pour Mallarmé” / „Canciones de la soledàd” LP ELECTRECORD, 1988 ST-ECE 16790/88

”Zodiaque” for two prepared pianos and electronic tape / „Ekagrâtâ” for orchestra / „Signum Gemini” for clarinet, prepared piano and two percussion groups
Edition MODERN ED MN 1002

„Symétries” for speaker and electronics / „Archae” – for solo voice
Edition MODERN ED MN 1004

„De sacrae Lamentationem” for large orchestra /
„Ikarus (I)” for electronic tape –
Edition MODERN ED MN 1006

„Quatre études d’ombre” for bass flute / „Assonant 3” for flutes and percussion /
„Métaboles” for solo flute –
Artgallery – Paris ESL 009-ED MN 1007

„De l’abolition de l’âme„ for instruments, voice and electronics. Radio France Commission /
„IKARUS II” for Kronos Quartet
Edition MODERN ED MN 1008

„SWARMS” (III) for string orchestra /
„LABYRINTHE” for strings and electronic tape
Edition MODERN /ReR MEGACORP ED MN 1009

„CHAOSMOS” (II) for two orchestra /
AXE (I) for cello and percussion
Edition MODERN /ReR MEGACORP ED MN 1010

„AXE II” for cello. CD ‘Musicworks’ number 71, Toronto, Canada Summer 1998

„NOUVEL AXE” for strings „Musique Action ’98”
Edition MODERN /ReR MEGACORP, ED MN 1011/ ReR Megacorp DACH01

„ANAMORPHOSIS” for string quartet /
„SECONDE AXE” for string orchestra
Edition MODERN /ReR MEGACORP ED MN 1012

„NOUVEL ARCHAE” computer assisted music / „AXE” for cello
Edition MODERN EDMN 1013

„ORBIT OF ETERNAL GRACE” for clarinet, percussion and orchestra / „ASCENT” for Ansamblul
Edition MODERN ED MN 1014

„NEW ARCANA” for bass clarinet and Ansamblul /
EC-STATIC CRICKETS (II) for strings /
„HORRIDAS NOSTRAE MENTIS PURGA TENEBRAS” computer assisted music
Edition MODERN EDMN 1015

„EC-STATIC CRICKETS (I)” for strings ‘Musicworks’ number 76, Toronto, Canada 1999

„TRACES, SILLONS, SILLAGES” for Ansamblul and tape /
„DORYPHORIES” (I) for Ansamblul
Edition MODERN EDMN 1016

„ETUDE I for computer assisted sounds” BANANAFISH, San-Francisco (USA) Nr. 15 / 2001

„TELESMA (II)” for bass clarinet and computer assisted sounds / „APOKATASTASIS” (I) for trombone and computer assisted sounds
Edition MODERN ED MN 1017

„TRANSMUTATIONS” for bass clarinet, Ansamblul and computer assisted sounds /
„PENUMBRA” for tenor saxophone
Edition MODERN ED MN 1019

„INCANTATIO” for viola and large orchestra /
„QUINCONCE” for viola and computer assisted sounds
Edition MODERN ED MN 1018

„GALAXY-REFLECTION” for solo percusson /
„QUATRE ETUDES D’OMBRE„ for bass flute /
„LUX ANIMAE„ for Ensemble and computer sounds
EDITION MODERN ED MN 1020

“INCREAT (I)”
Ansamblul HYPERION, solist Chris Cutler (percussion, electronics), dirijor Ana-Maria Avram

„INCREAT (II)” (12’21”)
Ansamblul HYPERION, solist Tim Hodgkinson (bassclarinet), dirijor Ana-Maria Avram

„STRANGE ATTRACTOR” for Ensemble
EDITION MODERN EDMN 1021

1. STUDII DE MUZICOLOGIE, Editura Muzicală:
Mioriţa în creaţia a trei compozitori contemporani: Paul Constantinescu, Anatol Vieru şi Sigismund Toduţă – vol X, 1974
Creaţia corală a lui Doru Popovici – vol XVI, 1981

