DOCumentarea PATrimoniului Cultural Mobil şi Arhivelor Documentare

DOCPAT este un program informatic pentru evidenţa patrimoniului cultural mobil (fişe de obiect) şi a arhivelor documentare din muzee (fişe de fototecă, clişotecă, videotecă şi altele).
Programul acoperă toate domeniile de patrimoniu mobil (artă decorativă, artă plastică, arheologie, carte veche, documente, etnografie, istorie, numismatică, medalii şi decoraţii, ştiinţă şi tehnică, ştiinţele naturii, carte veche).
DOCPAT poate fi utilizat în muzee, direcţii judeţene pentru cultură, culte şi patrimoniu cultural, institute de cercetare, precum şi de alţi deţinători de colecţii de bunuri culturale mobile care au nevoie de o evidenţă rapidă, modernă, de analiza şi selecţia datelor, de ordonarea acestora pe diverse criterii, de listarea unor inventare, cataloage de expoziţie, fişe de obiecte. Marele avantaj al unei evidenţe informatizate este posibilitatea de actualizare a informaţiilor în timp.
Pentru primirea aplicației DOCPAT vă rugăm să trimiteți o cerere prin: fax, la numărul 021.317.90.64 sau e-mail la adresa cimec @ cimec.ro.

Istoricul dezvoltării aplicaţiei DOCPAT

Descarcă fişier MSWord: IstoricDOCPAT.rtf (conţine aceleaşi informaţii)

*** Nu se văd imaginile în rapoarte pe Access 2016 pe 32bit ? Pentru răspuns accesaţi acest link: FAQ > OPERAŢII CU FOTOGRAFII > 5.4. De ce nu se văd imaginile în rapoarte pe Access 2016 pe 32bit ? NOU!

Versiunea 4.9.5.5 (27-10-2021) Eroare la Import din alt DOCPAT – DOCPAT

Versiunea 4.9.5.4 (07-05-2021) Registrul de Evidenta Analitica – DOCPAT

Versiunea 4.9.5.3 (02-04-2021) Fişa de restaurare – DOCPAT

Versiunea 4.9.5.2 (12-11-2020) Actualizare listă deţinători – DOCPAT

Versiunea 4.9.5.1 (27-04-2020) Atașare fișiere diverse – DOCPAT

Versiunea 4.9.5 (27-11-2019) Artă Plastică şi Artă Decorativă – DOCPAT

Versiunea 4.9.4 (08-11-2019) Arhive Documentare – DOCPAT

Versiunea 4.9.3 (23-09-2019) Redimensionare campuri – DOCPAT

Versiunea 4.9.2 (30-07-2019) Lista rapoarte de fisa – DOCPAT

Versiunea 4.9.1 (05-06-2019) Duplicare fise – DOCPAT

Versiunea 4.9 (24-05-2019) Depozit de imagini – DOCPAT

Versiunea 4.8.7.11 (04-04-2019) Formul Identificare – DOCPAT

Versiunea 4.8.7.10 (25-03-2019) Proiectul eCultura – DOCPAT

Versiunea 4.8.7.9 (24-10-2018) Cerere de clasare şi Raport Expertiză – DOCPAT

Versiunea 4.8.7.8 (20-09-2018) Gestiune selecţii pentru export de date şi Import – DOCPAT

Versiunea 4.8.7.7 (27-08-2018) Eroare de RunTime pe Windows 10 la o imagine coruptă – DOCPAT

Versiunea 4.8.7.6 (22-08-2018) Actualizare listă deţinători – DOCPAT

Versiunea 4.8.7.5 (03-08-2018) Actualizare listă deţinători – DOCPAT

Versiunea 4.8.7.4 (18-07-2018) Indecşi, Import, Fişe de obiect în Access 2010-2016 – DOCPAT

Versiunea 4.8.7 (03-01-2017) Identificarea utilizatorului – DOCPAT

Versiunea 4.8.6 (28-02-2017) Export în Excel pentru Registrul de Evidenţă Analitică – DOCPAT

Versiunea 4.8.5 (25-11-2016) Adăugare imagini; autocompletare clasare – DOCPAT

Versiunea 4.8.4 (21-10-2016) Compatibilitate cu MS Access 2010-2016 64bit – DOCPAT

Versiunea 4.8.3 (07-10-2016) Compatibilitate cu MS Access 2013-2016 32bit – DOCPAT

Versiunea 4.8.2 (05-08-2016) Vizualizare imagini – DOCPAT

Versiunea 4.8.1 (22-07-2016) Actualizare listă deţinători – DOCPAT

Versiunea 4.8 (19-04-2013) Corecţie la Sumar fişe – DOCPAT 2012

Versiunea 4.7 (19-03-2013) Sumar fişe, corecţie la formularele de fişe FAE – DOCPAT 2012

Versiunea 4.6 (03-12-2012) Gestiune selecţii pentru export de date, butonul Formular modificare – DOCPAT 2012

Versiunea 4.5 (20-11-2012) Registru de Evidenţă Analitică, butonul Excel – DOCPAT 2012

Versiunea 4.4 (17-10-2012) Câmpuri de vizibilitate pe internet – DOCPAT 2012

Versiunea 4.3 (18-09-2012) Câmpuri cu liste de termeni – DOCPAT 2012

Versiunea 4.2 (15-09-2012) Duplicare fişă – DOCPAT 2012

Versiunea 4.1 (22-06-2012) Imagini

Versiunea 4 (19-06-2012) – Versiunea 4 (DOCPAT 2012) Registrul pentru Evidenţa Analitică

Versiunea 3.4.3 (11-12-2009) – Actualizarea listei de deţinători – DOCPAT 2000

Versiunea 3.4.2 (12-10-2009) – Fişa de carte veche. Buton duplică fişa. Formularul de clasare. Actualizare liste de termeni, Modificare raport Validare, formul Selecţii,Raportul Centralizator, formul Gestiune selecţii pentru export de date – DOCPAT 2000

Versiunea 3.4.1 (11-03-2009) – Raportul Centralizator – DOCPAT 2000

Versiunea 3.4.0 (15-12-2008) – Raportul Centralizator, formul Selecţii – DOCPAT 2000

Versiunea 3.3.9 (28-10-2008) – Corecţii la rapoartele de fişă FAE – DOCPAT 2000

Versiunea 3.3.8 (28-08-2008) – Corecţii la rapoartele de fişă FAE – DOCPAT 2000

Versiunea 3.3.7 (23-07-2008) – Modificări pentru utilizare fără o licenţă de Microsoft Office, doar cu Access Runtime 2007 – DOCPAT 2000

Versiunea 3.3.6 (08-07-2008) – Bifă de selecţie, Salvări şi Export. Modificări la formuri – DOCPAT 2000

Versiunea 3.3.4 (05-06-2008) – Modificări la meniul de scurtături – DOCPAT 2000

Versiunea 3.3.3 (02-06-2008) – Actualizare la manual – DOCPAT 2000

Versiunea 3.3.2 (28-02-2008) – Actualizare la manual – DOCPAT 2000

Versiunea 3.3.1 (15-11-2007) – Corecţii la Validare pentru Ştiinţele naturii – DOCPAT 2000

Versiunea 3.3.0 (12-11-2007) – Modificări la fişa FAE de Ştiinţele naturii – DOCPAT 2000

Versiunea 3.2.1 (27-09-2007) – Întrebări frecvente – DOCPAT 2000

Versiunea 3.2.0 (21-09-2007) – Corecţii la rapoartele de fişe FAE – DOCPAT 2000

Versiunea 3.1.9 (18-07-2007) – Formul de fişă FAE de Artă Decorativă – DOCPAT 2000

Versiunea 3.1.8 (02-07-2007) – Formul de fişă FAE de Ştiinţele Naturii. Lista de inventar şi Tabel inventar – DOCPAT 2000

Versiunea 3.1.7 (16-05-2007) – Lista de inventar. Tabela principală de fişe de obiect FAE – DOCPAT 2000

Versiunea 3.1.6 (26-04-2007) – Formul de fişă FAE de etnografie – DOCPAT 2000

Versiunea 3.1.5 (25-04-2007) – Formul de fişă FAE de artă decorativă. Formul de poză mărită. Ştergerea la Formuri de fişă FAE sau Arhivă Documentară – DOCPAT 2000

Versiunea 3.1.4 (19-04-2007) – Raport de fişă FAE pentru Artă plastică “_FAE_ARP cu poze” – DOCPAT 2000

Versiunea 3.1.3 (19-04-2007) – Formul de introducere/modificare: sortare. Arhive Documentare. Catalog general. Cererea de clasare şi raportul de expertiză – DOCPAT 2000

Versiunea 3.1.2 (03-04-2007) – Formul de introducere/modificare: corecţie la clasare în fond. Rapoarte de fişe de obiect de patrimoniu mobil – DOCPAT 2000

Versiunea 3.1.1 (30-03-2007) – Cerere de clasare şi Raportul de expertiză – DOCPAT 2000

Versiunea 3.1.0 (30-03-2007) – Clasarea în Fond. Formuri de introducere şi modificare: sortarea fişe de obiect de patrimoniu mobil – DOCPAT 2000

Versiunea 3.0.3 (13-03-2007) – Procedura de import – DOCPAT 2000

Versiunea 3.0.2 (01-03-2007) – Cererea de clasare şi Raportul de expertiză. Formurile de introducere/modificare. Rapoarte de fişă FAE – DOCPAT 2000

Versiunea 3.0.1 (21-02-2007) – Cererea de clasare şi Raportul de expertiză. Formurile de introducere/modificare. Rapoarte fişă analitică de evidenţă – DOCPAT 2000

Versiunea 3.0.0 (01-02-2007) – Cererea de clasare şi Raportul de expertiză. Formurile de introducere/modificare: butonul Clasare şi Câmpul Nr FAE. Formul Identificarea utilizatorului curent. Arhive Documentare. – DOCPAT 2000

Versiunea 2.19.3 (20-10-2006) – Modificare la Formurile de introducere/modificare fişe şi formul Identificarea utilizatorului curent:lista de deţinători – DOCPAT 2000

Versiunea 2.19.2 (28-06-2006) – Corecţie la Formurile de introducere/modificare fişe: Arheologie, Documente, Ştiinţă şi tehnică – DOCPAT 2000

Versiunea 2.19.1 (23-06-2006) – Fişa FAE Extinsă, Corecţii rapoarte de fişă FAE, Cataloage şi Liste, Listă de fotografii, Selecţii, Corecţie la formul Identificarea utilizatorului curent – DOCPAT 2000

Versiunea 2.18.8 (30-03-2006) – Corecţii rapoarte de fişă FAE, formul de Selecţii, raportul de Validare – DOCPAT 2000

Versiunea 2.18.7 (21-03-2006) – Corecţii rapoarte “Lista de inventar”, “Tabel inventar” şi “Catalog arheologie” – DOCPAT 2000

Versiunea 2.18.6 (20-03-2006) – Corecţii la tabela de deţinători – DOCPAT 2000

Versiunea 2.18.5 (16-03-2006) – Formurile de introducere/modificare fişe – DOCPAT 2000

Versiunea 2.18.4 (07-03-2006) – Modificări la “Selecţii fişe” – DOCPAT 2000

Versiunea 2.18.3 (06-03-2006) – Modificări interne – DOCPAT 2000

Versiunea 2.18.2 (02-03-2006) – Lista de termeni şi Validare – DOCPAT 2000

Versiunea 2.18.1 (23-02-2006) – S-au adăugat în manual instrucţiuni la formul “Selecţii pentru fişe”, s-a modificat formul “Identificarea utilizatorului curent”, au fost modificate câmpuri din tabela principală, corectat raportul la DOCUMENTE – DOCPAT 2000

