Prezență constantă în peisajul transportului public românesc, tramvaiul reprezintă mijlocul zilnic de deplasare pentru mulți dintre noi. Și chiar dacă astăzi nu mai este poate cel mai popular sau rapid mod de transport urban, acum aproape un secol și jumătate, la 8 iulie 1869, la Timișoara, era inaugurată prima linie de tramvai din Europa de Est, un traseu de 6,6 kilometri, ce lega Piața Sfântul Gheorghe de cartierul Fabric.

Vagonul, fabricat la Viena, era tras de trei cai pe timp de iarnă și de doi cai în celelalte anotimpuri. În 1869 au fost cumpărate 21 de vagoane pentru transport de pasageri, două acoperite și unul descoperit, pentru marfă și bagaje. Vagoanele vieneze au circulat în Timișoara timp de trei decenii, după care au fost retrase și înlocuite cu tramvaie electrice.
Prin intermediul obiectelor din Inventarul Bunurilor clasate în Patrimoniul Cultural Național, vă propunem o scurtă incursiune virtuală, în care să puteți vedea cum arăta călătoria cu tramvaiul acum mai bine de 150 de ani.