2. MUZICA, Bucureşti:
Uvertură Naţională de George Stephănescu. În Muzica, Buc, an XXVII, nr. 3 (294), martie 1977
Myriam Marbe – De aducere aminte. În Muzica, Buc, an XXVII, nr. 4 (295), aprilie 1977
Dinamica ciclului variaţional în „Evenimente 1907” de Tiberiu Olah. În Muzica, Buc, an XXVII, nr. 5 (296), mai 1977
Tiberiu Olah (I). În Muzica, Buc, an XXVIII, nr. 2 (305), 1978
Tiberiu Olah (II). În Muzica, Buc, an XXVIII, nr. 3 (306), 1978
Variaţiuni simfonice pentru pian şi orchestră de Mircea Chiriac. În Muzica, buc, an XXX, nr.12 (331), decembrie 1980
Ars Poetica de Mircea Chiriac. În Muzica, Buc. an XXXII, nr. 10 (337), octombrie, 1982
Vinicius Grefiens. În Muzica, Buc, an XXXVII, nr. 2 (413), februarie 1987
Imnele ţării în ipostaze oratoriale. În Muzica, Buc, an XXXVII, nr. 7 (418), iulie 1987
Vocal-simfonicul. Teritoriu al valenţelor umaniste. În Muzica, Buc, an XXXIV (437), februarie 1989
Mitul dac despre Zamolxe în concepţia dramaturgică a lui Liviu Glodeanu. În Muzica, Bucureşti, nr. 1,1990
Creaţia de muzică uşoară a compozitorului Laurenţiu Profeta, În Muzica, serie nouă, an III, 1992, nr. 2 (în colaborare cu Petru Stoianov)
Posibile interpretări ale sferei sonore în Genesis. În Muzica, Bucureşti, nr. 4, 1998
Liviu Comes. În Muzica, Bucureşti, nr. 3, 1999

3. VOLUME
Despre sculptarea Sunetului prin Tăcere şi a Tăcerii prin Sunet în „Concertul pentru violoncel şi orchestră de Anatol Vieru”. În Simpozion de muzicologie „Anatol Vieru” – 1999, Bucureşti, Editura Muzicală, 2001 (în colaborare cu Petru Stoianov)

Note privind gândirea neoclasică a lui Marcel Mihalovici. În Centenar Marcel Mihalovici – Bucureşti, Editura Muzicală, 2001

Dinamics of the Jewish themes approach in Romanian musical creation. În Studia hebraica, nr.1, 2001, Bucureşti, The Goldstein Goren Center for Hebrew Studies, Universitatea din Bucureşti

Ivela ( în colaborare cu Ioana Stoianov). În Studia hebraica, nr.2, 2002, Bucureşti, The Goldstein Goren Center for Hebrew Studies, Universitatea din Bucureşti

Simbolic approaches of the Alef-Beit opposition and complementarity in a structuralist analysis; duality as a basis of man’s thought (în colaborare cu Ioana Stoianov). În Studia hebraica, nr.3, 2003, Bucureşti, The Goldstein Goren Center for Hebrew Studies, Universitatea din Bucureşti (premiu internaţional al Fundaţiei Goldstein Goren – pentru toate studiile cuprinse în volum)

Un cas particulier de l’elite juive de Roumanie: le compositeur Filip Lazar, representant du dialogue juseo-roumain pendant les premiers decennies du XXe siecle (1913 . 1936). În Permanences et ruptures dans l’histoire des juifs de Roumanie (XIXe – XXe siecles), Universite Montpellier III, 2004

1. Istoria Muzicii Româneşti (în colaborare cu Petru Stoianov) – În Sinteze III, Editura Fundaţiei România de Mâine, Bucureşti, 2005
2. Curs de istoria culturii muzicale ebraice
 (manuscris)
Curs elaborat în cadrul centrului de Studii Ebraice – Facultatea de Litere din cadrul Universităţii din Bucureşti (1998 – 1999)

MUZICA:
Emil Simon – Li Mingqiang, nr. 10 (349), 1981
Omagiu lui Bacovia, nr. 1-2 (352-353), 1982
Simfonia I de Ulpiu Vlad, nr. 6 (357), iunie 1982
Recitaluri, nr. 4 (380), aprilie 1984
Gala laureaţilor, nr. 6 (381), 1984
Din concertele Filarmonicii „George Enescu”, nr. 7 (382), 1984
La Opera Română, nr. 8 (431), 1988