Versiunea 2.17(26-09-2005) – Adăugat câmp pentru reprezentarea sumelor de bani şi în RON – DOCPAT 2000

Versiunea 2.16 (05-07-2005) – Actualizări manual: setarea datei, instrucţiuni fişe manuale – DOCPAT 2000

Versiunea 2.15 (18-05-2005) – Numere de telefon cIMeC – DOCPAT 2000

Versiunea 2.14 (26-04-2005) – Nr inventar şi Selecţii – DOCPAT 2000

Versiunea 2.13(22-04-2005) – Nr inventar şi Selecţii – DOCPAT 2000

Versiunea 2.12 (08-04-2005) – Actualizare tabelă principală – DOCPAT 2000

Versiunea 2.11 – Actualizare tabelă principală – DOCPAT 2000

Versiunea 2.10 – Actualizare manual, Comenzi de pe tastatură: Ctrl+F – DOCPAT 2000

Versiunea 2.9 – Câmpurile de dată calendaristică – DOCPAT 2000

Versiunea 2.8 – Ordonarea descrescătoare după data ultimei modificări (a înregistrării) – DOCPAT 2000

Versiunea 2.7 – Raportul FAE de la domeniul numismatică(NUM) – DOCPAT 2000

Versiunea 2.6 – Câteva elemente de securitate la import – DOCPAT 2000

Versiunea 2.5– Adăugiri de uz intern pentru cIMeC – DOCPAT 2000

Versiunea 2.4 – Afişări la procedura de import – DOCPAT 2000

Versiunea 2.3 – Stabilizarea structurii tabelelor de bază – DOCPAT 2000

Versiunea 2.2 – Importul imaginilor din formul de introducere date – DOCPAT 2000

Versiunea 2.1 – Utilizarea GUID, în locul ID-ului – DOCPAT 2000 & DOCPAT 97

Versiunea 2.0 – Principalele avantaje oferite începând cu această versiune – DOCPAT 2000 & DOCPAT 97

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – Corectii la procedura de import, care dadea eroare sau nu afisa fundalul DOCPAT dupa importul din alt DOCPAT (ex: o versiune anterioara).
    – Optiunile din meniul superior “Liste de termeni / Domenii de fisa / etc. ” rezultau in mesaj de eroare, iar listele nu se mai deschideau. S-a rezolvat

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – Adaugare coloana Nr. vechi inventar şi coloana Valoarea Nominală la Registrul de Evidenta Analitica, la formular, la raport si la exportul in MSExcel.
    – Posibilitate de export in MS Excel la raportul Anexa 2, pentru dosarul de clasare, fie din formul de Selectii fie prin formul de Gestiune selecţii pentru export de date.
    – Corectii la procedura de import si la procedura de export, pentru a functiona fara erori si pe MS Access pe 64 bit.
    – Corectii la raportul Anexa 2, la cum se desparte continutul din unele coloane (Materiale)
    – Corectii la rapoartele Liste de inventar si Tabel de inventar, ca sa intinda pe mai putine pagini si sa arate Nr. vechi inventar.
    – Corecţii la raportul de fişă de restaurare.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – Fişa de restaurare
    – S-a actualizat lista de deţinători.
    – Am adaugat o procedura suplimentara care sa permita selectia de folder, pentru procedura de Import sau pentru procedura de Export.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – S-a actualizat lista de deţinători.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – La fişele analitice, dar si la Arhivele documentare, la modulul de imagini am adaugat posibilitatea de atasare de fisiere indiferent de extensie. S-au eliminat erorile pentru anumite fisiere. Se pot adauga si fisiere PDF. Si s-a rezolvat ca sa se permita a fi exportate. De asemenea in lista de Imagini/fisiere atasate se poate vedea extensia de fisier.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – Am adaugat un câmp la fisa de Artă Plastică şi Artă Decorativă: Titlu alternativ / sau în altă limbă.
    – Exportul MSExcel a Registrului de Evidenţă Analitică, avea o trunchere pentru texte lungi la coloanele 4 (Descriere), 11 (Provenienţă) şi 16 (Observaţii), care a fost eliminată. Astfel, la exportul în MS Excel, cele 3 coloane vor fi umplute cu textul complet, netrunchiat/netăiat.
    – În anumite cazuri (de denumire lungă a deţinătorului), opţiunea din meniu de deschidere a Registrului de Evidenţă Analitică nu funţiona. Problema a fost rezolvată: pentru fişe analitice şi pentru arhive documentare.
    – La fişele analitice, la fiecare domeniu în parte, am redus cele 4 variante de rapoarte de fişă la o singură variantă, pornind de la raportul de fişă extinsă cu poze, pe care am denumit-o cu numele de domeniu. Acest lucru este evidenţiat prin meniu dar şi în opţiunile de raport de la formul de Selecţii, dar şi la Gestiune selecţii cu bifă. De asemenea, pentru Arheologie şi Numismatică, la fişa tip ansamblu am inclus menţiunea de Tezaur/Depozit în raportul de fişă, deci un singur raport pentru toate tipurile de fişă: individuală, colectivă, ansamblu.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – Am adaugat campuri la fisa de Arhive Documentare: Detinator, cod detinator, Nr. dosar, Întocmit de, Data întocmirii fişei, Verificat/Expertizat de, Data verificării fişei, Introdus de, Selecţie E-Cultura, Ţara, Continent, SIRUTA, Longitudine (E) grade zecimale, Latitudine (N) grade zecimale, Altitudine (m).
    – Am modificat dimensiunea unor campuri la fisa de Arhive Documentare: Tema (text lung), Descriere (text lung).
    – La formul de fisa de Arhive Documentare am adaugat buton pentru vizualizarea in cadrul Registrului pentru Evidenta Analitica (specific pentru Arhive Documentare).
    – La fisa de Arhive Documentare am adaugat formular de Registru de Evidenta Analitica pentru Arhive Documentare, cu export in Excel sau format printabil.
    – Am modificat raportul de fisa de la Arhive Documentare.
    – Atat la fisele FAE cat si la Arhive Documentare, pentru a ajuta in alegerea detinatorului, am adaugat un buton care deschide un form de selectie din lista de detinatori, cu posibilitati de filtrare pe criterii de localizare (Judet, Comuna/UAT, Localitate/Sat).
    – Formul de Registru de Evidenta Analitica permite acum vizualizarea fiselor de la toti detinatorii carora le-au fost atribuite fise
    – Am modificat modul cum se poate apela raportul de fisa de la Arhive Documentare, si anume numai din formul de fisa sau din formul de Registru de Evidenta Analitica pentru Arhive Documentare, conform selectiei impuse.
    – Am adaugat liste de termeni editabile pentru formul de Arhive Documentare, cu accesibilitate de actualizare prin meniu.
    – Am modificat toate formurile la care se pot asocia imagini ca sa poata importa mai multe imagini aflate intr-un folder, printr-o singura comanda de Adaugare imagini.
    – La o versiune noua, cand se importa un alt DOCPAT, s-a modificat functia de import ca sa adauge si urmatoarele elemente: listele de selectii pe criterii; listele de selectii prin bifa; termenii noi adaugati de la listele de termeni, atat pentru domenii cat si pentru Arhive Documentare.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – La toate formurile de fisa FAE, am redimensionat pentru maxim 255 de caractere campurile: Nr. Inventar, Marcă/Semnătură, Stare de conservare. Am modificat corespunzator rapoartele de fisa FAE, dar si raportul de Lista de fotografii, ca sa poata afisa corect cand se memoreaza un Nr. Inventar foarte lung.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – La formurile de fisa FAE, la formul de Istorie si la Medalistică, la campul selector de raport de fisa nu se afisa predefinit nici un element, iar daca se alegea din lista dadea doua mesaje de eroare. S-a verificat si modificat corespunzator la toate domeniile si s-a rezolvat.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – La formurile de fisa FAE, apasarea butonului “Duplică” nu dadea rezultate sau dadea eroare de inchidere a DOCPAT. S-a rezolvat.
    – La formurile de fisa FAE, in situatia cand nu se completa un detinator predefinit in formul Identificarea utilizatorului curent (baza demonstrativa, sau la DOCPAT pentru directii judetene), la adaugarea unei fise noi nu se putea accesa lista de campuri paginate din jumatatea de jos a formului. S-a rezolvat.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – S-a schimbat procedura de adaugare a imaginilor, pentru a permite incarcarea indiferent de dimensiunile fisierului, si pentru a putea adauga si imagini brute (raw). Acest lucru permite transformarea DOCPAT intr-un depozit permanent de imagini asociate fiselor de obiect. In fisa de imagine s-a memorat numele original al fisierului imagine asociat. S-au modificat formurile de fisa FAE, formul de Arhiva Documentara, formul de Registru de Evidenta Analitica.
    – La formurile de fisa am modificat ca sa afiseze avertizari diferite pentru cand se sterge o singura fisa fata de atunci cand se sterg mai multe fise de-odata. S-au modificat formurile de fisa FAE, formul de Arhiva Documentara, formul de Registru de Evidenta Analitica.
    – La formul de Identificare a utilizatorului, care are si functie de conversie din versiunea anterioara de DOCPAT, s-a identificat o eroare cand se completa cu un detinator care avea ghilimele duble. S-a rezolvat, asa incat sa fie permise si ghilimelele duble, si sa nu mai dea eroare.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – La formul de Identificare a utilizatorului, care are si functie de conversie din versiunea anterioara de DOCPAT, s-a identificat o eroare cu mesajul 3320 – Syntax error (comma) in table-level validation expression, care aparea cand in denumirea detinatorului se gasea virgula. S-a rezolvat, asa incat sa fie permisa si virgula, si sa nu mai dea eroare.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – Funcţia de copiere imagini permite suprascrierea când se solicită să se suprascrie.
    – La formurile de fişe FAE, s-a adăugat bifa Selecţie E-Cultura (în pagina principală) pentru apartenţa la proiectul eCultura.
    – La formurile de fişe FAE, s-a adăugat SIRUTA, necesar la proiectul eCultura, care se completează automat, în urma unei selecţii valide, după ce se alege corespunzător listelor disponibile (ca origine este lista SIRUTA din 2014).

