Renumitul dirijor Lawrence Foster, o marcă de noblețe la Filarmonica George Enescu
Cosmina Arontext de Costin Popa Prin simpla apariție pe scena Ateneului Român, domoală, calmă, ajutată, cu urcare lentă la pupitru. Și nu numai, pentru că apoi, după aplauze, a apărut sunetul. Mi l-a amintit pe ilustrul Ionel Perlea acum aproape șase decenii, într-o stare și mai dificilă, cu o mână nefuncțională….
Gala Master Coregrafie a UNATC București,
Cosmina Arono demonstrație de performanță în pedagogia și creația dansului text de Robert Zahariuc Gala Absolvenților Master a Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică I. L. Caragiale din București, Facultatea Artele Spectacolului – Coregrafie, a reunit două voleuri. Programul de Master Coregrafie și Performanță în dans a conținut proiecte de…
Festivalul George Enescu 2025. A patra săptămână, ultima
Cosmina Arontext de Costin Popa Martha Argerich pare un miracol. Puțin spus. Intră în scenă plutind ușor, agale, princiar și mi-o amintește pe legendara soprană Elisabeth Schwarzkopf la apariția pe scena Ateneului Român acum circa șase decenii. La 84 de ani, Martha Argerich salută publicul cu o reverență la 90° (precum…
Festivalul George Enescu 2025
Cosmina Arontext de Smaranda Oțeanu-Bunea Duminică – 24 august Gong! Conferința de presă la Sala Intercontinental! A 27 a ediție a Festivalului Internațional George Enescu, invitați: producători, coproducători, mari muzicieni, critici muzicali, zeci de oaspeți atenți la noutățile ediției: Cristian Măcelaru, director artistic, Andraș Demeter, Ministrul Culturii, Cristina Uruc, ARTEXIM, Dan Dediu,…
Festivalul George Enescu 2025. A treia săptămână
Cosmina Arontext de Costin Popa Duminică 7 septembrie la ora prânzului, iubitorii artei lirice au ascultat opera „Flautul fermecat” de Mozart reprezentată semi-scenic de către trupa aleasă de dirijorul Tarmo Peltokoski, acompaniată de orchestra Deutsche Kammerphilharmonie Bremen și cu concursul Chorwerk Ruhr, ansamblu coral pregătit de Michael Alber. Soluția semi-scenică este…
Festivalul George Enescu 2025. A doua săptămână…
Cosmina Arontext de Costin Popa Fix cronologic, a început la Sala Palatului cu concertul Orchestrei Academiei Naționale Santa Cecilia din Roma, vechi oaspete super-apreciat de publicul festivalului. S-a văzut prin afluența din seara de duminică 31 august. Cum probabil fusese și în cea anterioară. Bagheta i-a revenit lui Daniel Harding pentru…
Festivalul George Enescu 2025. Prima săptămână
Cosmina Arontext de Costin Popa Ne aflăm deja la mai bine de o săptămână după începutul ediției a XXVII-a a evenimentului național, european și mondial, o manifestare care își validează bienal înalta valoare, reputația, actualitatea. Se știe, este unul dintre marile festivaluri de muzică clasică ale lumii. Cu rivali puțini, trebuie…
O reîntâlnire cu oratoriul bachian „Patimile după Matei”
Cosmina Arontext de Ana Sireteanu A devenit deja o tradiție ca lumea muzicală să marcheze Săptămâna Patimilor prin interpretarea Oratoriilor-pasiuni compuse de Bach și inspirate din Evangheliile după Ioan și după Matei. Astfel, după o absență de 16 ani (care semnalează că tradiția a avut o pauză…), „Patimile după Matei” au…
Premieră absolută la operă, „D-ale carnavalului” de Dan Dediu
Cosmina Arontext de Costin Popa Era firesc ca geniul lui Caragiale să atragă magnetic compozitorii noștri. Număr 14 lucrări în ultimii aproape 100 de ani, dintre care remarc operele „O noapte furtunoasă” de Paul Constantinescu (1935, București, revăzută în 1950), „Revuluția” de Adrian Iorgulescu (primă audiție concertantă în 1991 la Festivalul…
La Ateneul Român, în Duminica Floriilor
Cosmina Arontext de Costin Popa După excelentul concert cu „Matthäus-Passion” de Bach propus de Filarmonica George Enescu în care, în afara propriei Orchestre, a Corului dirijat de Iosif Ion Prunner și a Corului de Copii și Tineret Symbol – Jean Lupu pregătit de Luminița Guțanu, a cântat o remarcabilă garnitură de…