ACTUALITATEA MUZICALĂ:
Trei minute cu…Monica Anghel, Ileana Şipoteanu – nr. 43 (II), 1991
Cu şi despre Cătălin Târcolea – nr. 41 (II), 1991
Despărţiri. Vasile Vasilache jr. – nr. 41 (II), 1991

ATENEU:
Critica criticii muzicale – În Ateneu, Bacău, an 21, nr. 4 (73), aprilie 1984

TRIBUNA:
Sub cupola Ateneului – Tribuna, Cluj, an XXV, nr. 40 (1293), octombrie, 1981

MELOS:
LOUIS şi Sidney: o trompetă şi un saxofon – nr.2 (23), 1992
Hit Parade x 6 – nr.2 (23), 1992
Hit Parade x 3 – nr.3 (36), 1993
Hit Parade x 4 – nr.4 (37), 1993
Hit Parade x 3 – nr. 1 (34), 1993
Hit Parade x 5 – nr. 3 (24), 1992
Hit Parade x 13 – nr 4 (24), 1992
Jelly Roll – nr, 4 (25), 1992
Cei doi K.O. – nr. 4 (25), 1992
Hit Parade x 5 – nr. 11 (32), 1992
Când ştii să opreşti clipa… – nr. 1 (serie nouă), ianuarie 1999
Lecţia de muzică – nr. 2, martie 1999
Arta recunoştinţei – nr. 2, martie 1999
Mai bogaţi cu încă o împlinire – nr. 3, mai 1999
Starea componisticii în România (I) – nr. 3, mai 1999
Starea componisticii în România (II) – nr. 4, iulie 1999
Starea componisticii în România (III) – nr. 5, septembrie 1999
Starea componisticii în România – concluzii – nr. 6, noiembrie 1999
Sonata da camera în recitiri – nr. 1-3, ianuarie- martie, 1999

ROMÂNIA LITERARĂ:
Crăiasa Zăpezii de Liana Alexandra – an XII, nr. 42, 16 oct. 1980
Căsătoria secretă de Cimarosa – an XII, nr. 50, 11 dec. 1980
Tannhauser – an XIV, nr. 7, 12 fev. 1981
Pe micul ecran – an XIV, nr. 24, 11 iun. 1981
La Opera Română – an XIV, nr. 40, 1 oct. 1981
Hyperion – an XV, nr. 7, 11 fev. 1982
Cu Orfeu prin secole – an XV, nr. 11, 11 mart, 1982
Seară spaniolă de balet – an XVII nr. 17, 26 apr. 1984
Lumea de pe lună – an XVII nr. 24, 14 iun. 1984

FLACĂRA:
Aşezământ Enescu – an XXIX, nr. 24 (1305), 12 iunie 1980
Concert Anatol Vieru – an XXIX, nr. 31 (1312), 13 iulie 1980

CONTEMPORANUL:
Consonanţa compozitorului cu dirijorul – nr. 42 (2083), 17 oct. 1986

SCÂNTEIA TINERETULUI:
În prim plan – muzica uşoară – an XXXVI, seria II, nr. 9821, 20 dec, 1980
În studioul de concerte al Radioteleviziunii – an XXXVII, seria II, nr. 9840, 14 ian. 1981
Falsuri sub etichete folclorice – an XXXVII, seria II, nr. 9757, 7 oct. 1980
Ritmurile operetei – an XXXVII, seria II, nr. 9869, 17 fev. 1981
Încă o dată despre lipsa de unitate – an XXXVII, seria II, nr. 9894, 18 mart. 1981
Veşti tinere de la Ateneul Român – an XXXVII, seria II, nr. 9882, 4 mart.1981
Centenar Enescu – an XXXVII, seria II, nr. 9971, 17 iunie 1981
Centenar Enescu – A cânta cu sufletul peisajul românesc – an XXXVII, seria II, nr.9995, 15 iulie 1981
Ipostazele personalităţii – an XXXVII, seria II, nr.10055, 24 sept. 1981
Al XI-lea Festival Internaţional „George Enescu” – Muzica – limbaj universal – an XXXVIII, seria II, nr. 10052, 21 sept. 1981
Tineri mesageri de prestigiu ai României – an XLI, seria II, nr. 11435, 20 nov. 1985
Festivalul Internaţional „George Enescu” – oglindă a unui anotimp de pace – an XLI, seria II, nr. 11299, 27 nov. 1985
Cvartetul „Voces” – an XVI, seria II, nr. 11371, 20 dec. 1985
Cartea muzicală şi cititorii săi – an XLII, seria II, nr. 11440, 13 mart. 1986