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – Formul Cerere de clasare şi Raport expertiză, la secţiunea Raport de expertiză, la rândul de jos cu titlul Se solicită trecerea dintr-o categorie juridică în alta a patrimoniului cultural naţional, nu putea permite bifarea, nu se bifa nimic la apăsare. Eroarea a fost remediată, iar bifele au devenit funcţionale. S-a rezolvat.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – Formul Gestiune selecţii pentru export de date returna eroare când se solicita afişarea selecţiei alese. S-a rezolvat.
    – Procedura de Import a fost revizuită pentru a gestiona situaţiile când în acelaşi folder de DOCPAT se găsesc mai multe fişiere cu extensia mdb. Întâi se consideră denumirile de fişier MDB alocate fiecărei versiuni, apoi se caută denumiri asemănătoare excluzând cele făcute automat de Microsoft Access în urma unei erori cu închidere de DOCPAT, apoi se caută denumiri asemănătoare dintre cele făcute automat de Microsoft Access în urma unei erori cu închidere de DOCPAT, apoi se caută în orice fişier cu extensia MDB. Dacă unul din fişierele potrivite dă eroare de structură de tabele necorespunzătoare, se anulează importul şi se recomandă contactarea INP privind DOCPAT.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – A apărut o eroare de runtime pe MS Windows 10, cu mesajul erorii execution of this application has stopped due to a run-time error, cand se incarca o imagine corupta sau de dimensiuni prea mari. S-au modificat formurile ca sa arate eroare cand e cazul, iar rapoartele sa arate o pictograma de alerta cand e cazul. S-a rezolvat.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – S-a actualizat lista de deţinători.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – S-a actualizat lista de deţinători.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – Fişele FAE şi fişa de Arhivă Documentară, în situaţia în care DOCPAT rula pe MS Access 2010 sau mai recent, nu puteau păstra focalizarea pe un câmp când se parcurgeau fişele. Situaţia a fost corectată.
    – S-au implementat, intern la tabele, indecşi la câmpurile principale de selecţie pentru a mări viteza de rulare a aplicaţiei DOCPAT
    – A fost revizuită şi îmbunătăţită procedura de import: acum permite importul şi din foldere care au în denumirea lor diacritice; de asemenea s-a corectat o eroare care suprascria eticheta imaginilor la import chiar şi acolo unde câmpul respectiv era completat; de asemenea, la listele de termeni, în situaţia unui upgrade de DOCPAT la o versiune nouă se vor tranfera şi termenii completaţi de către utilizator.
    – La actualizarea/completarea listelor de termeni, s-a rezolvat o eroare care apărea la adăugarea de termeni noi. Eroarea şi rezolvarea se aplică la domeniul Carte Veche: lista Alfabet şi lista Limba textului.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – Formularul Identificarea utilizatorului, care apare mai ales atunci când se instalează o versiune nouă de DOCPAT, avea o eroare când trebuia să salveze modificările, care s-a rezolvat.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – Opţiunea din meniul superior de la rapoarte pentru Exportul în format MS Excel al Registrului de Evidenţă Analitică a returnat zero înregistrări la momentul de după conversia la ultima versiune. S-a corectat pentru a face iniţializarea la Registru la momentul execuţiei comenzii în situaţia în care iniţializarea nu fusese făcută încă prin deschiderea formului de Registru de Evidenţă Analitică. Acelaşi lucru s-a făcut şi pentru listarea Registrului.
    – La exportul în format MS Excel al Registrului de Evidenţă Analitică, accesibil fie prin meniul superior la Rapoarte fie prin buton de comandă din formularul Registrul de Evidenţă Analitică, s-a corectat alocarea numelui de fişier dacă nu se completa extensia de fişier, iar eroarea consta într-un fişier fără extensie şi punea sistemul de operare (Windows) în situaţia în care nu ştia cu ce program să deschidă acel fişier.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – S-au făcut corecţii la codurile de programare ca să permită adăugarea de imagini care aveau în denumirea lor caracterul “.”. Acesta bloca, în unele cazuri, adăugarea de imagine, fără să arate vreun mesaj de eroare. Acesta determina să apară partea de după primul punct înainte de extensia fişierului ales, în numele de fişier copiat mai apoi în subfolderul de imagini.
    – S-a corectat formularul Cerere de clasare şi raport de expertiză ca la o cerere nouă să preia din cererile anterioare ale aceluiaşi deţinător datele de identificare ale deţinătorului şi cele de identificare a expertului, cu scopul de a uşura completarea dosarelor de clasare unde aceste date se repetă.
    – S-au făcut corecţii la codurile de programare care sunt apelate din meniu de la opţiunea Clasare -> Cerere de clasare şi raport de expertiză ca dacă formul Gestiune selecţii pentru export de date este deschis şi dacă este afişată o selecţie aleasă, să deschidă o cerere de clasare corespunzătoare fişei din listă la care s-a poziţionat ultima dată sau corespunzătoare la prima din listă dacă nu s-a făcut încă o poziţionare de către utilizator.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – S-au făcut corecţii la codurile de programare ca să nu se mai blocheze programul la deschidere, când este instalat MS Access 2010-2016 varianta pe 64bit.
    – S-au făcut corecţii la codurile de programare ca să poată procesa nume de foldere şi nume de fişiere care conţin diacritice.
    – S-a corectat operaţia Exportă selecţia aleasă de la formul Gestiune selecţii pentru export de date, care dădea eroare.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – S-au făcut corecţii la codurile de programare ca să nu se mai blocheze programul la deschidere, când este instalat MS Access 2013-2016 varianta pe 32bit. – Am ascuns din meniu setul de opţiuni Introducere, care era pentru a insera fişe noi fără a mai fi vizualizate şi cele enterior inserate la tipul de fişă corespunzător. În concluzie, inserarea de fişe noi se va face de la Setul de opţiuni Modificare, vizualizând şi fişele anterioare.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – S-au făcut corecţii ca să se poată vizualiza imaginile corect

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – S-a actualizat lista de deţinători.
    – S-a corectat la import când se găseau în folderul sursă şi alte tipuri de fişiere alte decât MDB
    – S-a oprit actualizarea automată a statisticii bazei de date de pe fundal.
    – Se permite adăugarea de fişiere imagini care conţin diacritice în numele de fişier sau în folderele superioare
    – Se permite adăugarea de deţinător la formularul Identificare utilizator, altul decât dintre cei din listă
    – S-a rezolvat eroarea care apărea, pe unele calculatoare, în urma comenzii de compactare

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – La pagina de fundal a DOCPAT, la Sumar fişe s-a observat că repetarea calculelor la minut este perturbatoare, în special când se accesează DOCPAT de la un alt calculator de pe reţeaua de calculatoare. Spre soluţionare s-a decis calcularea automată numai la pornirea aplicaţiei DOCPAT. S-a pus la dispoziţie pe fundal lângă sumarul de înregistrări un buton Recalculează sumarul, care să permită actualizarea datelor, avertizarea operaţiei în curs se face prin clepsidră.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – La toate fişele FAE s-a reclamat că era trecut automat la Responsabilităţi -> Introdus de un text nesolicitat: “Bază de date demonstrativă”. Acesta a fost îndepărtat.
    – La pagina de fundal a DOCPAT, s-au adăugat informaţii sumare despre numărul total de Fişe de Evidenţă Analitică, câte din acestea au fotografie şi câte din acestea au cerere de clasare; precum şi numărul total de fişe de Arhivă Documentară şi câte din acestea au fotografie. Actualizarea sumarului se face la deschidere şi apoi la fiecare minut.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – La formularul Gestiune selecţii pentru export de date, s-a observat că butonul Formular modificare nu deschide corespunzător fişele din lista de deasupra. Acest lucru s-a putut observa după ce s-au efectuate cel puţin două selecţii cu bifă şi s-a ales altă selecţie decât prima. Problema a fost remediată.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – La Registrul de Evidenţă Analitică, s-a reclamat că nu funcţionează butonul de export în MS Excel pe anumite calculatoare, atunci când butonul e activ. Problema a fost remediată.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – La toate fişele FAE s-a adăugat o altă pagină de câmpuri, Europeana, ce menţionează vizibilitatea pe internet, elemente necesare pentru înregistrarea obiectelor muzeale pe pagina de internet http://www.europeana.eu/ prin intermediul INP, care este agregator naţional de date pentru proiectul Europeana.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – La toate fişele FAE şi de Arhive documentare, la câmpurile cu liste ataşate s-a renunţat la desfăşurarea automată a listei ataşate la momentul intrării pe câmp, pentru că acoperea celelalte câmpuri când se vroia o selecţie cu mouse.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – S-a corectat butonul de Duplicare, care nu funcţiona, în urma verificării. S-a permis data curentă la data de introducere de la fişa duplicată nouă, ceea ce s-a observat tot în urma folosirii butonului la fişe mai vechi, care se identificau greşit a fi fost introduse tot la momentul fişei de unde s-a duplicat.
    – S-a reparat fereastra de Scurtătura la fişe, s-a observat că nu putea fi accesat. În urma testelor, funcţionează corect chiar şi în urma instalării unei versiuni noi şi a preluării de date din versiunea anterioară.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – S-a realizat o sincronizare între formularele de fişă şi formularul de Imagini. La fişa deschisă, se poate vizualiza imaginea asociată fişei prin meniu Imagini -> Vizualizează imaginile/modifică eticheta imaginii.
    – S-a adăugat la raportul Anexa 2 – norme de clasare HG 886, în coloana 4 Numărul de inventar, ca element de identificare.

  • Pentru această versiune, s-au efectuat următoarele modificări şi adăugiri:
    – S-a adăugat Registrul pentru Evidenţa Analitică (adică registrul informatizat), conform ordinului Ministerului Culturii nr. 2035 din 18 aprilie 2000, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 470 din 27 septembrie 2000 – conţinând: formular de introducere/modificare date, raport specific pentru imprimare şi export de date în format MS Excel
    – Pe fundalul programului s-a crea o listă cu scurtături la fişe delimitate de domeniu, colecţie sau prefix al numărului de inventar, cu denumirea de Salt la fişe. Suplimentar acesta memorează ultima poziţie accesată în cadrul operării setului de date.
    – Toate formurile de fişă FAE, formul de Arhive documentare, cât şi formul Vizualizează imaginile/modifică eticheta imaginii, vor păstra fişa curentă în prim-plan, atunci când se aplică un filtru în care se include şi fişa respectivă.
    – S-a adăugat şi un formular de vizualizat imaginile ataşate la baza de date, care se găseşte prin meniu la Imagini -> Vizualizează imaginile/modifică eticheta imaginii. Acest formular se deschide la ultima poziţie accesată şi este sortat dupa fişe FAE/Arhive documentare, apoi Număr inventar, apoi ordinea imaginilor în fişă. În concluzie pot fi vizualizate toate imaginile asociate unei fişe.
    – Toate formurile de fişă FAE, dar şi formul de Arhive documentare, vor deschide la ultima poziţie accesată. Excepţie face deschiderea formularelor prin intermediul formularului de Selecţie fişe sau al formularului Gestiune selecţii pentru export de date.
    – La toate formurile de fişă FAE, dar şi la Arhive documentare, am inserat poza în primplan.
    – S-a mărit viteza de execuţie la rapoartele care conţin fotografii: Catalog expoziţie ilustratFotografii ale obiectelorCasete audio – Arhive DocumentareCasete video – Arhive DocumentareClişee – Arhive DocumentareDiapozitive – Arhive DocumentareFotografii – Arhive Documentare
    – S-au adăugat la toate fişele FAE câmpurile Condiţiile casării şi Data casăriiNumăr certificat clasare şi Data certificatului de clasare
    – La formularul Cerere de clasare şi Raport de expertiză, s-a trecut la forma cu toate câmpurile înşirate pe câte o singură pagină pentru Cerere de clasare, respectiv o altă pagină pentru Raportul de expertiză
    – S-au introdus liste de termeni la câmpul de categorie pentru domeniile: ArheologieCarte VecheDocumenteIstorieNumismaticăŞtiinţă şi Tehnică
    – S-a modificat raportul Tabel inventar
    – Tabel centralizator a fost redenumit în Anexa 2 – pentru clasare, model 1
    – S-a adăugat un nou raport pentru clasare Anexa 2 – norme de clasare HG 886, conform HG nr.886/2008, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 647 din 11/09/2008
    – Pentru domeniul Ştiinţele Naturii, am pus la dispoziţie rapoarte speciale, concepute la cerere: Anexa 2 – pentru clasare model la Ştiinţele NaturiiTabel de inventar – Ştiinţele naturiiRegistru Informatizat – Ştiinţele naturii – model 2Tabel Date Colectare – Ştiinţele naturii
    – S-a identificat şi s-a corectat procedura de import la fişele de Arhivă Documentară: subformularul de circulaţie nu era transferat la import sau unificare.

  • S-a actualizat lista de deţinători de obiecte culturale mobile.

