Acum 95 de ani, în 1926, era oficial predată către C.F.R. locomotiva cu numărul 50243 purtând numele Regelui Ferdinand, prima locomotivă cu abur construită în România pentru Căile Ferate Române de către U.D.R. – Uzinele de Fier și Domeniile Reșița.
Singura locomotivă din această serie care se mai păstrează azi este bun clasat în categoria Tezaur și se află expusă la Muzeul de Locomotive cu Abur din Reșița, având numărul 50.378

Complexul Industrial Reșița, unde a fost fabricată locomotiva, este cea mai veche unitate industrială de pe teritoriul României şi una din cele mai vechi din Europa, devansând, la data inaugurării sale, în 1771, unități industrial de renume precum Krupp Germania (1811), MAN (1834) sau Skoda (1851).
Începuturile activității industriale la Reșița au fost legate de siderurgie, ulterior extinzându-se și în domeniul construcției de utilaj industrial, în cei peste 250 de ani de activitate remarcându-se cu precădere în construcţia de maşini, fiind implicată în programul de dezvoltare a bazei energetice (cu maşini şi utilaje termoenergetice sau hidroenergetice), programul nuclear, programul de dezvoltare a transporturilor feroviare, a flotei maritime, a industriei metalurgice, miniere sau chimice.
Un sector de bază dezvoltat la Reșița, începând cu 1872, este cel legat de transporturile feroviare, în profilul de fabricație al uzinei intrând tipuri variate de echipament feroviar: locomotive cu abur (inclusiv reparaţii), roţi montate (inclusiv osii şi stele), bandaje, poduri metalice şi schimbătoare de cale ferată.
Rezumând în cifre, de pe porțile Uzinelor Reșița au ieșit peste 1.450 de locomotive cu abur, peste 180 poduri metalice feroviare și peste 4.000 perechi de boghiuri pentru locomotive magistrale.
În Inventarul bunurilor clasate în patrimoniul cultural național puteți vedea o galerie a tipurilor de locomotive, fabricate în perioadele 1872-1941 și 1952-1960, aflate în patrimoniul Uzinelor Reșița.
Mai multe despre locomotivele românești puteți afla vizitând Muzeul Locomotivelor cu Abur, din Reșița.