SUPLIMENT LITERAR-ARTISTIC:
Ascensiunea unei compozitoare – an I, nr. 15, 27 dec.1981
Cantautorii – an II, nr. 17, 17 ian. 1982
Sonata de-a lungul anilor – an IV, nr. 19 (137), 6 mai 1984
De la partitură la interpret. La cumpăna gestului – an IV, nr.21 (139), 20 mai 1984
De la partitură la interpret. Tineri pianişti – an IV, nr. 18 (136), 29 apr. 1984
De la partitură la interpret. Seară Beethoven – an IV, nr. 26 (144), 24 iun. 1984
La întâlnirea cu muzica – an IV, nr. 38 (56), 16 sept. 1984
Panoramic cameral – an IV, nr. 39 (157), 23 sept. 1984
Dialog peste secole. Musica antiqua – an IV, nr. 40 (158), 30 sept. 1984
Gong la Operă – nr. IV, nr. 41 (159), 17 oct. 1984
Festivalul cântecului ostăşesc – an IV, nr. 44 (162), 28 0ct. 1984
Cantata „Suflet de ţară” de Theodor Drăgulescu – an IV, nr. 45 (163), 4 nov. 1984
Voi capitale ale muzicii româneşti – an IV, nr. 47 (165), 18 nov, 1984
Ovidiu Bălan la Filarmonică – an IV, nr. 51 (169), 16 dec. 1984
Panoramic cameral – Formaţia „Contemporan” – an IV, nr. 1 (172), 6 ian. 1985
Cartea muzicală şi cititorii săi – an XL, seria II, nr. 11440, 13 mart. 1986
Despre un verb şi valenţele lui contemporane: A ZICE, Almanah Scânteia Tineretului, 1981, p. 53 – 56

LUCEAFĂRUL BULGAR
Din file de jurnal muzical – anul X, nr. 15 (120), 1999

OPINIA NAŢIONALĂ
Deschiderea noului an de învăţământ la Universitatea Spiru Haret, nr.291, 9 octombrie 2000, p.3
Un miraj perpetuu: TEATRO ALLA SCALA, nr. 312, 17 septembrie 2001, p.8
Adunarea festivă de la Palatul Sporturilor şi Culturii din capitală: deschiderea anului de învăţământ 2001, nr.313-314, 8 octombrie 2001, p.5
Muzicieni şi profesori cu vocaţie, har şi bună pregătire, nr.315, 15 octombrie 2001, p.4
Cântece ale Unirii, nr.321, 1 decembrie 2001, p.4
Echipa fantastică, nr.324, 21 ianuarie 2002, p.2
O preocupare de prim ordin: pregãtirea pentru examenul de licenþã, nr.328, 4 martie 2002, p.3
Împărtăşind gândul cel bun, zicem şi colindăm, nr.350, 16 decembrie 2002, p.8
La aniversarea lui Ciprian Porumbescu: Un zvon de cântec, o vioară…, nr.357, 17 martie 2003, p.1
Sunetul muzicii şi semnificaţia unui concert de excepţie, nr.362, 2 iunie 2003, p.8
Un ideal al şcolii muzicale româneşti (în colaborare cu prof. univ. dr. Dr. H.C. Victor Giuleanu), nr.378-379, 15 decembrie 2003, p.2
Cu şi …despre muzică, la facultate şi la TvRM şi nu numai…, nr.388, 1 martie 2004, p.1 şi p.4
O notabilă prezenţă feminină la Facultatea de Muzică, nr.389, 8 martie, 2004 p.8
Laudatio în onoarea domnului profesor doctor docent VICTOR GIULEANU , nr.403, 22 noiembrie 2004, p.1 şi 8
În scăpărări de stea, colinda…, nr.407, 20 decembrie 2004, p.8