  • Fişa de carte veche. O fişă nouă în DOCPAT, pentru carte veche, manuscrise şi incunabule.
  • Buton duplică fişa. Acest buton execută operaţia de duplicare a fişei curente, şi a subformularelor ataşate, exceptând imaginile şi Cerere de clasare şi raport de expertiză. Acest buton se poziţionează în orice formular de fişă FAE sau Arhivă documentară, în partea din stânga sus, după butonul Şterge fişa, şi înlocuieşte butonul Clasare care a fost scos din formul de fişă FAE.
  • Formularul de clasare. Formularul este disponibil după ce se deschide o fişă FAE şi comanda se găseşte în bara de meniu orizontal Clasare > Cerere de clasare şi raport de expertiză. Accessul la acest formularul Cerere de clasare şi raport de expertiză nu se mai face din interiorul formularului de fişă FAE.
  • Actualizare liste de termeni. Listele de termeni au fost corectate şi completate.
  • Modificare raport Validare. Raportul de validare a fost refăcut ca să includă toate listele de termeni şi ca să grupeze termenii. Au fost ajustate şi opţiunile de vizualizare/ actualizare liste de termeni.
  • La formul Selecţii, s-au adus modificări:
    • o Permite căutarea în pagina de Bibliografie;
    • o Permite căutarea în pagina de Restaurare;
    • o Permite căutarea în pagina de Circulaţie;
    • o Permite căutarea în pagina de Clasare.
  • Raportul Centralizator. Acest raport a fost modificat ca să listeze înregistrările în ordinea numărului de inventar.
  • Formul Gestiune selecţii pentru export de date desfăşoară înregistrările în ordinea numărului de inventar.

  • La raportul Centralizator s-au adus următoarele modificări notabile: o La capul de tabel, coloana de autor, s-a adăugat stil şi provenienţă, pentru că acea coloana reprezintă şi datele respective;
    • o La coloana de autor se afişează şi datele despre Epocă/Perioadă, Cultură/Etnie, Localitate, Comună şi Judeţ, Meşter, Centru ceramic, Zonă Etnografică, locul descoperirii (acesta doar la numismatică);
    • o În coloana “Material, tehnică…” se afişează şi datele despre Greutate, Diametru şi Avers/Revers, în ordinea respectivă;
  • – La Numismatică în formul de introducere/modificare, dacă la Tip fişă se alege “ansamblu”, la pagina de Descriere câmpul Descriere devine vizibil şi se ascund celelalte câmpuri: Legendă avers, Descriere avers, Legendă revers, Descriere revers, Descriere exergă, Elemente în câmp, Muchie.
  • La toate rapoartele de fişă FAE, am adăugat numele descriptiv în titlul de fereastră, identic cu lista de rapoarte din formul de Introducere/Modificare al fişei FAE.

  • Centralizatorul este o anexă la un ordin de clasare. Raportul Centralizator reprezintă, sub forma unui tabel, toate obiectele dintr-un lot propus pentru clasare.
  • S-au adus modificări la formul Selecţii:
    • o Pentru a reprezenta criteriile folosind denumirile de câmpuri din formuri şi rapoarte;
    • o Pentru a se putea face selecţii cu paranteze;
    • o Pentru ca selecţia salvată să păstreze domeniul ales la momentul salvării selecţiei;
    • o Pentru se filtra orice raport după selecţia efectuată;
  • La Arhive Documentare, s-au corectat câteva rapoarte care nu afişau corespunzător datele de la secţiunea Conţinut şi Circulaţie.
  • Formul Gestiune selecţii pentru export de date permite acum şi vizualizarea datelor selectate în formul de introducere/modificare sau în rapoarte
  • Alte câteva rapoarte au fost corectate sau modificate pentru a lista corect datele: Catalog expoziţie, Catalog expoziţie cu poze, Catalog general, Catalog general pe două coloane, Catalog numismatic, Centralizator – Anexa la ordin de clasare, Fotografii ale obiectelor, Lista de inventar, Registru Informatizat – Ştiinţele naturii, Tabel inventar.

  • – După instalarea aplicaţiei DOCPAT, importul înregistrărilor din versiunea anterioară nu includea şi bifele de selecţie.
  • – La fişa FAE de la Ştiinţe Naturale, câmpul Data/Intervalul Colectării nu era afişat în raportul de fişă FAE, câmpul Dimensiuni nu era afişat în raportul de fişă FAE standard cu poză.

  • La introducere modificare fişe FAE, indiferent de domeniu, era imposibil de vizualizat fisiere cu extensia JPEG. În consecinţă s-a eliminat posibilitatea de atasare de fisiere cu extensia JPEG sau JPE.
  • Fişele FAE de la toate domeniile listau greşit câmpul Poziţia în ordinul de clasare.
  • Fişa FAE de la Ştiinţe Naturale lista greşit câmpul Condiţiile descoperirii. De asemenea, la acelaşi domeniu, următoarele rapoarte de fişă FAE se anulau la deschidere, datorită unor filtre blocate: fişa standard cu poze, fişa extinsă, fişa extinsă cu poze.

  • – Aplicaţia DOCPAT poate funcţiona şi fără a instala programul Microsoft Access dintr-una din versiunile de Microsoft Office. În această direcţie s-au efectuat ajustările necesare pentru a elimina orice eroare determinată de incompatibilitatea cu programul Access Runtime 2007.

  • – Bifă de selecţie, Salvări şi Export.
  • Câmpul „Referinţă cIMeC” a fost scos din formul de introducere FAE şi din formul Selecţii, la lista de câmpuri.
  • La formul de Selecţii, când este selectată bifa ”Toate domeniile”, lista de câmpuri de selecţie şi lista de câmpuri de sortare afişează toate câmpurile din formurile de fişe FAE, fiecare o singura dată.
  • La formul Selecţii, lista de câmpuri de selecţie şi lista de criterii de sortare conţine câmpuri din toate domeniile, aşa cum sunt reprezentate în formuri prin eticheta din dreptul fiecărui câmp.
  • La formul Selecţii, dacă nu s-a ales nici un tip de raport, operatorul va fi avertizat cu un mesaj de avertizare corespunzător.
  • La formul Selecţii, butonul de vizualizare a fişelor în formul de Introducere/Modificare, se schimbă eticheta de la denumirea „Form” la denumirea „Formular modificare”.
  • La formul FAE Artă decorativă, eticheta „Titlu” devine „Titlu/Subtip”.
  • La formul FAE Ştiinţă şi Tehnică, s-a schimbat eticheta câmpului „Alte dimensiuni” în „Dimensiuni”.
  • La formurile de fişe FAE şi la rapoarte, acolo unde nu se specifică, criteriul de sortare implicit este „Data introducerii”, adică data la care a fost creată fişa respectivă pe calculator.
  • Raportul „Listă de inventar” şi „Tabel de inventar” sortează implicit după „Număr de inventar”.
  • La raportul fişei de tezaur (ansamblu) de arheologie şi numismatică, am adăugat câmpul Tehnică pentru că, deşi se găsea în formul de introducerea, lipsea din raport.

  • – Am eliminat opţiunea “Delete record” de la meniul accesibil în formurile de introducere FAE sau Arhive Documentare. Se putea şterge o înregistrare accidental sau intenţionat dar fără permisiune.

  • – S-a modificat manualul de utilizare.

  • – S-a modificat manualul de utilizare.

  • – Raportul de Validare pentru Ştiinţele naturii rezulta intr-un mesaj de eroare. S-a corectat.

  • – Formul de fişă FAE de Ştiinţele naturii. S-a schimbat forma fişei în form, cât şi în raportul de fişă FAE. S-au introdus mai multe câmpuri noi: Subfamilie, Specie, Subspecie, Mediu Acvatic, Longitudine, Latitudine, Altitudine, Metode de colectare, Determinat de, Data determinării, Redeterminat de, Data redeterminării, preparat de, data preparării, Semnificaţia patrimonială, Compoziţia chimică, Data descoperirii final de interval, Greutate, Frecvenţa.
  • S-a îmbunătăţit formul de selecţii fişe.
  • La formul de fişă FAE de Artă Plastică, s-a actualizat lista de autori.
  • S-a actualizat manualul

  • – S-a adăugat documentul Întrebări frecvente la opţiunea Ajutor din meniu.

  • – Formul de fişă FAE de Documente. S-a corectat în raport câmpul Originea autorului. Acest câmp reprezenta un alt câmp (Localitatea de provenienţă a documentului) în raportul de fişă FAE, decât câmpul care era reprezentat prin eticheta (Originea autorului). Ne cerem scuze pentru această greşeală.
  • – S-a facut o verificare la toate formurile şi rapoartele de fişe FAE, din care au rezultat următoarele observaţii şi corecţii pe câmpuri:
    • o La Artă Decorativă, câmpul Localitate nu era reprezentat corect. S-a corectat în raport şi câmpul Originea autorului. Acest câmp reprezenta un alt câmp (Localitatea de provenienţă a documentului) în raportul de fişă FAE, decât câmpul care era reprezentat prin eticheta (Originea autorului)
    • o La Arheologie, câmpul de Adâncime (descoperire) nu era reprezentat corect
    • o La Documente, câmpul Etnia nu era reprezentat corect
    • o La Medalistică, la câmpul Tip s-a schimbat eticheta în Tip / obiectul fişat (în form) şi Obiectul fişat în raport. De menţionat ca acest câmp nu era reprezentat în raport. Câmpul Stat emitent nu era reprezentat corect în raport
    • o La Numismatică, câmpul de Adâncime (descoperire) nu era reprezentat corect. S-a făcut o rearanjare a câmpurilor de la Coordonate topo-stratigrafice, era o problemă la câmpul Altele care apărea de două ori
    • o La Ştiinţele Naturii, câmpul de Adâncime (descoperire) nu era reprezentat corect. S-a făcut o rearanjare a câmpurilor de la Coordonate topo-stratigrafice, câmpul Altele din form se afişa de două ori
    • o La fişa de Tezaur / Depozit, câmpul de Adâncime (descoperire) nu era reprezentat corect. S-a făcut o rearanjare a câmpurilor de la Coordonate topo-stratigrafice, câmpul Altele din form se afişa de două ori

  • – Formul de fişă FAE de Artă Decorativă. S-a adăugat în form câmpul Comanditar. Acest câmp se afla în raportul de fişă FAE dar nu şi în formul de introducere/modificare.

  • – Formul de fişă FAE de Ştiinţele Naturii. Câmpul care reprezintă Nr exemplare în cadrul formului de fişă FAE de Ştiinţele Naturii, a fost mutat din pagina de Date Tehnice în pagina principală în dreapta câmpului Denumire ştiinţifică.
  • – Lista de inventar şi Tabel inventar. La eticheta care denumeşte numărul de piese, s-a adăugat şi specificaţia exemplare, pentru a corespunde cu eticheta de la câmpul de număr de piese (Nr. exemplare) a fişei FAE de Ştiinţele Naturii.

  • – Lista de inventar. Raportul nu avea nici o sortare, aşa că s-a sortat implicit pe câmpul Nr de Inventar, câmp defalcat pe 3 subgrupe: parte caractere non-numerice (nici o cifră), parte caractere numerice (doar cifre) şi parte caractere alfanumerice (această ultimă parte se delimitează de partea cu caractere numerice printr-un caracter non-numeric). Acesta este modul standard de sortare pentru câmpul Nr de inventar care urmează să se implementeze şi în formul de Selecţii.
  • – Tabela principală de fişe de obiect FAE, câmpul Fişă cons/rest (pagina Gestiune). Dimensiunea acestui câmp a fost mărită de la 50 la 255 caractere.

  • – Formul de fişă FAE de etnografie. La pagina de Gestiune, în partea despre Clasare, eticheta bifei de clasare în categoria fond era “Clasat în Tezaur”, aceasta a fost schimbată în “Fond”.

  • – Formul de fişă FAE de artă decorativă. Dublul click pe poza de la pagina de imagini nu scotea poza mărită, însă această problemă apărea doar la formul acesta, celelalte formuri nu au manifestat această problemă.
  • – Formul de poză mărită. Apasarea pozei va determina închiderea formului de poză mărită. Acest form se poate apela prin dublu click pe lista de poze dintr-un form sau dublu click pe poza din formul de fişă FAE sau de Arhive documentare.
  • – Ştergerea la Formuri de fişă FAE sau Arhivă Documentară. S-a găsit o metodă prin care se scurtează timpul de aşteptare după ştergerea unei fişe.

  • – Raport de fişă FAE pentru Artă plastică. Existau două erori la acest raport: setarea paginii prevedea Specific Printer, aşa că am bifat Default Printer; iar pagina era setată în formatul Portrait, aşa că am bifat Landscape (în traducere din engleză: peisaj).

  • – Formul de introducere/modificare: sortare. Pentru că existau neîntelegeri cu privire la sortarea fişelor în formul de introducere/modificare am scos orice fel de sortare din form. Sortarea este posibila doar prin intermediul formului de selectii.
  • – Arhive Documentare. Exista o problemă la importul fişelelor de acest tip. În plus s-a adăugat căsuţă de poză pentru fiecare raport de acest tip cât şi un buton în formul de Arhive Documentare, denumit Raport pentru a obţine raportul unei fişe de acest tip.
  • – Catalog general. Mici retuşuri: câmpul de Nr inventar sa se vadă integral; criteriile de grupare ale obiectelor de catalog au fost evidenţiate cu puncte (.) în funcţie de rangul lor. Cele 3 criterii sunt domeniul, categoria şi apoi tipul obiectului. După acestea 3 criterii, fişele sunt sortate după numărul de inventar.
  • – Cererea de clasare şi raportul de expertiză. Mici automatizări. Când se face o cerere de clasare nouă pentru o fişă de obiect FAE, câmpul de Denumire de la cererea de clasare, respectiv raportul de expertiză este prestabilit cu valoarea a două câmpuri unite prin cratimă ( – ), câmpuri alese în funcţie de domeniul fişei de obiect: pentru Artă decorativă, Arheologie, Tip şi Titlu; Artă plastică, Tip şi Titlu/Temă; Documente, Tip şi Titlu (“Regest”); Etnografie, Tip şi Denumire populară/ Titlu icoană; Istorie, Tip şi Titlu/ Subtip; Medalistică, Tip şi Denumire; Numismatică, Categorie şi Nominal; Ştiinţe Naturale, Denumire şi Denumire ştiinţifică; Ştiinţă şi tehnică, Categorie şi Tip.

  • – Formul de introducere/modificare: corecţie la clasare în fond. Este vorba de noua bifă de la pagina Gestiune la datele despre clasare, câmpurile care se completează corespunzător cereau să fie bifat întâi Tezaur. Am adăugat la regula de validare să accepte valorile şi dacă este bifat Fond.
  • – Rapoarte de fişe de obiect de patrimoniu mobil. Eticheta de la bifa de Tezaur din dreptul datelor despre clasare nu lăsa să se vadă decât primele litere, adică “Tezau”.