VITRALIU
Zilele muzicii contemporane, nr.2/1993, Bacău, p.3

MERIDIAN
Gânduri despre Templul Muzicii, Bucureşti, 1993, p.13

TURISM şi AFACERI.
TOURISM & BUSINESS – Laudatio pentru magistru, Bucureşti, nr.59, nov. 2004, p.8

MANUSCRISE ACHIZIŢIONATE DE BIROUL DE MUZICOLOGIE AL U.C.M.R.
Opera română din Bucureşti – 2 volume
Teritoriul sonor în basmul românesc
Creaţia lui Laurenţiu Profeta
Compozitorul Anton Şuteu
Dumitru Capoianu – concepţia asupra oratoriului
Zamolxe de Liviu Glodeanu
Viola în creaţia lui Myriam Marbe
Muzică uşoară românească românească pe versuri de poeţi
Vinicius Grefiens
Cantate de Doru Popovici
Concertele lui Filip Lazăr
Sabin Drăgoi
Zeno Vancea
Monografia Liviu Comes
Repere arhitectonice în vocal-simfonicul contemporan: note asupra oratoriului şi cantatei

Alte studii (prezentate în comunicări ştiinţifice) – selectiv:
Dimensiunea sonoră în PENTATEUCH – în curs de elaborare
Note asupra unui verset biblic şi posibilele sale corespondenţe muzicale
În alt fel despre numărul care circumscrie litera care circumscrie sunetul
Dialogul interetnic româno-evreu şi dimensiunea lui cultural-muzicală: Mihail Jora şi Filip Lazăr
Corespondenţe cifrico-armonice în Torah
Concertele lui Filip Lazăr
Personalitatea lui Marcel Mihalovici
Despre variaţiunea continuă în concepţia lui George Enescu
Dinamica ciclului variaţional în „Evenimente 1907” de Tiberiu Olah
Ipostaze oratoriale ale ideii de patrie
Oratoriul „Un pământ numit România” de Liviu Glodeanu
Opera „Zamolxe” de Liviu Glodeanu

CAIETE- PROGRAM (Publicaţii)
SĂPTĂMÂNA INTERNAŢIONALĂ A MUZICII NOI (selectiv)
Redactare – caiet-program – ed. II, an 1992
Petru Stoianov – biografie; Proportions pour Emphasis – ed. III, 1993
Petru Stoianov – biografie; Hiperboreeana – ed. IV, 1994
Petru Stoianov – biografie; Pe un cadran solar II – ed. V,1995
Redactare – caiet-program – ed. VI, an 1996
Petru Stoianov – biografie; Cuvinte şi strigături – ed. VI, 1996
Petru Stoianov – biografie; „2+1+1” – ed. VII, 1997
Petru Stoianov ; Proporţii 2 – ed. VIII, 1998
Petru Stoianov; HaOr – ed. IX, 1999
Ioana Stoianov – biografie – ed. IX, 1999
Petru Stoianov – biografie; Noduri şi semne – ed. XI, 2002
Petru Stoianov – biografie; Proporþii 2 – ed. 13, 2003
Petru Stoianov – biografie; Trio pentru Contraste – ed. XIV, 2003