  • – Cerere de clasare şi Raportul de expertiză. Problemă de compatibilitate cu Access diferit de veriunea 2003, ex: Access 2000, Access 2002 (XP).DOCPAT 2000 returna o eroare după ieşirea din form, dacă înainte de deschiderea formului nu existau alte cereri de clasare. Mesajul erorii era acesta: “Microsoft Access has ecounted an error and needs to restart”.
  • – S-a adăugat şi posibilitatea de a consemna pe o fişă că este clasată în categoria Fond, conform cu Legea 488/2006, adusă ca modificare şi completare la Legea 182/2000. Noul câmp se regăseşte în formurile de introducere, în rapoartele fişelor de obiect, în manual la instrucţiuni de completare a fişelor cât şi la instrucţiunile de introducere în program a fişelor de obiect de patrimoniu mobil.
  • – În Formurile de introducere şi modificare: sortarea fişelor de obiect de patrimoniu mobil este după câmpul de Nr. Inventar. Reamintim că sortarea poate fi schimbată din cadrul formului prin buton dreapta mouse pe câmpul dorit Sort Ascending sau Sort Descending.
  • – S-au efectuat corecţii la procedura de import pentru versiunile mai vechi de DOCPAT 2000, astfel încât să nu apară erori. S-a căutat o compatibilitate începând cu versiunea 2.3.
  • – La Raportul de expertiză s-a corectat pentru a afişa capitolul de concluzii întotdeauna pe aceeaşi pagină.
  • – Era o problemă la adăugarea sau exportul de poze în formurile de introducere de fişe de patrimoniu mobil: apăsarea acelor butoane nu avea efect.
  • – Dacă se adăugau 2 poze, se ştergea ultima, apoi se vizualiza raportul cu poze, poza nu apărea în raport decât după ce, în formul de fişă FAE, se selecta poza rămasă şi se apăsa pe În top
  • – Pentru că s-a aprobat o formă nouă la Cererea de clasare şi Raportul de expertiză, s-au făcut modificări la form şi raport.
  • – O mică eroare în formurile de introducere de fişe de patrimoniu mobil nu lăsa să se adauge poze – acest lucru a fost corectat. La domeniul DOCUMENTE, lipsea câmpul de limba (a documentului) din formul de introducere cu toate că se afla în raport, de asemenea în raport era reprezentat câmpul de Limbă a inscripţiei, în loc de Limbă a documentului – aceste probleme s-au rezolvat.
  • – La Rapoartele de fişă (FAE) orice text de la partea de bibliografie mai lung de un rând era trunchiat la un singur rând.
  • – Se implementează în program Cererea de clasare şi Raportul de expertiză, parte a formului de introducere: form şi raport. La acestea se adaugă lista de experţi pentruRaportul de expertiză, din care se poate face selecţie de experţi. Sunt permise mai multe cereri de clasare/raport de expertiză pentru un obiect de patrimoniu cultural mobil, spre exemplu: o cerere de clasare şi o cerere de declasare. Instrucţiuni privind completarea acestora se regăsesc în manual la capitolul 10.
  • – În cadrul formurilor de introducere/modificare fişe, legătura către cererea de clasare/raport de expertiză se face de la pagina principală, butonul Clasare. Câmpul Nr. FAE (numărul fişei analitice de evidenţă) face parte din formul de introducere/modificare fişe de obiect de patrimoniu mobil. Localizarea acestuia în cadrul formului a fost schimbată: de pe pagina principală la pagina Gestiune.
  • – Formul Identificarea utilizatorului curent include o opţiune de import dintr-o altă bază de date DOCPAT 2000, cu ocazia instalării programului. Acest buton este vizibil doar la prima încărcare a programului.
  • – Formul şi raporturile corespunzătoare fişelor de Arhive Documentare au fost reactivate în meniuri. Înregistrările acestor fişe sunt incluse în operaţia de import, deci sunt transferabile de la o bază de date DOCPAT 2000 la alta, de la o versiune la alta (ex: o versiune anterioară de DOCPAT care conţine astfel de înregistrări se poate importa în DOCPAT 2000, începând cu această versiune).
  • – Formurile de introducere/modificare fişe şi formul Identificarea utilizatorului curent au prezentat o lista a câmpului “Deţinător” doar cu denumirea instituţiei. Pentru a determina o selecţie mai rapidă, lista acestui câmp va afişa de asemenea judeţul, comuna şi oraşul/satul corespunzător acelei instituţii, iar lista este sortată după aceste criterii.
  • – O problemă la deschiderea formularului de introducere/modificare pe domeniul Documente, pe unele versiuni de MS Access 2000, MS Access 2003, a fost rezolvată. Această problemă a fost reclamată de mai mulţi ani cu privire la alte versiuni de MS Access, însă nu existau dificultăţi în MS Access 2002 (XP) pentru acest formular de Documente. După o verificare sub MS Access 2003 s-a găsit eroarea şi s-a remediat.
  • – Tot în formularul de introducere/modificare pe domeniul Documente s-au adăugat 3 câmpuri, care erau trecute în raport, dar nu se regăseau în formular. Aceste câmpuri sunt legate de sigiliul documentului: Text sigiliu, Material sigiliu, Culoare sigiliu.
  • – În formularul de introducere/modificare pe domeniul Arheologie, două (2) câmpuri dădeau mesaj de eroare la desfăşurarea listei de termeni corespunzătoare. Aceste câmpuri sunt: Mediu cultural şi Cultură/Etnie. Această problemă a fost rezolvată iar lista se desfăşoară fără mesaje de eroare sau de avertizare.
  • – În formularul de introducere/modificare pe domeniul Ştiinţă şi tehnică câmpurile Atelier/Producător şi Autor/Firmă aveau aceeaşi listă de termeni din care se putea alege. Însă în fundal exista încă o listă care era specifică câmpului Atelier/Producător. Aşadar câmpul Autor/Firmă a rămas cu lista veche de termeni, iar Atelier/Producător are o listă de termeni separată. Aceste liste de termeni sunt evidenţiate sub meniul Liste de termeni -> Vizualizare -> Ştiinţă şi Tehnică -> Atelier/Producător, respectiv Autor/Firmă.
  • – Se introduc rapoarte de fişă FAE, model Extins pentru afişarea integrală a conţinutului unei fişe. Acest tip de fişă se afişează în capul raportului date despre domeniul fişei, tipul fişei, număr de inventar, număr de fişă FAE, data curentă. S-a implementat un mod de selecţie a tipului de raport dorit în cadrul formurilor de fişă FAE.
  • – Mai multe rapoarte de fişă FAE nu afişau informaţia corectă, ori nu afişau deloc date la: câmpul Titlu/Subtip şi câmpul Material / tehnică (cuvinte cheie), la domeniul Artă Decorativă; câmpul Material / tehnică (cuvinte cheie), la domeniul Arheologie; câmpul Subtip şi câmpul Material / tehnică (cuvinte cheie), la domeniul Artă plastică; câmpul Denumire populară / Titlu icoană şi câmpul Material / tehnică (cuvinte cheie), la domeniul Etnografie; câmpul Titlu/Subtip şi câmpul Material / tehnică (cuvinte cheie), la domeniul Istorie; câmpul Titlu/Subtip şi câmpul Material / tehnică (cuvinte cheie), la domeniul Medalistică; la câmpul Denumire ştiinţifică, la domeniul Ştiinţe Naturale; câmpul Material / tehnică (cuvinte cheie), la domeniul Ştiinţă şi Tehnică.
  • – Cataloagele şi listele care se executau din meniu Rapoarte pe toate fişele, se regăsesc şi sub meniurile Rapoarte pe toate fişele -> Fişe -> respectiv fiecare domeniu în parte, aşa că se obţine un raport filtrat pe domeniul respectiv.
  • – S-a introdus un nou raport pentru fotografii care se regăseşte sub denumirile “Listă de fotografii” sau “Fotografii”. Acest raport poate fi executat pentru a afişa toate pozele ataşate unei fişe sau unei selecţii de fişe.
  • – Corecţie la formul Identificarea utilizatorului curent: după completarea câmpului [Deţinător] se transferă automat valoarea din acest câmp în câmpul [Denumirea instituţiei, aşa cum doriţi să apară în titlul programului] doar dacă acest ultim câmp era necompletat.
  • – S-a corectat procedura de salvare în WORD a rapoartelor. Înainte se afişa un mesaj de eroare după selectarea opţiunii din meniu, dacă anterior se deschidea un raport de fişă FAE. De asemenea noua procedură de salvare în WORD nu returnează rezultat ori mesaj de eroare, dacă s-a activat fără a avea un raport deschis sau dacă s-a renunţat la operaţia de salvare în WORD.
  • – Au fost corectate rapoartele de fişă FAE pentru a afişa câmpul [Nr FAE].
  • – Raportul de fişă FAE de la Artă Decorativă a fost corectat pentru a afişa Ţara de Descoperire a obiectului fişat.
  • – Formul de Selecţii nu mai dă erori dacă se face o selecţie pe un câmp cu ghilimele, fie ghilimele simple, fie ghilimele duble.
  • – La formul de Selecţii, în urma unei selecţii pe toate domeniile, dacă rezultatul aparţine unui singur domeniu de fişă, atunci se deschide formul domeniului corespunzător acelor înregistrări cu înregistrările selectate.
  • – Raportul de Validare nu mai dă eroare dacă se întâlneşte o valoare care conţine ghilemele, fie ghilimele simple, fie ghilimele duble.
  • – S-au scos rapoartele de Arhive Documentare de la meniul de Rapoarte pe toate fişele, pentru că anterior s-a scos şi formularul de la Arhive Documentare, astfel că aceste rapoarte nu mai aveau corespondent.
  • – A fost corectat raportul Lista de inventar. S-a observat că se cerea să se introducă valoare pentru câmpul ArhPCN.Domeniu, dar acest lucru nu mai este necesar după această corecţie.
  • – Au fost corectate rapoartele “Lista de inventar” şi “Tabel inventar” pentru a afişa preţul de achiziţie şi valoarea obiectului. Anterior era afişat un text de eroare “#Error”.
  • – A fost corectat raportul “Catalog arheologie” pentru a afişa înregistrările corect. Înainte dacă nu se completa câmpul Epocă/Perioadă, la o fişă de domeniu Arheologie, acea fişă nu apărea în “Catalog arheologie”.
  • – S-a corectat tabela de deţinători, valorile aveau spaţiu liber înainte.
  • – S-au făcut alte modificări minore în cadrul programului, dar care nu aduc modificări la interfaţa cu utilizatorul.
  • – În cadrul formurilor de introducere/modificare fişe, în pagina principală, câmpul [Nr piese] nu mai este restricţionat la unu pentru tipul de fişă individuală.
  • – În cadrul formurilor de introducere/modificare fişe, în pagina principală, câmpul [Nr inventar] afişează un mesaj în căsuţa câmpului, unde se precizează că este obligatoriu să se completeze acest câmp.
  • – În cadrul formurilor de introducere/modificare fişe, la domeniile numismatică şi medalistică următoarele câmpuri au trecut de la tipul Text la tipul Memo, adică suportă un conţinut mai larg de date: [Legenda avers], [Legenda revers], [Descriere exerga], [Elemente camp].
  • – În cadrul formurilor de introducere/modificare fişe, la câmpurile de tip data s-au pus restrictii pentru a fi afişate în modul [Short date] adică forma scurtă a datei Zi/Lună/An sau Lună/ZZ/An sau cum este configurat pe fiecare sistem de operare în parte.
  • – În cadrul formurilor de introducere/modificare fişe, la domeniul Artă Decorativă, pagina Descoperire, câmpul “Ţară” nu mai are predefinită o valoare, anterior era “România”; la domeniul de Istorie, pagina Descoperire, câmpul “Ţară” nu mai are prestabilită o valoarea, anterior era “România”.
  • – În cadrul formului “Toate domeniile”, deschis din meniul Modificare, fişele au sortarea prestabilită în ordinea inversă cronologic a modificării lor.
  • – În cadrul formului “Etnografie”, în pagina Atribuire, s-a adăugat câmpul [Zonă geografică]. Raportul fişei de etnografie rămâne acelaşi şi după această modificare, având în vedere că la câmpul “Ţară/Zonă geografică” se uneau cele două câmpuri. Adăugarea acestui câmp permite o selecţie separată pe fiecare din cele două câmpuri.
  • – În cadrul formurilor de introducere/modificare fişe, s-au adăugat 2 câmpuri: [Date autor], pentru a reprezenta date despre autor, ex: perioada de viaţă a unui autor; şi [Fişier foto] pentru numele fişierelor foto. În stadiul actual al programului DOCPAT aceste noi câmpuri n-au nici un corespondent în rapoarte.
  • – S-a introdus în manual capitolul “Validarea fişelor şi actualizarea listelor de termeni”
  • – S-au făcut alte modificări minore în cadrul programului, dar care nu aduc modificări la interfaţa cu utilizatorul.
  • – În formul de Selecţii s-a corectat opţiunea de sortare a fişelor în formulare, înainte nu avea efect decât la rapoarte.
  • – S-au făcut modificări la aspectul pagini de titlu.
  • – S-au făcut alte modificări minore în cadrul programului, dar care nu aduc modificări la interfaţa cu utilizatorul.
  • – S-a îmbunătăţit vizualizarea şi actualizarea listei de termeni. Raportul de validare termeni prezintă informaţii mai detaliate cu privire la erorile de termeni.
  • – La “Selecţii pentru fişe” s-au adăugat în manual instrucţiuni de utilizare. La operatori s-a modificat ca să conţină şi operatorul LIKE, care permite a se căuta un sir de cuvinte (caractere) în cadrul câmpului cercetat şi a se interoga baza pe acest criteriu.
  • – Formul “Identificarea utilizatorului curent” nu mai consideră obligatorie completarea câmpului de Deţinător şi a celui de cod deţinător.
  • – s-a corectat raportul de fişă FAE la domeniul DOCUMENTE pentru a afişa Titlul (Regest) în mod corect.
  • – În tabela principală utilizată în formuri şi rapoarte s-au modificat anumite câmpuri:
    • o An de început ” [Data_inceput] Number(Integer) -> Number(Double) ” tipul de câmp Number(Double) suportă să se scrie şi valori cu până la 308 cifre
    • o An de sfârşit ” [Data_sfirsit] Number(Integer) -> Number(Double)
    • o Material tehnică (text) ” [Material_Tehnica_text] Text(255) -> Memo ” tipul de câmp Memo suportă să se introducă informaţi de ordinul paginilor
    • o Material tehnică (cuvinte cheie) ” [Material_Tehnica_cuvcheie] Text(255) -> Memo
  • – Câmpurile Valoare şi Preţ de achiziţie reţin valoarea sumelor în lei vechi (ROL). S-au adăugat câmpuri pentru Valoare şi Preţ de achiziţie care să păstreze şi valorile în lei noi (RON). Rapoartele de fişe au fost completate să conţină noile câmpuri.
  • – S-a adăugat în meniul Ajutor mai multe legături către fişere ajutătoare: cum se setează data pentru forma românească (acum se regăseşte şi în manual această explicaţie); modele (forme) de fişe FAE pentru cele 10 domenii şi modelul pentru fişa de ansamblu/tezaur; cum se completează manual (în scris cu mâna) o fişă FAE.
  • – S-au actualizat notele de subsol şi textele explicative corespunzătoare căsuţelor (câmpurilor) din formuri care făceau referire la modificările aduse în manual.
  • – schimbat datele de contact pentru cIMeC, numărul de telefon şi numărul de fax.
  • – S-au rezolvat câteva probleme însoţite de mesaj de eroare privitor la Nr inventar la formurile de fişe FAE.
  • – S-au adăugat mai multe câmpuri de căutare şi sortare la formul de Selecţii.
  • – S-a rezolvat problema la schimbarea Tipului de utilizator pentru activarea ştergerii fişelor, acum se închid automat celelalte formuri după modificarea respectivă, pentru a permite intrarea în acest mod de utilizare pentru toate tipurile de formuri de fişă FAE.
  • – În rapoartele [_FAE_ARH], [_FAE_ARH cu poze], [_FAE_Tezaur_ARH_NUM] nu aparea informaţia trecută în câmpul [Mediu cultural] pentru că se afişa un alt câmp, dar acuma se afişează corect.
  • – Anumite butoane la care nu se vedeau diacriticele au trecut la fontul [Arial CE] care permite afişarea diacriticelor.
  • – În cazul unor fişe FAE care au primit un număr de inventar pentru acelaşi deţinator, care este deja utillizat în cadrul acelei baze, se emite un mesaj text de culoare roşie cu informaţii despre alte apariţii ale acelei valori.
  • – Fişele FAE pot fi acuma ordonate sau filtrate direct din cadrul formului de fişă FAE repsectiv prin acţionarea meniului vertical cu butonul dreapta al mouse-ului în cadrul căsuţei de câmp cercetată.
  • – Formul Selecţii a fost făcut mai permisiv pentru a se putea efectua căutarea pe mai multe valori şi pe mai multe câmpuri.
  • – Modificare tip câmp: în tabela principală [ArhPCN] câmpul [Domeniu] selectează valoarea din câmpul 2 (faţă de câmpul 1 înainte) tabela [Domenii_lista].
  • Modificare tip câmp: în tabela principală [ArhPCN] câmpurile [Scurt_Istoric], [Data_tehnice] şi [Inscriptie] au fost trecute de la tipul Text la tipul Memo. Îmbunătăţirea codului de import din alte baze DOCPAT.
  • Actualizare manual: la capitolul 1. Windows, MS Access – > Comenzi de pe tastatură: Ctrl+F = caută înregistrări după anumite criterii, în cadrul unui tabel, query sau form.
  • Câmpurile de tip Date/Time: descrierea este simpla, nu se mai specifica un format special, acesta fiind setat din Control Panel -> Regionals -> Date -> Short date format. Schimbarea pentru forma Zi/Lună/An se face si cu fişierul d_M_yyyy.reg, acest fişier este încărcat automat, începând cu această versiune, la instalarea programului DOCPAT 2000.
  • A fost modificat manualul pentru a conţine explicaţie pentru câmpul de tip Date/Time.
  • Formurile deschise sub meniul Modificare sunt ordonate acum descrescător după data ultimei modificări (a înregistrării).
  • Se corectează raportul FAE de la domeniul numismatică(NUM), la pagina a doua se corectează descrierea câmpului “Condiiţiile descoperirii”, nu se vedea “ţ”.
  • Se adaugă la operaţia de import câteva elemente de securitate, pentru revenirea din importuri eronate.
  • Se actualizează manualul.
  • Este adăugat câmpul ‘Nr dosar clasare’ la pagina de ‘Gestiune’. Acest câmp este utilizat de cIMeC (pentru reprezentarea numărului dosarului de clasare în care se găseşte obiectul clasat).
  • Procedura de import afişează în acest moment numărul de date importate (modificate sau noi) sub o formă grafică în bara de Status a ferestrei programului DOCPAT.
  • Este actualizat manualul.
  • Se schimbă structura tabelei principale ArhPCN – se clarifică anumite câmpuri, care din format Text sunt trecute în format corespunzător (Date/Time sau Number).
  • Importul imaginilor în DOCPAT se face mult mai uşor, este permis un număr mare de imagini pentru fiecare obiect (peste 10) cu opţiunea de selecţie a imaginii care se doreşte să apară pe raport. Şi la imagini se foloseşte GUID-ul ca element unic de identificare.
  • GUID-ul este reprezentat în cadrul oricărei tabele ca element unic de identificare a unei înregistrării.
  • În cadrul formului este inserat un buton de Raport fişă pentru vizualizarea imediată de Fişă Analitică de Evidenţă – Scoateţi raport fişă -cu poză -fără poză.
  • În cadrul fiecărui form de Fişă Analitică de Evidenţă este inserat un buton Ştergeţi fişa responsabil pentru ştergerea fişelor eronate, în cazul în care reciclarea ei (adică schimbarea informaţiilor) nu este posibilă (adică durează prea mult). De precizat ca acest buton nu returnează un mesaj valabil decât în urma închiderii formurilor deschise, a comenzii “Modificare ‘ Identificarea utilizatorului curent” şi a selecţiei la Tip utilizator a opţiunii Administrator, după care este necesară reîncarcarea formului respectiv pentru a se actualiza acest mod de utilizare a programului.
  • Este implementat un Import pentru înregistrările de fişă analitică de evidenţă. Importul se realizează doar din baze din versiunea v2.3 sau superioară. Acest lucru se datorează stabilizării structurii tabelelor principale a bazei de date DOCPAT. Importul dintr-o versiune de DOCPAT inferioară este realizat în cadrul cIMeC prin metode speciale după o aranjare a datelor în funcţie de instrucţiunile cIMeC (acestea vor fi trimise la cerere după ce cIMeC va analiza în amănunt problema importului).
  • Importul imaginilor se poate face din formul de introducere date.
  • S-au adăugat liste de termeni pentru localităţi căt şi pentru deţinător.
  • Se trece în DOCPAT 2000 la utilizarea GUID, în locul ID-ului (care era folosit şi la denumirea pozelor). Acesta reprezintă un cod de 32 de caractere care defineşte un şir unic de caractere care nu mai poate fi găsit în vreun alt program sau altă înregistrare (codul plăcii de bază + data internă a calculatorului + alte variabile).
  • S-a trecut la o versiune de program nesecurizată (DOCPAT 97). Aici se utilizează în continuare ID-ul pentru identificarea fişelor.
  • Structura tabelei principale de date ArhPCN se schimbă – se adaugă anumite câmpuri.
  • S-au modificat formurile de introducere date, se scot anumite câmpuri (rar utilizate) şi se adaugă unele noi (după noul model de Fişă Analitică de Evidenţă).
  • Renunţarea la clasicele ferestre cu butoane şi transpunerea tuturor comenzilor în meniuri uşor accesibile.
  • Meniuri distincte pentru introducere date şi modificare date.
  • Meniu pentru vizualizarea şi actualizarea listelor de termeni.
  • Posibilitatea de a vizualiza oricâte fotografii pentru un obiect.

Colectiv de specialitate:

Întreţinerea aplicaţiei DOCPAT – Cosmin Alexandru Miu, mcosmin@cimec.ro

Contact: cimec @ cimec.ro)

 1. CUM SE POATE OBŢINE APLICAŢIA DOCPAT ?


Prin comandă oficială din partea instituţiei, trimisă prin poştă sau fax. (Piaţa Presei Libere nr. 1, CP 33-90, 013701 Bucureşti, fax 021/33.65.069)
Ca urmare a comenzii dvs., veţi primi în termen de maximum o lună prin e-mail, programul DOCPAT. Furnizarea acestui program este gratuită.

2. ASISTENŢĂ, INSTRUIRI


2.1. Cum se poate beneficia de asistenţă tehnică pentru instalarea sau folosirea aplicaţiei DOCPAT?

În situaţia în care informaţiile existente pe situl web şi în meniul AJUTOR, din cadrul programului, nu vă oferă lămuriri suficiente, vă rugăm să adresaţi întrebările la adresa de e-mail: docpat@cimec.ro. Vă rugăm să consemnaţi numele şi funcţia dumneavoastră, precum şi instituţia de care aparţineţi, împreună cu descrierea problemei apărute în timpul folosirii aplicaţiei DOCPAT. De asemenea puteţi trimite la aceeaşi adresă de e-mail şi sugestii privitoare la îmbunătăţirea aplicaţiei DOCPAT. Pentru asistenţă la sediul instituţiei dvs. este necesară încheierea unui contract de prestări servicii.

2.2. Cum pot fi utilizatorii de program DOCPAT instruiţi pentru folosirea acestuia?
a. Dacă sunt de instruit 1 – 2 persoane, acestea se pot deplasa la sediul nostru pentru o prezentare a programului.
b. Dacă se doreşte o instruire cu tot personalul implicat, cu exemplificări, exerciţii practice individuale, vă vom solicita acoperirea costurilor pentru deplasarea noastră la instituţia dvs. Costurile includ toate cheltuielile aferente angajatului/angajaţilor CIMEC ce se deplasează la instituţia dvs. (deplasare, cazare, salarizare pentru intervalul respectiv).

2.3. Cum se pot face modificări în programul DOCPAT?

În funcţie de modificările solicitate CIMEC le poate face contra cost, pe baza unui contract de prestări servicii. Solicitarea dvs. se va face printr-o adresă expediată prin fax sau poştă. Modalitatea de expediere se va face prin e-mail, CD sau personal.

3. INSTALARE

3.1. Cum aflu dacă versiunea Access pe care o am este cea potrivită pentru aplicaţia DOCPAT ?
De pe Bara de stare se selectează Start /Programs/Microsoft Office/Microsoft Office Access. Pentru aplicaţie DOCPAT este necesară versiunea Access 2000 sau o versiune ulterioară (iconiţa este o cheie roşie).

3.2. Cum aflu numărul versiunii programului pe care îl deţin?

Există două modalităţi de a afla acest număr:
a. Este vizibil în iconiţa de pe desktop în partea de jos. Ex.: Versiunea 2.19.2
b. Pe pagina de iniţializare a aplicaţiei DOCPAT
c. În meniul AJUTOR, în documentul istoric DOCPAT sunt înşiruite versiunile de la cea mai veche la cea deţinută de utilizator.

3.3. Cum aflu ce îmbunătăţiri s-au făcut între versiunea deţinută şi ultima versiune creată de CIMEC?

La adresa web: https://cimec.ro/Metodologice/Programul-DOCPAT-Istoric.html aveţi un istoric al versiunilor programului cu toate îmbunătăţirile aferente făcute.

3.4. Cum se face conversia unei versiuni mai vechi de DOCPAT într-o variantă nouă?
a. Dacă este o versiune a programului în Access 97 (cheiţa din iconiţa de pe desktop este roşie) sau în Access 2000 (cheiţa este galbenă) cu versiunile până la 2.3. Atunci conversia se va face de către CIMEC.
b. Dacă este o versiune după 2.3 se poate face local, prin comanda Import fişe din meniul Fişier, versiunea finală fiind versiunea cea mai recentă în care s-au vărsat datele din versiunea mai veche, prin comanda de unificare

Se salvează, pentru siguranţă, o copie a programului (meniu: Fişier->Salvează o copie)

Pentru import
– la instalarea noii versiuni a programului, dacă apare întrebarea: eşti de acord cu suprapunerea (Replace) versiunii vechi peste cea nouă, se alege opţiunea NU, în caz contrar se pierd datele introduse;
– trebuie aleasă o altă locaţie decât cea a versiunii vechi, pe desktop fiind afişate iconiţele ambelor versiuni;

3.5. Instituţia pe care o reprezint nu se regăseşte în lista de Deţinător. Cum fac iniţializarea programului ?
La iniţializarea programului trebuie să se personalizeze programul cu denumirea instituţiei dvs. Dacă nu vă regăsiţi pe lista de deţinători trebuie TEMPORAR să completaţi doar câmpul Denumirea instituţiei, aşa cum doriţi să apară şi puteţi folosi programul. Pentru completarea câmpului Deţinător trebuie să ne contactaţi pentru a vă da oficial un cod de deţinător (orice instituţie culturală are un cod unic, indiferent de schimbarea denumirii, subordonării etc.). CIMEC este administratorul evidenţei (aceasta aparţine Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional) deţinătorilor publici culturali din România.

4. INTRODUCERE

4.1. Cum copiez informaţia de la înregistrarea precedentă?

Se fixează cursorul în câmpul în care doriţi să copiaţi informaţia. Se ţine apăsat tasta Ctrl şi se apasă tasta .

4.2. Cum pot ordona înregistrările în ordinea alfabetică/numerică după informaţia dintr-un câmp?
Se fixează cursorul în câmpul respectiv,se dă click dreapta din mouse şi se alege comanda Sort ascending (dacă se doreşte ca informaţie să fie în ordine alfabetică/crescătoare) sau Sort descending (dacă se doreşte să fie în ordine invers alfabetică/descrescătoare).

4.3. Cum pot să fac un filtru rapid al înregistrărilor pe un criteriu?

a. Se selectează pe formularul de MODIFICARE informaţia/parte din informaţia, după care se doreşte filtru. Se dă click dreapta din mouse şi se allege comanda Filter by Selection. În formular vom avea afişate doar înregistrările după criteriul impus. Aceste înregistrări se mai pot ordona cu ajutorul comenzii Sort ascending/Sort descending, din acel câmp sau din oricare câmp dorit.
b. Pentru a reveni la afişarea tuturor înregistrărilor se fixează mouse-ul în câmpul respectiv, se dă click dreapta şi se alege comanda Remove filter/Sort.

4.4. De ce nu văd înregistrările de la o sesiune anterioară? Se pot recupera?

Formularul INTRODUCERE este destinat doar introducerii. Toate înregistrările introduse se pot vedea/modifica din formularul MODIFICARE. Acestea vor fi afişate în ordinea invers cronologică introducerii.

4.5. De ce nu mai îmi permite programul introducerea de înregistrări?

În cazul în care s-au introdus înregistrări de ordinul miilor (cu ataşarea pozelor aferente) şi locaţia programului e pe C/Program Files (această partiţie are un spaţiu de arhivare mai mic decât celelalte partiţii ale calculatorului) atunci nu mai există spaţiu liber şi trebuie ca folderul programului (nu iconiţa) să fie mutat într-o partiţie a calculatorului cu mai mult spaţiu liber.

4.6. Programul permite introducerea/printarea unor descrieri mai lungi ale obiectului?
Numărul de caractere admis de câmpul de descriere este foarte mare, deci nu prezintă o problemă introducerea înregistrărilor cu descrieri, chiar de câteva pagini. La vizualizarea fişei de evidenţă a obiectului trebuie să alegem Extins cu poză (dacă dorim să fie şi imaginea inserată în fişă) sau Extins fără poză (dacă dorim să nu fie şi imaginea inserată) şi apoi se apasă pe butonul Raport, aflat în partea dreaptă, sus a ecranului.
Diferenţa între fişa standard şi fişa extinsă este că prima are formatul fix, faţă – verso (respectând formatul standard de carton al fişei de obiect), pe când a doua nu are limitare ca număr de pagini (doar câmpul Descriere este mărit nu şi alt gen de informaţie).
Operaţia de printare e identică.

4.7. Dacă la un număr de inventar avem mai multe obiecte identice cum completez valoarea nominală?
În câmpul valoarea nominală se adaugă valoarea tuturor obiectelor, nu a unui singur obiect. În inventarul contabil valoarea este raportată la numărul de inventar. În plus, există posibilitatea ca un număr de inventar să conţină obiecte diferite/cu valori diferite şi este dificil să se facă detalierile valorice pentru fiecare obiect (exemplu: un album de fotografii).

4.8. Ce fac dacă, din greşeala, am introdus o fişă de două ori?
Pentru a evita ştergerea neautorizată a unor înregistrări s-a impus această operaţie minimă de securitate, care constă în a permite ştergerea unei înregistrări doar persoanei care are statut de administrator. Ştergerea implică eliminarea definitivă a tuturor referinţelor legate de acea înregistrare (informaţii şi imagini).
Ştergerea fişei se activează prin selectarea din meniu: Modificare -> Identificarea muzeului, unde se va schimba valoarea câmpului Tip utilizator din Utilizator în Administrator. După schimbarea statutului se revine în formularul de modificare, se caută înregistrarea care se doreşte a fi ştearsă şi se apasă pe butonul Ştergere fişă.
Pentru ştergerea unei înregistrări, într-o altă sesiune de lucru, procedura trebuie repetată deorece la pornirea programului, utilizatorul se încadrează automat la Tip utilizator cu statutul de Operator.