Silvestru, Valentin – Colocviul de critica şi teoria artei – În „Amfiteatru”, Bucureşti, an VIII, nr.5 (89), mai 1973
Simelia Bron – Pietre pentru templul muzicii – În „Amfiteatru”, Bucureşti, an VIII, nr. 6, (90), iunie, 1973
Tomescu, Vasile – Tineri muzicologi în colocviu – În „Contemporanul”, Bucureşti, nr. 22 (1385), 25 mai 1973
Catrina, Constantin – Să ne cunoaştem compozitorii înaintaşi – Cuvântul nou, Sfântu Gheorghe, nr. 1438, 1 nov., 1976
Sava, Iosif – Vartolomei, Luminiţa – Dicţionar de Muzică, Bucureşti, editura Ştiinţifică şi Enciclopedică, 1979
Colocviul „Evocarea istorică în creaţia muzicală contemporană” – Flacăra Iaşului, Iaşi, an XXXVI, nr. 10457, 18 mai 1980
Cosma, Viorel – Festivalul muzicii româneşti de la Iaşi – În România liberă, an XXXVIII, nr. 11065, 26 mai 1980
Creţu, Viorel – Cartea muzicală – În România Literară, Bucureşti, an XIV, nr. 50, dec. 1981
Semnalăm – În Scânteia Tineretului, Bucureşti, an XXXVII, seria II, nr. 10040, 7 sept. 1981
Popovici, Doru – Monografia „George Stephănescu” – Săptămâna, serie nouă, nr. 567, 16 oct. 1081
Xxx – Premiile Uniunii Compozitorilor – În Săptămâna, Bucureşti, nr. 577, 225 dec. 1981
Xx – Semnalăm – În Scânteia Tineretului, Bucureşti, an XXXVII, seria II, nr. 10040, 7 sept. 1981
Tartler, Grete – „George Stephănescu” – În „Tribuna”, Cluj, an XXVI, 28 febr. 1982
Tartler, Grete – Experimentarea forţei interioare – În „România Literară”, Bucureşti, an XVI, nr. 40, 6 oct. 1983
Lorinţiu Cleopatra – Mică antologie a artei tinere – În Suplimentul Literar Artistic, an V, nr. 27 (198), 7 iulie 1985
Marinescu, Mihaela – „Ioan Scarlatescu. Un nume la început de secol” de Carmen Antoaneta Stoianov – În Muzica, Bucureşti, an XXVI, nr. 9(288), sept. 1986
Oţeanu, Smaranda – Argumentele muzicii, ale talentului – Scânteia, 14 august, 1986
Sava, Iosif – Vartolomei, Luminiţa – Muzică şi muzicieni – 1992
Xxx – Comunicatul Senatului Universităţii Spiru Haret. În Opinia Naţională, nr. 317, 29 octombrie 2001, p. 3
Xxx – Noutăţi editoriale lansate la Târgul Internaţional Gaudeamus – Carte de învăţătură: Carmen Stoianov, Neoclasicism muzical românesc, secolul XX. În Opinia Naţională, Bucureşti, nr. 322, 17 decembrie 2001, p. 5
Xxx – Deschiderea anului de învăţământ 2001, Opinia Naţională, Bucureşti, nr. 319-320, 19 noiembrie 2001, p. 15
Cosma, Viorel – Muzicieni din România. Lexicon – vol. 5, Bucureşti, Editura Muzicală, 2002
Deac, Adela – Distincţii binemeritate, În Opinia Naţională, Bucureşti, nr. 332, 1 aprilie 2002, p. 3
Pinghiriac, Georgeta – Simboluri estetice ale vocii de soprană, Bucureşti, Editura Universităţii Naţionale de Muzică, 2002
Xxx – Cultura la TvRM, În Opinia Naţională, nr.337, 20 mai 2002,
Xxx – Celebra soprană Silvia Voinea la TvRM. În Opinia Naţională nr. 335, 22 aprilie 2002, p. 6
Cosma, Viorel – Muzicieni din România. Lexicon – vol. VI, Bucureşti, Editura Muzicală, 2003
Deac, Adela – Expresie a calităţii învăţământului, sinteză a spiritului creator. În Opinia naţională, Bucureşti, nr. 375 – 376, 17-24 noiembrie 2003
Giuleanu, Victor – Cuvântul sărbătoritului. În Opinia Naţională, Bucureşti, nr. 403, 22 noiembrie 2004, p. 8
Lerescu, Sorin – Romanian Section. În New Music – World Magazine, Koln, nr.4, nov. 2004, p. 83
Pinghiriac, Emil – Mirabila voce de bariton, Bucureşti, Editura Muzicală, 2004
Vasile, Vasile – De la muzica firii şi a sufletului la muzica sferelor, Bucureşti, Editura Petrion