5. OPERAŢII CU FOTOGRAFII
     
5.1. Cum se adaugă/scot imaginile?

Operaţia de ataşare a imaginilor digitale este extrem de simplă, fiind similară cu cea de ataşare a fişierelor în e-mail.
Se apasă pe butonul Adaugă, se selectează imaginea dorită din partiţia computerului/alt suport informatic. În cadrul programului imaginea este redenumită automat şi nu se păstrează corespondenţa denumirilor. În cazul în care se doreşte selectarea mai multor imagini se repetă operaţia (nu există limitare la numărul de imagini ataşate). Este important ca prima imagine din folderul de imagini să fie reprezentativă deoarece numai aceasta apare în vizualizarea/printarea fişei de evidenţă. În cazul în care se doreşte schimbarea unei altei imagini pentru prima poziţie se merge cu cursorul pe cea dorită şi se apasă pe butonul În top.
În cazul în care se doreşte ştergerea unei imagini se merge cu cursorul pe poziţia imaginii dorită şi se apasă butonul Ştergere.
Pentru a reîmprospăta lista cu fotografii digitale se apasă pe butonul Refresh.

5.2. Cum vizualizez imaginile ataşate la o înregistrare?
Se pot vizualiza prin două metode:
a. Ne poziţionăm pe înregistrarea aleasă, se merge în folderul Imagini, se intră pe lista de imagini, văzând fotografiile digitale poziţie cu poziţie.
b. Ne poziţionăm pe înregistrarea aleasă, se merge pe butonul Raport, se alege opţiunea Listă de fotografii şi se apasă pe butonul Raport pentru vizualizare.
c. Din meniul, principal, Imagini.

5.3. Cum ataşez imaginile la un obiect care are avers/revers ?

Pentru această situaţie cele două fotografii digitale se lipesc cu ajutorul unui program de prelucrare a imaginilor şi apoi se ataşează în aplicaţia DOCPAT.
Se poate folosi gratuit programul pentru prelucrarea de imagini Irfanview . Îl puteţi descărca de pe adresa WEB: http://www.irfanview.com/main_download_engl.htm (oricare dintre trimiterile din pagină).
Înaintea operaţiei de lipire trebuie ca ambele fotografii digitale să aibă aceleaşi dimensiuni, pentru ca în imaginea finală să apară centrate şi la fel de mari.
Unificarea imaginilor implică următoarele operaţii:
– Se deschide Irfanview.
– Din bara de meniu se urmează această cale: Image -> Create Panorama image…
– La Direction se alege Vertical (dacă se alege opţiunea Horizontal imaginea nu va corespunde spaţiului standard din fişa obiectului la vizualizare/printare).
– Se apasă Add images şi se alege prima poză (ex.: aversul monedei), se apasă Add images şi se alege a doua poză (ex. : reversul monedei).
– După ce aţi adăugat fiecare imagine, apăsaţi Create image pentru a obţine imaginea unificată.
– Pentru salvare, se alege din bara de meniu următoarea cale: File -> Save, se alege locul unde se salvează, se redenumeşte imaginea şi din Save as Type se alege opţiunea JPG – JPEG Files (pentru a păstra claritatea imaginii).
– Închideţi Irfanview.

5.4. De ce nu se văd imaginile în rapoarte pe Access 2016 pe 32bit ?
Pentru această situaţie Microsoft a emis o actualizare care rezolvă problema şi care se poate accesa de la acest link: December 8, 2015, update for Access 2016 (KB3114379).
O discuţie mai largă despre problema respectivă se poate accesa de la acest link: Microsoft Access 2016 and Invisible Picture Images.

     6. PRINTARE

6.1. Cum se face printarea fişelor de evidenţă?

Există două modalităţi de a printa fişa de evidenţă dorită.
a. Deschidem în formular înregistrarea dorită. În funcţie de forma dorită se alege din Raport una din opţiuni:
Standard cu poză – Fişă analitică de evidenţă cu poza vizibilă
Standard fără poză – Fişă analitică de evidenţă fără poza vizibilă
Extins cu poză – Fişă analitică de evidenţă cu poza vizibilă şi cu o descriere lungă
Extins fără poză – Fişă analitică de evidenţă fără poza vizibilă şi cu o descriere lungă
Listă de fotografii – Lista cu toate fotografiile aferente unei înregistrări.
Pentru vizualizare se apasă butonul Raport. Pentru printare, din meniul Fişier se alege comanda Tipăreşte – Rapoarte şi vor fi printate două pagini, faţă şi verso-ul fişei standard.
b. Din meniul Rapoarte pe toate fişele se alege raportul dorit (cataloage, fişe, liste), după care domeniul de patrimoniu şi apoi se caută înregistrarea dorită (cu ajutorul tastelor Ctr+F în câmpul dorit). Se reţin poziţiile din folder (fişa este vizualizată faţa la o poziţie, şi verso la următoarea poziţie) cărora le revine (afişate de cursorul înregistrărilor din partea stângă jos). Pentru printare se merge din opţiunea Fişier-> Tipăreşte – Rapoarte şi se precizează paginile ce urmează să fie printate altfel. Dacă nu sunt specificate, vor fi printate toate fişele de evidenţă aferente domeniul cultural respectiv.

6.2. De ce la printarea fişei nu apare şi imaginea?

a. S-a ales opţiunea greşită de printare Standard fără poză.
b. S-a ales corect opţiunea Standard cu poză. În cazul în care se printează mai multe fişe, iar imprimanta este mai lentă, atunci poate să printeze fişele cu imaginea incompletă sau inexistentă, pentru că memoria imprimantei prelucrează mult mai rapid informaţia de tip text decât cea tip imagine. Pentru a înlătura acest neajuns se va printa fişă cu fişă.
Atenţie! După selectarea tipului de fişă dorit trebuie, pentru vizualizare, să se clicheze pe butonul Raport.

7. COPII DE SIGURANŢĂ, TRANSFER, UNIFICARE

7.1. Cât de des trebuie să fac copii de siguranţă?

În funcţie de volumul introducerilor se pot face săptămânal sau chiar zilnic. Lunar se fac copii pe un CD/DVD/alt computer.

7.2. Cum se fac copii temporare?

Din meniul Fişier-> Salvează o copie de siguranţă. Se alege locaţia unde se salvează copiile temporare a programului DOCPAT.

7.3. Cum pot face transferul programului DOCPAT pe un alt computer?
Dacă nu sunt în reţea computerele
Transferul se face prin intermediul unui CD, se salvează întreg folderul cu aplicaţia DOCPAT – docpat.2k din locaţia existentă (dacă nu s-a optat în momentul instalării o locaţie anume, automat aceasta se află în C/Program Files). Se copiază pe locaţia dorită (cu ajutorul tastelor CTR+V sau cu comanda Save as). Se poate verifica dacă salvarea s-a făcut corect prin rularea bazei acces DOCPAT, ACCESS 2000.mdb din noua locaţie. Neajunsul acestei opţiuni este că nu va fi activată automat iconiţa pe desktop şi e nevoie de un shortcut al bazei Access din cadrul folderului, pe desktop.
Dacă sunt în reţea computerele, se alege una din modalităţile de mai sus, singura diferenţă fiind aceea că se poate salva direct, fără transferul temporar pe un CD.
Atenţie! Înaintea oricărui transfer/unificare e bine să se facă o copie de siguranţă a programului.

7.4. Dacă am un program arhivat pe CD îl pot unifica cu unul aflat pe partiţia calculatorului?
Da, ultima versiune poate face unificări ale aplicaţiilor DOCPAT indiferent de tipul de suport informatic. Versiunile care pot fi unificate sunt în Access 2000, ulterioare versiunii 2.3.

DOCPAT
Copyright INP – CIMEC 2014
Piaţa Presei Libere nr. 1, 013701, Bucureşti
Tel: 021-317.90.72; Fax: 021-317.90.64
e-mail:cimec@cimec.ro
asistenţă tehnică web: https://cimec.ro/Metodologice/Programul-DOCPAT.html

Pentru a rula aplicatia DOCPAT (pentru evidenţa patrimoniului muzeal mobil) este necesară instalarea în prealabil a programului ACCESS (recomandăm versiunea 2003).
Instalarea aplicaţiei se face pe o partiţie bine aleasă (cu spaţiu suficient de mare şi fără riscul ca la o reinstalare a sistemului de bază să se piardă datele introduse). Pe acea locaţie se instalează aplicaţia şi totodată se stochează datele şi imaginile.
La instalarea unei versiuni noi de DOCPAT, dacă există pe computer o versiune veche cu date trebuie ca:

  • în prealabil să fie salvat (copie de siguranţă) DOCPAT-ul cu date introduse (Atentie, tot folderul, nu doar shortcut-ul!)
  • instalarea noii versiuni să se facă pe o locaţie diferită de cea a versiunii vechi, cu date (prin comanda REPLACE se instalează versiunea nouă peste cea veche, dar se pierd datele).

Salvările temporare se execută accesând din meniul principal: Fişier-> Salvează o copie de siguranţă.

Imaginile, la ataşare, trebuie micşorate şi să fie sub formă de fişier JPG.

De asemenea, este util ca pe computerele unde se utilizează aplicaţia DOCPAT să fie instalate şi alte programe (cele recomandate sunt gratuite şi nu necesită licenţe), care ajută utilizatorul. Aceste programe sunt:
– un program de dezarhivare (RAR – de exemplu), pentru ca utilizatorul să poată arhiva tot conţinutul aplicaţiei DOCPAT (aceasta aplicaţie conţine mai multe foldere: baza de date, folderul de poze, Manual şi Utile) şi a-l putea muta cu uşurinţă.
– Bullzip (sau un program similar), care transformă formatul printabil (din programul ACCESS) a unei fişe de obiect în fişier PDF. Astfel se poate salva doar o fişă, cu tot cu poză.
-Irfanview, program de prelucrare imagini care permite:
• lipirea cu uşurinţă a două poze (pentru monede e nevoie să se ataşeze la fişă o poză care să conţină imaginea de avers dar şi de revers);
• micşorarea automată a unui întreg folder de imagini (odată cu micşorarea se poate schimba şi tipul de fişier, din tiff în jpg).

Exportul unor înregistrări selectate (într-o aplicaţie DOCPAT care va conţine doar acele înregistrări) se face prin intermediul comenzii din meniu Selecţie pentru fise->Nume selecţie/Bifa selecţie (detalii de utilizare în Manual).

Manualul de utilizare a aplicaţiei poate fi citit/descărcat din aplicaţia DOCPAT, meniul Ajutor sau de la adresa https://cimec.ro/Metodologice/Programul-DOCPAT.html

Dacă aveţi în alte programe informatice inventare ale patrimoniului muzeal mobil (fişiere de tip Excel sau Word), după o analiză a datelor (se compară structura datelor din fişiere cu cea din DOCPAT), se poate face un export al datelor din aceste fişiere în aplicaţia DOCPAT. Aceste solicitări vă rugăm să le trimiteţi la adresa de e-mail: cimec.@cimec.ro

• Asistenţa (prin telefon/email) este gratuită.

Ultima versiune DOCPAT (octombrie 2021) conţine: Eroare la Import din alt DOCPAT NOU!

Puteţi descărca ultima versiune a manualului de utilizare apăsând aici: Manual de Utilizare DOCPAT (arhiva ZIP – 4.36 MB).

Pentru a rula DOCPAT fără a cumpăra o licenţă de Microsoft Access, puteţi descărca Access Runtime 2007. sau Access Runtime 2016, versiunea x86, în engleză, accessruntime_4288-1001_x86_en-us.exe, de aici


*** De la versiunea 4.8.4 DOCPAT funcţionează şi cu Microsoft Access varianta 64bit! NOU!

*** Nu se văd imaginile în rapoarte pe Access 2016 pe 32bit ? Pentru răspuns accesaţi acest link: FAQ > OPERAŢII CU FOTOGRAFII > 5.4. De ce nu se văd imaginile în rapoarte pe Access 2016 pe 32bit ? NOU!